Tjorven Skrevet 9. mai 2003 #1 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg hadde en tråd her tidligere i uka om noen kunne hjelpe meg med kjolebutikker i Drammen. Jeg fant min kjole også, og det på denen butikken på Byhaven. (Tina Ritzi heter butikken og de hadde utrolig mange nydelig kjoler og antrekk. Alle kjolene koster 1890 kroner inkludert tilpassing, så jeg var veldig fornøyd med det. :D ) Og så kom jeg hjem da, fortalte fornøyd at jeg hadde kjøpt meg en nydelig kjole. Det er denne forresten. Jeg forklarte hvordan den så ut og at den var i burgunderrød, en farge som passer meg veldig godt. Da ble mannen min litt paff, for bruden skal nemlig ha rød kjole. Dette visste jeg absolutt ikke noe om, og nå sitter jeg med en kjole jeg ikke har lyst til å bruke i dette bryllupet siden bruden skal ha rød kjole. Jeg vet ikke noe mer om hvordan hennes kjole er, eller hva slags fargetone den er i. Må innrømme at jeg synes det var veldig rart at de ikke hadde skrevet det i invitasjonen, for det er jo ikke akkurat vanlig at bruden har rød kjole? Men hva gjør jeg? Jeg skal snakke litt med brudeparet og høre angående kjolen hennes, men jeg har naturligvis ikke så lyst til å ha denne kjolen på meg. Men kan brudeparet egentlig forvente at gjestene ikke skal kle seg i rødt når dette ikke engang er oppgitt i invitasjonen? Jeg vet ikke helt hva jeg spør om her jeg, men hva hadde dere gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gleder meg! Skrevet 9. mai 2003 #2 Del Skrevet 9. mai 2003 For all del! Jeg synes du kan gå med kjolen, jeg!!! Finnes da mange forskjellige rødnyanser... Tenker litt mot bunadsbryllup, om en har maken bunad som bruden, må en jo kunne bruke den allikevel??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 9. mai 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg har tenkt til å spørre brudeparet om det er greit og hva slags nyanse hun skal ha på sin kjole. Om hun også skal ha burgunderrød, kommer jeg nok ikke til å ha denne kjolen. Det var liksom bare en stor strek i regningen at hun skulle ha rød kjole, og spesielt når dette ikke stod i invitasjonen… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 9. mai 2003 #4 Del Skrevet 9. mai 2003 Bruden kan umulig ha noe mot det siden det ikke er "varslet" - hvis hun da ikke i sin enfoldighet har spredd ryktet da - og at fx din mann ikke har tenkt på å si det videre... Ring bruden selv du og spør hvis du er usikker - ellers tar du på deg kjolen din og gakker avgårde og koser deg i bryllup! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gleder meg! Skrevet 9. mai 2003 #5 Del Skrevet 9. mai 2003 Skjønner deg godt, for all del... Den fine kjolen, men samme hva så får du jo bruke den senere... Men litt frustrerende allikevel... Lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 9. mai 2003 #6 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg synes man automatisk ligger unna hvite kjoler som gjest i bryllup. Evt. andre farger om brudeparet gir beskjed om det. Hvis ingen beskjed er gitt, er det fritt valg på øverste hylle (som ikke inneholder hvitt)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 9. mai 2003 #7 Del Skrevet 9. mai 2003 Synes vel ikke brudeparet kan forvente at folk tar hensyn til noe de ikke vet om......?! Men kan du snakke med bruden og høre hva hun sier? Eller kan du bytte kjolen din? Den er helt skjønn, men kanskje du kan falle for en annen oxo? Vil egentlig si at du bare kan gå med kjolen din, men skjønner at du ville følt deg litt utilpass og mistet noe av "piffen"....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 9. mai 2003 #8 Del Skrevet 9. mai 2003 Kjolen din var veldig fin! Jeg ville, som du selv sa, spørre bruden om hun mener det er ok at du har på deg denne kjolen. Så lenge den ikke er brannbilrød eller bringebærrød, så bør det gå greit! I flg skikk og bruk er det kun hvite kjoler man skal holde seg unna. Tror ikke dette vil by på noe problemer! Kos deg med kjolekjøpet. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 9. mai 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg kommer ikke til å bytte kjolen min. Den skal også tilpasses til min fasong og dette er virkelig en kjole jeg falt for. I værste fall har jeg den til senere anledninger. Men det er ålreit å høre hva andre ville gjort i denne situasjonen og det er tydelig at de fleste er ganske enige på dette området… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 9. mai 2003 #10 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg bare lurer litt på hvordan mannen din visste at bruden skulle ha rød kjole. Har bruden/brudgommen offisielt informert gjester om det, og mannen din glemt å si det? Eller har en i brudeparet nevt det sånn tilfeldig til mannen din, uten at det var en "offisiel informasjonsrunde"? Hvis det er det første, er det kanskje litt dumt å ta rød kjole... loolaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 9. mai 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg bare lurer litt på hvordan mannen din visste at bruden skulle ha rød kjole. Har bruden/brudgommen offisielt informert gjester om det' date=' og mannen din glemt å si det? Eller har en i brudeparet nevt det sånn tilfeldig til mannen din, uten at det var en "offisiel informasjonsrunde"? Hvis det er det første, er det kanskje litt dumt å ta rød kjole...[/quote'] Nei, dette tror jeg de har nevnt i en bi-sening mens de har snakket sammen. Faktisk tror jeg mannen min hørte det gjennom moren sin, så dette ser jeg ikke på som noen offisiell info om at bruden skal ha rød kjole. Mener fortsatt at det eventuelt burde stått i invitasjonen om de ikke ønsker at andre skulle komme i rød kjole… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 9. mai 2003 #12 Del Skrevet 9. mai 2003 Ok Enig med du! loolaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 9. mai 2003 #13 Del Skrevet 9. mai 2003 Tror konklusjonen her må bli at du tar kontakt med den vordende brud og spør om hun har noe imot det - da har du ryggen fri hvertfall, og slipper å føle ubehag! (vil etter min mening være rart om hun sier nei, hvertfall når dette ikke var spesifisert i invitasjonen - spesielle krav til antrekk skal etter min mening stå i invitasjonen (som selvfølgelig skal være skriftlig)). Lykke til, det var en flott kjole! Mvh Pusekatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 9. mai 2003 #14 Del Skrevet 9. mai 2003 Kjempeflott kjole, Tjorven!! Enig med de andre her, snakk med bruden om det. Når de ikke annonserer noe på forhånd, antar de fleste at bruden går i hvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 9. mai 2003 Forfatter #15 Del Skrevet 9. mai 2003 Takker for alle svar. Skal forhøre meg litt med brudeparet og også få prøvd kjolen ordentlig hjemme for å se skikkelig på fargen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 9. mai 2003 #16 Del Skrevet 9. mai 2003 Hvitt, rød og sort (ensfarget) er farger man skal ligge unna i bryllup. Min søster skulle egentlig ha en rød kjole, men da hun var med meg for å tilpasse min kjole fortalte hun hva slags farge det var på kjolen (burgunder) og damen i brudebutikken sa klart at rødt er en farge man absolutt ikke bør gå i... Jeg må virkelig si meg litt enig der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 9. mai 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 9. mai 2003 Hvitt, rød og sort (ensfarget) er farger man skal ligge unna i bryllup. Min søster skulle egentlig ha en rød kjole, men da hun var med meg for å tilpasse min kjole fortalte hun hva slags farge det var på kjolen (burgunder) og damen i brudebutikken sa klart at rødt er en farge man absolutt ikke bør gå i... Jeg må virkelig si meg litt enig der... Hva er grunnen til det egentlig? At man skal ligge unna rødt altså? I mine øyne er det også stor forskjell på vanlig rød og burgunder, ville aldri gått i rødt (det blir en for knall farge for meg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astra Skrevet 9. mai 2003 #18 Del Skrevet 9. mai 2003 Hei, Tjorven :-) Jeg har spurt det samme spørsmålet her på KG for en tid tilbake, og fikk til svar at røde kjoler trekker så mye av oppmerksomheten vekk fra bruden, særlig på bilder. Jeg synes dette faktisk er mer avhengig av fargenyansen enn selve fargen rød. Jeg hadde faktisk burgunder farget silkekjole i et bryllup der jeg var forlover (hadde bunad i kirka, under fotograferinga og middagen), og INGEN reagerte negativt på dette. Jeg hadde spurt bruden på forhånd, og hun skjønte faktisk ikke problemstillinga... (hun ville at jeg kunne bruke silkekjolen under hele bryllupet pga varmen, men jeg klarte så vidt å overleve + 29 *C i skyggen i vadmel). Hvis jeg var deg ville jeg spurt bruden, men jeg kan egentlig ikke se at det skal være noe problem når det ikke står spesifisert i invitasjonen. Lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 9. mai 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg har spurt det samme spørsmålet her på KG for en tid tilbake, og fikk til svar at røde kjoler trekker så mye av oppmerksomheten vekk fra bruden, særlig på bilder. Jeg er enig i det jeg også. Liker selv ikke knalle farger og jeg kan forstå at slike farger kan trekke oppmerksomheten bort fra bruden. Men da vil jeg påstå at det finnes andre farger enn rød som vil være mer oppmerksomhetsvekkende. Kjolen min er dus i fargen og absolutt ikke noe som trekker ekstra oppmerksomhet. Spent på hva jeg ender opp med, men det finner jeg ut etterhvert! Når jeg tenker meg om var det faktisk ei som hadde rød kjole i vårt bryllup, men det har jeg ikke engang tenkt over før nå… Og hun tok absolutt ikke noe oppmerksomhet fra meg ved å ha den kjolen… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 9. mai 2003 #20 Del Skrevet 9. mai 2003 Heh - det har jeg virkelig aldri tenkt over! At rødt var en 'forbudt farge' i bryllup?? Det må det være mange som ikke vet, for jeg har vært i bryllup der mange har hatt røde kjoler - til og med brudens mor... Men selvfølgelig - ikke brannbil-rød... Jeg ser ikke helt at f.eks. burgunder drar noe mer oppmerksomhet enn en... tja... en klar blå kjole gjør!? Så DET er iallefall ikke noe å tenke på. Men angående brudens røde kjole... Selv syns jeg det er veldig overdimensjonert det der med å 'overskygge' bruden. Jeg har iallefall aldri vært i bryllup der det har vært noen tvil om hvem som strålte mest eller var mest pyntet... Selv var jeg forlover i bryllup og gikk i beige/champagnefarget. Ikke'no problem!! Og røde brudekjoler er vel ofte ikke burgunderfarge... Snakk med henne du - syns det er rart om hun reagerer på den kjolen der... Håper du går med den, for den var virkelig kjempefin! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå