Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som vet når bakmellen må betales?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første forfall er 20. august.

Skrevet
Her finner du for øvrig skattekalenderen. Skatteetaten.no har ellers svarene på det meste når det gjelder skatt ;) .
Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar Leo. Da er det bare å begynne å spare.....

Skrevet

Det er desverre ikke annet å gjøre. Forsinkelsesrenten på restskatt som ikke innbetales i tide er 12,25%, så det er dyrt å komme på etterskudd.

Du bør selvfølgelig også sjekke at inntekten din er riktig og at du har fått med alle fradrag. Den ferdigutfylte selvangivelsen er ikke nødvendigvis riktig.

Gjest annen gjest
Skrevet

Noen som vet renten på restskatt hvis man betaler i tide? Altså på forfallene i august og september.

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom du ikke kan betale restskatten til forfall så har skattemyndighetene mydnighet til å fordele summen over et år. Ikke utover det. Måtte selv velge en sånn løsning da jeg fikk 20 000 i baksmell.

Gjest Gjest
Skrevet

Delbetaling er en mulighet! Du kan få betale det i 3 eller 4 rater! Jeg fikk 3 rater engang.

Skrevet
Noen som vet renten på restskatt hvis man betaler i tide? Altså på forfallene i august og september.

Ja, 3,9%

Dersom du ikke kan betale restskatten til forfall så har skattemyndighetene mydnighet til å fordele summen over et år. Ikke utover det. Måtte selv velge en sånn løsning da jeg fikk 20 000 i baksmell.

Delbetaling er en mulighet! Du kan få betale det i 3 eller 4 rater! Jeg fikk 3 rater engang.

Det er kemneren i de forskjellige kommunene som krever inn restskatt og praksisen m.h.p. mulighet for avdragsordninger varierer noe. (De har rett til å utvise skjønn). Det kan altså være lurt å kontakte det aktuelle kemnerkontoret så snart man har fått bekreftet restskatten og før man baserer seg på at man faktisk vil få en avdragsordning og i alle tilfeller før forfallet på 1. termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...