Gjest Utlogga Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 I natt har jeg vært ope med en forferdelig blærekatarr. Umulig å sove, blod i urinen og sviende smerter. I morges sa jeg til samboer at jeg blir hjemme. Han reaksjon:" Hvorfor får du være hjemme? Da kan jo ungene bare bli her. Du er jo ikke syk." Jeg kjenner at jeg blir lei meg over at han ikke føler noe omsorg eller medfølelse. Det er ikke ofte jeg er hjemme og syk og jeg hadde aldri i mitt bare liv ville reagert slik dersom det var han som var uvel. Jeg begynner å lure på om det er slik han er? Forrige uke fikk jeg påvist en cyste på nesten 5 cm på den ene egglederen og en på tre på den andre. Ikke at det skal ha noe å si i dag, men jeg har vondt og er engstelig og det er ikke det at jeg ikke får støtte, det kan jeg greie meg uten. Det er det at jeg får det motsatte; kjeft og dårlig samvittighet. Jeg har mest lyst til å unngå ham og ikke prate til ham en stund. Kjenner at jeg ikke orker, men vi har jo to små barn.. Overreagerer jeg?
Gjest *Mim* Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Du overreagerer ikke! Det var ufølsomt sagt av mannen din. Skjønner at du vil unngå ham, men jeg synes at du burde si klart fra at det var sårende. Hvordan kan han si at du ikke er syk?
Lilith Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Nei, sånn som du forteller det her overreagerer du ikke.
Gjest Sisu Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 I morges sa jeg til samboer at jeg blir hjemme. Han reaksjon:" Hvorfor får du være hjemme? Da kan jo ungene bare bli her. Du er jo ikke syk." Jeg kjenner at jeg blir lei meg over at han ikke føler noe omsorg eller medfølelse. Det er ikke ofte jeg er hjemme og syk og jeg hadde aldri i mitt bare liv ville reagert slik dersom det var han som var uvel. Jeg begynner å lure på om det er slik han er? Det er det at jeg får det motsatte; kjeft og dårlig samvittighet. Jeg har mest lyst til å unngå ham og ikke prate til ham en stund. Kjenner at jeg ikke orker, men vi har jo to små barn.. Overreagerer jeg? Nei, du overreagerer ikke! Mange mannfolk som er slik; er de syke, forventes det servering på sølvfat, men er dama syk, spiller et liksom ingen rolle. Da kan alt fortsette som før, liksom. Allikevel: Hvis ikke du sier fra til ham at du føler deg urettferdig behandlet, kan du heller ikke forvente at han skal forstå hvordan du tenker.
La Guapa Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Hørtes kjent ut....mannen min kan nesten bli irritert hvir jeg er syk. Merkelige greier. Han takler ikke at "hjemmet stopper opp" og at han plutselig må ta ansvaret. Men han sier det ikke så direkte som din mann da...han blir sur bare... "går du og legger deg...? Når skal du opp da?...." (akkurat som om jeg bare skal ta en lur en liten halv-time) Jeg kan ikke huske at jeg har lagt meg syk mere enn max 5 timer etter at datteren vår kom for snart 4 år siden. Han derimot ligger hele dagen om han blir dårlig...og HVER gang sier jeg til meg selv : "her jenta mi, er din sjangse til å ta igjen...INGEN SERVERING TIL DEG DIN SYTEKOPP"....men så tar empatien over og jeg stiller som vanlig opp. Synes synd på deg.....det er ikke moro å føle at parteneren ikke bryr seg når du virkelig trenger ham Hvis det er noen trøst: I morges var jeg så fortvilet fordi jeg har bekkenløsning (vondt og våkner hver gang jeg skal snu meg) og en fireåring med feber i senga. Hadde nesten ikke sovet i natt og skal ha sykt barn hjemme hele dagen. Fikk beskjed om at "jeg fikk endre instilling for det var mange mnd. igjen av svangerskapet enda " og "hvor lav smerteterskel har du egentlig" Da fikk han beskjed om å dra den talentløse mannrumpa si ut av døra og tenke litt mere over hva han skal si for å motivere og hjelpe sin gravide kone....idiot-mann!!!!!!!! han ringte tre ganger etter det og beklaget seg....
Ambriel Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Da fikk han beskjed om å dra den talentløse mannrumpa si ut av døra og tenke litt mere over hva han skal si for å motivere og hjelpe sin gravide kone....idiot-mann!!!!!!!! han ringte tre ganger etter det og beklaget seg.... You go girl!
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Nei, dette synes jeg var dårlig gjort av samboeren din! ps. Jeg må innrømme at jeg kan bli irritert på folk som er "syke" støtt og stadig (disse er gjerne kollegaer, som går hjem fordi de er tette i nesa, osv..)..
Ecolia Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 Dårlig gjort at ham å reagere slik. Dessverre er en del menn slik at de ikke vil ha noe mer ansvar i hjemmet enn de har såvidt sagt seg villig til å kanskje gjøre. Eventuelt kanskje han også har lyst til å være hjemme og er "sjalu" fordi du skal være det? Vises det at du er dårlig, eller har du bare vondt men fungerer normalt? Du kan jo prøve å forklare hvordan det føles for deg, at du engster deg over cystene og har smerter pga. blærekatarren f. eks. Min blir heller ikke sånn superfornøyd om jeg er hjemme fra jobben, men han steller litt for meg allikevel, lager mat, ordner drikke til meg og krever hvertfall ikke at jeg skal gjøre noe ekstra de(n) dagen(e)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå