Gjest lillebøll Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Vis man har sex uten noen form for prevensjon, hvor lang tid bør det gå før man begynner å bekymre seg for at man ikke blir gravid? Jeg begynte å tenke på det her siden jeg har hatt livmorbetennelse to ganger og det kan sette ned fruktbarheten. Hva er "vanlig" tid før man blir gravid, vis det finnes noe slikt? Jeg har tidligere ikke hatt noen problemer med å bli gravid så det er sagt, men har lett for abort. Ble plutselig bekymret her tidlig poå morgenen, og det før vi prøver til og med
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 80% blir gravid innen et år er gått, 90% innen halvannet (eller var det to?) år er gått. Er du ikke blitt gravid etter den tiden, kan det være på sin plass å oppsøke lege. Er du over 35 og har prøvd i 6 mnd uten å lykkes, kan det også være greit å oppsøke lege.
Gjest imli Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Har hørt at det gjennomsnittlige par bruker 6 mnd Ellers tror jeg gjesten over har rett. 80% får det til innen et år. Det kommer jo mye an på hvor gamle dere er også da.
Hedda-78 Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Mener at tommelfingerregelen er å kontakte lege når dere har prøvd aktivt i ett år.
Mirabella83 Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Hentet fra babyverden og artikkelen "hvor lang tid tar det?" babyverden Innen første måned 25 prosent Innen seks måneder 60 prosent Innen ni måneder 75 prosent Innen 12 måneder 80 prosent Innen 18 måneder 90 prosent Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå