Ce'Nedra Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 (endret) Det står en gammel parafinovn (en slik hvor man kan fyre både med ved og parafin) i huset vi snart skal ta over. Oljetanken er ny og akkurat fylt på, så synes ikke vi kan kaste den ut. Men saken er den at ovnen har en temmelig stygg grønnfarge. Går det an å male/lakke denne på noe vis? Eller finnes det en annen løsning? Edit: Manglet noen ord Endret 7. april 2008 av Ce'Nedra
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Finnes spesialmaling til ovner ja. Du får den hos vanlige fargehandlere.
Honey Bee Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Kjenner igjen den ja Du må buke vannbasert ihvertfall.Vanskelig underlag da :gjeiper: Jeg malte en hjørnepeis med straks maling.Vet ikke om vannbasert grunning sitter på det underlaget parafinovnen har men...
Ce'Nedra Skrevet 7. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2008 Hehe.. Ja, det er en fresh farge, er det ikke? Takk for svar, da får vi sjekke det opp hos fargehandler. Svigerfar sa det ikke gikk an, men vi kunne ikke fatte det. Var det en slik en du malte Honey Bee? Er et litt spesielt underlag ja, klarer ikke helt å skjønne om det er metall eller keramikk eller noe annet. Men noe må de jo uansett ha brukt på den for at den skulle bli grønn en gang i tiden.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Varmebestandig maling kan gå an, ikke strax. Jeg ville kastet ut hele ovnen, fordi de ikke varmer særlig godt.
Leo Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Som gjest over sier, så kan det nok gå med varmebestandig maling. Jeg ville imidlertid ha sjekket med brann- og/eller feiervesenet først om det i det hele tatt er lov å male en slik ovn og i tilfelle med hva.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå