Gå til innhold

Dilemma som gjest - kjoleproblem


Tjorven

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Herlighet, det er da bruden som ikke følger skikk og bruk her og når hun ikke en gang opplyser om sitt spesielle valg, er (eller bør det i hvert fall være) sikkert greit for henne at kjolen din er rød også. Det er jo temmelig vanlig at selskapskjoler er røde/vinrøde/burgunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket merke er kjolen din? Den var så fin! Jeg har ikke funnet "sånne" kjoler her, kanskje fordi jeg ikke vet hvor jeg skal gå? Kanskje jeg kan spørre etter det merket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trampe

Hei! :D

Det er faktisk skikk og bruk at man ikke kommer i hvit, som bruden...

svart, dette fordi det er fargen for sorg...

og rødt da dette stjeler oppmerksomheten....

Så kan man jo like det eller ikke like det! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen din var kjempefin og så lenge det ikke står noe spesielt i innbydelsen ang antrekk og farger synes jeg du trygt kan bruke kjolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er da noe alle vet at man ikke skal ha på seg en hvit kjole i bryllup, og ei heller rød! Fordi røde kjoler trekker all oppmerksomheten bort! Synes ikke du skal bruke den, ettersom du vet at hun skal ha rød. Og som du sa så ble samaboeren din paff da han hørte at du skulle ha rød kjole. DVS: at han ikke synes at du skal ha det, og han kjenner jo dere alle og burde vite best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...som du sa så ble samaboeren din paff da han hørte at du skulle ha rød kjole. DVS: at han ikke synes at du skal ha det' date=' og han kjenner jo dere alle og burde vite best.[/quote']

Akkurat som de fleste jenter til syvende og sist hører på mannen sin når de skal velge antrekk for kvelden.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om kjolen din er burgunder, er den IKKE rød. Og i så fall er den mørkere enn brudens røde kjole. Ingen ting er sagt i invitasjonen, så jeg mener du er ganske så safe. Men er du i tvil, spør bruden, da vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som de fleste jenter til syvende og sist hører på mannen sin når de skal velge antrekk for kvelden....

Da tror jeg folk hadde sett slik på meg: :sjokk:

Min mann har meget god smak, men han er for lojal til å si hva som ikke er pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket merke er kjolen din? Den var så fin! Jeg har ikke funnet "sånne" kjoler her, kanskje fordi jeg ikke vet hvor jeg skal gå?  Kanskje jeg kan spørre etter det merket..

Desverre vet jeg ikke merket på kjolen, for den har jeg ikke fått med meg hjem ennå. Den er til tilpassing i butikken, men jeg gir deg gjerne merket så fort jeg får den hjem! :D Forøvrig var dette en skikkelig kjolebutikk, med kun slike penkjoler og de hadde derfor et stort utvalg i både farger, fasonger og størrelser.

Synes ikke du skal bruke den, ettersom du vet at hun skal ha rød. Og som du sa så ble samaboeren din paff da han hørte at du skulle ha rød kjole. DVS: at han ikke synes at du skal ha det, og han kjenner jo dere alle og burde vite best.

Mannen min mener faktisk at jeg bør ha den på meg, men akkurat dette bestemmer jeg helt selv. :blunke: Det kommer uansett et bryllup til i vinter og i værste fall tar jeg på meg noe annet nå og bruker denne kjoler senere i år... Men jeg er bare litt opptatt av prinsippet her. Brudeparet kan virkelig ikke forvente at gjestene ikke kommer i rødt når de ikke engang har annonsert dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudeparet kan virkelig ikke forvente at gjestene ikke kommer i rødt når de ikke engang har annonsert dette!

Kjempe-enig!!! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes du kan gå i rød kjole, siden du ikke visste at bruden skulle gå i rødt... det er jo ikke så vanlig! Men om du kjenner henne godt, så kan du jo spør henne da. Er jo trist hvis hun reagerer på det. Kjolen din var forresten nydelig! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette med at en ikke skal gå i hvitt eller svart (eller rødt, som noen nevner) i et bryllup begynner å bli litt utgått på dato! Jeg synes det kommer mer ann på kjolens utforming enn fargen. Poenget er vel at en ikke skal utkonkurrere bruden med en hvit kjole... men er det en enkel kjole, så tror jeg ikke det er noe problem. At en ikke skal komme i svart er at det ikke skal assosiere med sorg, begravelse. Men hallo, vi lever i 2003... Dette med farger har absolutt glidd ut, og vi står veldig fritt til å tre på oss det vi vil. I mitt bryllup var det et titalls personer som gikk i svart kjole, kan ikke akkurat si det minnet om en begravelse allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg også synes dette med at sort kjole kanskje er litt gammeldags. Mange av de flotteste kjolene er sorte synes jeg, men dette reagerer nok brudeparene veldig forskjellig på. Har faktisk muligheten for å ha et sort skjørt og en rød topp, da blir jeg vel fullstendig tabubelagt? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er enig med deg Tjorven, det hadde vært stilig med sort skjørt og rød topp. Men som du sier er det vel ikke alle bruder som hadde satt pris på det. For meg kan folk gå i hva de vil i mitt bryllup, bare ikke hvit kjole....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg Tjorven' date=' det hadde vært stilig med sort skjørt og rød topp. Men som du sier er det vel ikke alle bruder som hadde satt pris på det. For meg kan folk gå i hva de vil i mitt bryllup, bare ikke hvit kjole....[/quote']

Enig med deg jeg. Dette kjole-styret mitt er visst ikke så enkelt nei... Typisk min "flaks" også. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man dropper å konkurrere med bruden i hvitt, og dropper begravelseantrekk.. Så bør bruden kunne glede seg over at du har gått til anskaffelse av en svært pen burgunderkjole -og pyntet deg ordentlig på hennes dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenkte jeg skulle legge til her nå at brudgommens mor mener at jeg absolutt bør ha denne nye kjolen min, siden jeg ikke hadde noe grunnlag for å vite at bruden skulle ha rød kjole...

Er fortsatt usikker selv, men vi får se... Bruden kjenner jeg ikke og har aldri møtt, mens brudgommen kjenner jeg... Han pleier å ringe jevnlig, så jeg får nevne det neste gang han ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål til...

Kan jeg ha på meg samme kjole i 2 bryllup innen samme familie på samme år, eller bør jeg unngå dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan gjerne ha samme kjole! Men du bør variere hår, sminke, smykker og annet tilbehør.

Har du mulighet for å variere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan gjerne ha samme kjole! Men du bør variere hår, sminke, smykker og annet tilbehør.

Har du mulighet for å variere dette?

Tja, jeg har helt kort hår, så det er kanskje ikke så mange ulike frisyrer jeg får laget. Sminken kan jeg naturligvis variere, det samme med smykkene… Ellers vurderer jeg å bytte sjalet som fulgte med (og som er i samme burgunderrøde farge) om til svart ved en av anledningene, slik at det blir litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...