Gå til innhold

Når fikk dere igjen mensen ..

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ha igjen mensen!
Skrevet

Ønsker å høre deres erfaringer mht dette. Har gått på p-piller i 8,5 år, først diane og så yasmin. Fikk siste pille-blødningen 1. mars, og var sikker på at mensen ville komme 30 dager senere, som ville vært i hht den orginale syklusen min. Kjente vanlige mensmurringer et par dager før den var ventet, og fikk ømme pupper (det kan jeg ikke huske jeg har hatt noen gang før!), men ingen mens dukket opp likevel.

Venter fortsatt..

Hvor lenge ventet dere? Og dere som ventet lenger enn forventet, kom den igjen av seg selv, eller går det an å hente den fram på noe vis?

Hadde tenkt å begynne å prøve om et par måneder, men vil gjerne ha igjen mensen først for å vite at alt er som det skal..

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk den ganske raskt etterpå, dvs litt forsinket i forhold til når den skulle komme. Dette er veldig individuellt!! Siden du har hatt murringer og ømme bryster kan det jo virke som hormonene har begynt å jobbe i kroppen din igjen hvertfall :) Du kan allerede ha hatt eggløsning, (noen får eggløsning kjapt når en plutselig slutter med pillen. Jeg har murringer/smerter ved eggløsning og har ømme bryst frem til mensen kommer . (kommer vel litt an på hvordan syklusen din var før du startet med p-piller, regelmessig?) Den er nok rett rundt hjørnet skal du se :jepp:

Skrevet

Jeg gikk på pillen i 7,5 år og fikk mensen i henhold til min normale syklus allerede første mnd jeg sluttet på pillen. Men syklusen min har endret seg med et par dager i løpet av de siste mndene, etter at jeg sluttet på pillen. Akkurat som den har brukt litt tid på å stabilisere seg.

Skrevet

Jeg har vært så velsignet med at jeg har fått igjen mensen 28 dager etter jeg sluttet på pillen, altså til samme dag som jeg ville fått mensen på pillen. Og så har den gått rett inn i regelmessig syklus..

Gjest Gjest
Skrevet

2 år. I den perioden var det litt småblødninger nå og da, men ingen ordentlig mens.

Gjest Gjest
Skrevet
2 år. I den perioden var det litt småblødninger nå og da, men ingen ordentlig mens.

Hadde forøvrig svært stabil syklus før p-pillebruk. Tok ca 4 år fra siste pille tatt til den var stabil igjen.

Skrevet

Hadde forøvrig svært stabil syklus før p-pillebruk. Tok ca 4 år fra siste pille tatt til den var stabil igjen.

Skremmende lesing!

Fikk den heldigvis tilbake første syklus! takk å lov!

Skrevet

Jeg sluttet med piller på slutten av brettet, fikk mensen som planlagt (samme dag som jeg hadde fått den hvis jeg hadde fortsatt med piller). Begynte å prøve med en gang jeg var ferdig med mensen og ble gravid med en gang. Testet positivt samme dag som jeg skulle ha hatt mensen hvis jeg hadde hatt samme syklus som når jeg gikk på pillen.

Brukte trionetta på den tiden, men hadde brukt ulike piller, kontinuerlig, i over 10 år. Alle jeg kjenner som har gått på pillen har blitt gravide kjempe raskt.

Nå har jeg kobberspiral og er veldig spent på hvor lang tid det går etter at vi tar den ut før det klaffer.

tingeling

Skrevet

När du tar ut en kopparspiral ska du vara fruktbar "redan samma dag" enligt min barnmorska. Du har ju ägglossning precis som vanligt men sprialen hindrar befruktning.

Första gången jag tog ut spiralen tog det ca 7 månader att bli gravid (barn 1)

Skrevet

jeg venter spent også! slutta med nuvaring lørdag før palmesøndag, hadde den forventede blødningen da, men nå venter jeg! har opprinnelig trodd at den skulle komme forrige lørdag, men jeg tror jeg bomma på tellinga, så jeg venter den nå lørdag:S

får se :popcorn:

Skrevet

Er jo veldig forskjell på hvor lang tid kroppen bruker på å komme i orden :tristbla: Jeg sluttet på pillene i mars i fjor og har hatt mensen igjen i august, desember, februar og slutten av mars :tristbla: Virker som om kroppen er i ferd med å stabilisere seg litt nå da, men det tar virkelig tid-......

Gjest Gjest
Skrevet

Fikk aldri mensen. Ble gravid før den rakk å vise seg...

Skrevet
Jeg har vært så velsignet med at jeg har fått igjen mensen 28 dager etter jeg sluttet på pillen, altså til samme dag som jeg ville fått mensen på pillen. Og så har den gått rett inn i regelmessig syklus..

Signerer denne. (Jeg ble gravid etter 7pp'er, men mistet. Nå går vi inn i pp2 etter sa, men syklusen er ikke som vanlig nå).

Hvis kroppen gir deg eggløsning, er den i orden igjen. Og hvis den er i orden, kan du bli gravid uten å bekymre deg. Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen!

Ble egentlig litt mer bekymra, virker jo som folk enten har mensen på plass til vanlig tid, eller så tar det laang tid. Jaja, venter enda, jeg da, men hvis de ømme puppene skulle tilsi at jeg hadde eggløsning, så burde mensen dukke opp senest i helga. Krysser fingre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...