Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2003 #1 Skrevet 9. mai 2003 vi har lyst til å gjøre selve vielsen og middagen etterpå mest mulig intim og personlig.. aller helst skulle vi hatt bare foreldre med (og da hadde vi tatt dem med oss til Italia) men vi synes jo at vi også bør ha med søsken.. og de har ikke god råd (ikke vi heller; alle er studenter) så vi kan ikke be dem om å betale turen til Italia.. da blir tanken å ha det her hjemme.. men hvordan ville folk reagerer på om vi bare hadde foreldre og søsken til vielsen og middagen etterpå og hadde alle andre (tanter, søskenbarn, venner) til kaffe.. dersom vi hadde tatt med oss foreldre til Italia hadde vi tenkt å ha grillparty for alle når vi kom hjem.. det er så vanskelig å lage noe jeg og min kjære vil føle oss vel med og noe som ikke fornærmer familie og venner..
Engel Skrevet 9. mai 2003 #2 Skrevet 9. mai 2003 Vi har tenkt å ha kun foreldre, søsken og forlovere til middag, og resten til kaffe/fest. Tror ikke noen syns det er rart, og om noen gjør det så gi blaffen i det!
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2003 #3 Skrevet 9. mai 2003 har akkurat samme dilemma.. vi har kanskje tenkt å invitere foreldre og søsken (med følge) hit ned til Oslo og gå på rådhuset og så ut på middag.. og heller ha feiring "hjemme" (vi kommer fra ca samme område i landet) helga etter med hele ruklet av familie.. jeg tror likevel at mange vil bli skuffet over å ikke bli med på vielsen.. og ikke minst over at den ikke blir i kirka.. ( ) men jeg tror det blir en bra løsning.. for oss.. lykke til du også..
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2003 #4 Skrevet 9. mai 2003 men hvordan ville folk reagerer på om vi bare hadde foreldre og søsken til vielsen og middagen etterpå og hadde alle andre (tanter, søskenbarn, venner) til kaffe.. Vi gjorde akkurat det, hadde kun foreldre og søsken med følge til middagen og masse venner etterpå. Det gikkk helt fint det. Selvfølgelig var det flere andre familiemedlemmer osv som vi kunne ønsket å ha med, men da måtte vi tatt med flere andre også og da ville vi fort blitt veldig mange. De eneste som søyt litt var de av våre søsken som har barn. Vi syntes nemlig de var litt for små til å ha med. Gjør som du vil du, de færreste vil føle seg fornærmet allikevel.
Pusekatt Skrevet 9. mai 2003 #5 Skrevet 9. mai 2003 Du kan lese tråden 'Hemmelig bryllup' som ble startet for et par dager siden, der er det også mange innspill om akkurat det temaet! Mitt råd er forøvrig; gjør det som føles mest riktig for DEG og din tilkommende! Det er tross alt dere to som gifter dere, det er DERES dag. Men familie og venner har nok veldig lyst til å få være med og feire litt - om enn "bare" til kaffe/kaker! Mvh Pusekatt
Gjest gurimalla Skrevet 9. mai 2003 #6 Skrevet 9. mai 2003 Jeg synes ikke det er rart og ville absolutt ikke blitt fornærmet. Det er nemlig ikke så uvanlig som du tror. Jeg har vært på flere slike etterfester, det er veldig hyggelig. Gjør det dere vil!
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2003 #7 Skrevet 9. mai 2003 jeg sitter her og lurer på hvordan vi skal forholde oss til dette temaet.. jeg og min kjære vil gjerne gifte oss.. om et par års tid.. så det er nok av tid.. meg jeg vil gjerne vite hvor fornærmet/såret/sure div folk ville bli av våre ulike alternativer... så jeg skulle gjerne spurt mamma.. skulle gjerne hatt muligheten til å snakke med mamma om det, og deretter slette samtalen fra hukommelsen hennes.. (hi, hi) for vi (min kjære og jeg) er enige i at vi skal bestemme oss for hva vi vil før vi i det hele tatt nevner bryllupsplanene for foreldrene våre.. for vi er redd for at de skal prøve å endre planene... samtidig vil vi jo høre litt med dem.. de kan jo ha gode ideer vi ikke har tenkt på, vite noe om hvordan de enkelte familiemedlemmene vil reagere osv.. phuy..! godt vi har god tid.. enn så lenge..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå