Gå til innhold

Dilemma som gjest - kjoleproblem

Tjorven

Anbefalte innlegg

Svigermor hadde samme kjole/drakt i tre bryllup forrige sommer....hvor det siste av dem var vårt. Jeg syntes kanskje det ble litt merkelig, men er egentlig ikke personen til å henge meg opp i sånnt... Tror ikke noen av gjestene la merke til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigermor hadde samme kjole/drakt i tre bryllup forrige sommer....hvor det siste av dem var vårt.
Her synes jeg det var merkelig at hun ikke kunne skaffe seg noe nytt evt. annet i deres bryllup! Hun var tross alt ikke bare vanlig gjest. Mamma har kjøpt seg en lekker ny ballkjole i empirie stil -for å matche min kjole ( :) snille mamma) Og svigermor skal kjøpe seg noe, hvis hun ikke skal ha bunad. Hun ville gjerne også ha en flott selskapskjole i vårt bryllup.

Koselig.

Ellers høres det lurt ut å variere med sjal Tjorven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Hvilket merke er kjolen din? Den var så fin! Jeg har ikke funnet "sånne" kjoler her' date=' kanskje fordi jeg ikke vet hvor jeg skal gå? Kanskje jeg kan spørre etter det merket..[/quote']

Har nå hentet kjolen min og sjekket opp merket på den. Merket er Eureka og jeg tror nummeret på denne kjolen er 1032 (men jeg er ikke sikker på om dette nummeret er kjolemodellen).

:smile:

Forøvrig kan jeg komme med en liten oppdatering når det gjelder selve dette dilemmaet. Bruden har blitt spurt omkring dette med kjolen hennes og hva slags fargetone det skulle være på den, men nå ville hun ikke si noen ting om den fordi alt skulle være hemmelig. Det er altså gjorty et forsøk på å finne ut av dette med kjoler og når hun ikke var så veldig hjelpsom på det området, kommer jeg til å ha på meg kjolen min. Problemet er dermed løst og jeg kan slappe av i ukene frem til bryllupet!!

:kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Alle (ihvertfall de som er nær ved å gifte seg eller har giftet seg) vet jo at detaljer rundt brudekjolen er veldig hemmelig. Bruden skal ikke være nødt til å opplyse om fargevalg eller noe som helst annet. Det er nettop derfor man ikke skal ha hvit, sort eller rød kjole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle (ihvertfall de som er nær ved å gifte seg eller har giftet seg) vet jo at detaljer rundt brudekjolen er veldig hemmelig. Bruden skal ikke være nødt til å opplyse om fargevalg eller noe som helst annet. Det er nettop derfor man ikke skal ha hvit' date=' sort eller rød kjole![/quote']

Men både dette med sort og rødt er vagt i disse dager. Rødt skal unngås fordi man ikke skal trekke oppmerksomheten. Men min kjole er veldig mørk og ser ikke rød ut, bare mørk burgunder. Jeg kunne aldri gått med hvit kjole, men både sort og rødt er farger som i dag er akseptert i mange bryllup og akkurat dette tas det nok ikke så mye hensyn til.

Vel, poenget mitt er at jeg ikke er interessert i å vite noe omkring kjolen, men å røpe hva slags farge det er på den hadde ikke ødelagt noen ting spør du meg! Det ville iallfall ha gjort det enklere å være gjest i bryllupet. Hadde jeg skullet hatt rød kjole da vi giftet oss, hadde jeg iallfall opplyst om dette i invitasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hva? jeg synes du skal gå med kjolen din jeg. Din kjole er jo en aftenkjole og mørk som du sier, ikke en typisk brudekjole. Uansett så vil jo bruden være spesiell og ikke mulig å overgå - og du prøver jo ikke med vilje å konkurrere med henne...

bruk kjolen din da, og kanskje er du ikke alene med å komme i rød kjole? Om ikke bruden har opplyst at hun ikke ønsker at gjestene skal unngå dette, ja da er jo faren stor for at flere kommer i det - for som du sier, dete r jo vanslig med både det og svart idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har bestemt meg fullt og helt i forbindelse med dette nå. Og spesielt etter at hun ikke ville si noe mer om kjolen sin, da må hun bare regne med at gjestene ikke kan ta noe mer hensyn enn man gjør i andre bryllup…

Gleder meg utrolig mye til å gå med denne kjolen. Det er en flott festkjole og kan ikke under noen omstendighet forveksles med en brudekjole. Gleder meg til å bruke den, og gleder meg til å sette igang og lage mitt eget smykke jeg skal bruke ved siden av kjolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har ideer om hvordan skal/bør feste sjalet? De viste meg en fin måte i butikken der man setter fast sjalet bak og så knyter endene i stroppene foran. Men dette får jeg ikke til alene.... Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært i så mange brylluper jeg da, så vet ikke helt hvordan skikken er her i Norge. Men i Spania skal man ikke bære hvit (bruden sin farge), rød (urent eller noe... :roll: ) eller sort (begravelse). Har en venninne som dreit seg litt ut på dette......

Men det er sikkert forskjellig fra bryllup til bryllup, og hvis bruden skal ha rød kjole så bryr hun seg sikkert ikke om disse reglene. Det viktigste er vel å ikke ta oppmerksomheten fra bruden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette-Marit har visstnok vært en aldri så liten trendsetter når det gjelder bruk av sjal og skjerf og hvordan disse skal festes. Kanskje du kan titte i noen gamle Se&Hør-blader eller noe sånt og finne noen aktuelle bilder som kan gi gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette-Marit har visstnok vært en aldri så liten trendsetter når det gjelder bruk av sjal og skjerf og hvordan disse skal festes. Kanskje du kan titte i noen gamle Se&Hør-blader eller noe sånt og finne noen aktuelle bilder som kan gi gode tips?

Ah, det har jeg ikke tenkt på! Tusen takk for godt tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Var ikke mye til bilde, men man får jo et inntrykk...

Har du ikke et av hele deg da....??

Har desverre ikke det. Dette var det eneste bildet som ble tatt av meg denen dagen, så det er det eneste som viser kjolen litt... Men jeg la ut bildet mest for å vise fargen da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...