Gå til innhold

Hvor stor reisekasse?

Anbefalte innlegg

Gjest Lesehest
Skrevet

Vi er en familie på fem, mor, far og 3 barn på 10, 13 og 15.

Vi skal til Kypros i en uke.

Reisen er betalt, inkl frokost på hotellet.

Ungene sparer til egen lommepenger.

Mor og far skal dekke mat, drikke, ev. transport....ja hva trenger en egentlig penger til, og hvor mye?

Har tenkt at ungenes egne lommepenger skal gå til shopping og div. annet som det er rimelig at de kan betale selv.

Jeg har rett og slet ikke snøring :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke helt om dette hjelper deg noe særlig da jeg ikke har barn.. men når jeg reiser på ferie regner jeg ca 3000 i uka 2 måltider om dagen (lunch og middag + snacks) og lommepenger er inkl. Pleier sjelden å handle noe, men er med på utflukter istede. så 12-15.000 bur de vel holde/være greit. det minste av barna dine spiser sikkert barnemenyer osv da blir det jo litt billigere enn hvis man hadde vært voksen...

Gjest Gjest_Frida_*
Skrevet

Vi er to voksne og to tenåringsjenter på 17 og 13, og regner ca. kr. 10.000,- på en uke. Mer hvis vi skal være med på spesielle utflukter/leie bil. Og da shopper jentene klær osv. for sine egne penger. Men nå er jo Kypros dyrt, da, så kanskje dere bør kalkulere med kr. 15.000,-.

Gjest Gjest_reiseglad_*
Skrevet
Vi er en familie på fem, mor, far og 3 barn på 10, 13 og 15.

Vi skal til Kypros i en uke.

Reisen er betalt, inkl frokost på hotellet.

Ungene sparer til egen lommepenger.

Mor og far skal dekke mat, drikke, ev. transport....ja hva trenger en egentlig penger til, og hvor mye?

Har tenkt at ungenes egne lommepenger skal gå til shopping og div. annet som det er rimelig at de kan betale selv.

Jeg har rett og slet ikke snøring :-)

Vi er en familie på fire, pleier å regne 1000 kr dagen på en sånn tur. Hvis du ikke skal leie bil eller betale deg inn i vannparken eller dra på shopping. Det holder til mat og is og litt til.....

Gjest Gjest_reiseglad_*
Skrevet
vet ikke helt om dette hjelper deg noe særlig da jeg ikke har barn.. men når jeg reiser på ferie regner jeg ca 3000 i uka 2 måltider om dagen (lunch og middag + snacks) og lommepenger er inkl. Pleier sjelden å handle noe, men er med på utflukter istede. så 12-15.000 bur de vel holde/være greit. det minste av barna dine spiser sikkert barnemenyer osv da blir det jo litt billigere enn hvis man hadde vært voksen...

Vi har to på 12 og 14 år. Flere år siden de spiste barnemeny.....

Skrevet
Vi har to på 12 og 14 år. Flere år siden de spiste barnemeny.....

Nå refererte jeg til ts sitt yngste barn som er 11, vet om flere 10/11 åringer som spiser barnemeny. det kommer helt ann på barnet. Kjenner også flere 12 åringer som spiser mer enn meg. Det var egentlig bare ment som en mulig faktor, med tanke på at jeg regnet ut fra et voksent menneske...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...