Gå til innhold

3 like gode venninner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst, jeg skal gifte meg!!! :danser: Jeg svever på rosa skyer nå om dagen :rødme: Det er ganske lenge til da, ikke før i august 2010, men jeg er allerede veldig ivrig og har så smått begynt å planlegge litt ;)

Men jeg har 3 venniner, disse er 3 fantastiske jenter som alle tre ville vært like kvalifiserte for rollen som forlover. Men hva bør en tenke mer på når man velger en forlover? Dette var første spørsmålet mitt, av sikkert 1000 som kommer :)

Samboeren har allerede valgt og spurt en kompis, for han var det en selvfølge hvem det skulle være. Men jeg synes dette er vanskelig.

:klem:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jøye meg!

Du kan rekke å bli gode uvenner med samtlige av de på den tiden :fniser:

Hva du bør tenke på? Den er vanskelig. Det kommer jo ann på hva du legger i forloverrollen. Skal hun bare være vitne, eller er det forlover som skal være med på planlegging av bryllup og annet?

Skrevet

Er det ikke vanlig at man spørr forloveren ett år før bryllupet skal være?.. Så du kan jo vente helt til august 2009 med å bestemme deg, det kan ha skjedd mye til den tid.

Skrevet

Jada, vi er ivrige, og ja, det er lenge til :) Det å ha god tid til å planlegge alt til den minste detalj, og får orden på andre ting som må ordnes i mellomtiden er for oss veldig godt. Og man trenger vel ikke nødvendigvis ikke spørre forloveren ett år i forveien? Jeg synes det er ok å spørre når som helst i allefall. Jeg tror jeg vet hvem jeg skal spørre. Men takk for svar i allefall! :)

Gjest Gjest_lone_*
Skrevet

hei!

er dere 3 som liksom ble venner samtidig, eller har noen kommet til senere.. Det er mange som går tilbake til barndommen og finner forlover.. Finne noen som har fulgt deg en lang del av livet.. Så om en av de har vært der lengre, så er ansiennitet ofte en tålerabel begrunnelse. Evt. så kan du velge ut i fra kvaliteter som flink taler, rolig og bra og ha ved din side på den store dagen. Forøvrig så kan jo alle involveres i planleggingen om de interesserer seg, kasnkje noen har kunnskaper på noe og andre på noe annet.. selv om de ikke skriver under på papiret så kan de forsatt få en rolle i bryllupet om du og de ønsker det. Kanskje noen kan bidra i forhold til tekstlesing, dekor, foto, sang eller spilling... og til forberedlesene er det jo fint med flere innspill..

Og du trenger ikke å bestemme deg på en stund, så du kan bare la det ligge å koke i bakhodet et års tid, kanskje et naturlig svar kommer frem av seg selv :)

Skrevet

Jeg hadde akkurat samme problem som deg jeg! :-)

Jeg valgte tilslutt hun jeg hadde kjent lengst. Men alle tre var med og kjøpte brudekjole, de planla utdrikkningslaget mitt sammen, skrev sang til bryllupet sammen, og var like innvolvert alle tre!

Vi er heldige som har mange gode venninner! :-)

Skrevet

Jeg ville også gitt de to som ikke blir valgt viktige oppgaver til bryllupet, hvis de har lyst til det da. Da føler de jo at de er med likevel. Kanskje de for eksempel vil pakke opp gaver?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Først og fremst, jeg skal gifte meg!!! :danser: Jeg svever på rosa skyer nå om dagen :rødme: Det er ganske lenge til da, ikke før i august 2010, men jeg er allerede veldig ivrig og har så smått begynt å planlegge litt ;)

Men jeg har 3 venniner, disse er 3 fantastiske jenter som alle tre ville vært like kvalifiserte for rollen som forlover. Men hva bør en tenke mer på når man velger en forlover? Dette var første spørsmålet mitt, av sikkert 1000 som kommer :)

Samboeren har allerede valgt og spurt en kompis, for han var det en selvfølge hvem det skulle være. Men jeg synes dette er vanskelig.

:klem:

Hvis jeg får lov til å komme med et velmenende råd, så er det å vente litt med å spørre eventuell forlover..:)

Jeg slet sånn som deg, bortsett fra jeg ikke visste hvilken jeg skulle velge i det hele tatt, men spurte til slutt ei skolevenninne... Hun ble beæret, glad osv osv. Men når planleggingen startet, viste det seg RASKT at jeg hadde andre venninner som var en mye bedre støtte, viste mer engasjement og ansvarsfølelse som venninne enn hva forloveren min gjorde..

Så jeg måtte faktisk trekke det tilbake, og det var IKKE en kul følelse...

Så vent litt med å velge forlover, det kan som sagt skje MYE...

Gjest Gjest_søta_*
Skrevet
Hvis jeg får lov til å komme med et velmenende råd, så er det å vente litt med å spørre eventuell forlover..:)

Jeg slet sånn som deg, bortsett fra jeg ikke visste hvilken jeg skulle velge i det hele tatt, men spurte til slutt ei skolevenninne... Hun ble beæret, glad osv osv. Men når planleggingen startet, viste det seg RASKT at jeg hadde andre venninner som var en mye bedre støtte, viste mer engasjement og ansvarsfølelse som venninne enn hva forloveren min gjorde..

Så jeg måtte faktisk trekke det tilbake, og det var IKKE en kul følelse...

Så vent litt med å velge forlover, det kan som sagt skje MYE...

Ta alle tre da vel. Hvor vanskelig kan det være liksom....

Gjest Gjest_idaho_*
Skrevet

Hva med å ha en som forlover, og to som toastmastere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...