Gå til innhold

au! kan det være hemorider?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har et noe småpinlig problem.. :oops:

De siste mnd, kanskje siste halvår, har jeg med jevne mellomrom hatt noe vondt akkurat i endetarmsåpningen. Jeg ble smittet av kjønnsvorter for mange år siden, så med en gang trodde jeg kanskje det var det, men det er jo så vondt! Vondt å sitte, gå på do, kjempevondt å tørke seg også.. Har lest litt her inne om hemorider, og folk sier de klør, og det gjør ikke dette.. Er det mest trolig en vorte eller hvordan kan jeg finne ut om det er hemorider, hva er symptomene? Har ikke lyst å gå til doktoren!! Jeg trodde hemorider var noe gamle manner og gravide fikk... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle kan få dette.

Det er små blemmer som kan både svi og klø og irritere på andre måter. Ikke farlig, men ubehagelig. Det finnes gode hemorroidesalver på apoteket. Jeg kjenner ikke til hvilke, spør der.

Skrevet

Jeg har også en slags blemme akkurat i endetarmsåpningen, og dette plages jeg litt med når jeg går på toalettet. Det er ikke vondt ellers, bare av og til når jeg går på toalettet. Jeg synes det er veldig pinlig å ta det opp, men føler at det hjelper å snakke med noen om hva det kan være.

Hører du har noe lignende symptomer gjest, hvordan vet man om det er kjønnsvorter? Og hvordan eventuelt får man dem vekk?

Klem fra meg.. :-?

Skrevet

Hemoroider trenger ikke å klø. Du kan blø litt, og dersom du kjenner etter (jeg vet det: yike!) kan det være at det står litt ut rundt åpningen.

Alcos anal er en krem mot hemoroider, som også skal virke litt bedøvende (lokalt).

Skrevet

Jeg fikk en hemoride i mellomkjøttet etter fødselen, og den var bare utrolig øm, og kunne klø litt. De forsvinner av seg selv, men salve lindrer. Ser ut som en stor rød kvise. Vorter svir vel mer, eller hva? Det har jeg ikke hatt så jeg vet ikke... men trodde man bare fikk de i skjeden.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hemoroider trenger ikke å klø. Du kan blø litt, og dersom du kjenner etter (jeg vet det: yike!) kan det være at det står litt ut rundt åpningen.

Alcos anal er en krem mot hemoroider, som også skal virke litt bedøvende (lokalt).

YIKE??? Tullkjerring, du tørr da vel å ta på deg selv.

Skrevet

Det kan være bare en hoven kjertel. Trodde en gang jeg hadde fåt hemoroider (og trodde også at bare gamle gubber og gravide fikk det...hehe...), men det var bare en hoven kjertel. Ikke noe farlig og ikke noe "ekkelt".

Et tips som aldri slår feil: GÅ TIL LEGEN!

Lillian

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...