Gjest Gjest Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Tenkte å bestille ipod på amazon.com,mye billigere der enn i Norge. Spørsmålet er bare om det er trygt? Og hvor mye kommer frakten på? Noen som vet?
Mann 42 Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Tenkte å bestille ipod på amazon.com,mye billigere der enn i Norge. Spørsmålet er bare om det er trygt? Og hvor mye kommer frakten på? Noen som vet? Hvordan da ikke trygt? Det er jo et forholdsvis velrenomert nettsted med stor trafikk og et solid rykte så vidt jeg vet. Jeg handler en god del bøker på Amazon.com, og har ikke hatt noen form for problemer. Jeg har en konto med kredittopplysninger lagt inn, så jeg behøver bare å logge på og bestille hva jeg skal ha. Praktisk for det er mye som ikke er så lett å få tak i i Norge i en håndvending, men det kommer fra statene i løpet av en uke eller to. Jeg kan ikke på stående fot si noe om hva det vil koste deg å kjøpe en iPod der, men den må du jo regne med å betale både toll og fortollingsgebyr for før du får den. Uansett: Du får opplyst hva forsendelsen kommer til å koste deg, men ikke noe om tollen, så ta høyde for det når du regner på kostnad.
Gjest momsa Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Nå vet jeg ikke hva slags iPod du skal kjøpe, men la oss si du skal kjøpe en 'vanlig' 80 gb iPod. Hos Amazon.com koster den ca. 1200 kr (hurra for lav dollarkurs). I tillegg kommer frakt på ca. 50 kr. Når pakken kommer til Norge må det betales MOMS (ikke toll) på 25%. Sist gang jeg bestilte noe fra utlandet som kom på over 200 kr så måtte jeg i tillegg betale et gebyr for å få betale momsen.. Bottom line: iPod fra Amazon.com: iPod - 1200 kr Frakt - 50 kr Moms - 300 kr (mener jeg måtte betale 149,- i gebyr sist gang, men usikker på om det fortsatt er sånn) Totalsum= 1700 iPod fra Elkjøp koster 1895,- + evt. bensinutgifter/bussbillett/x antall kalorier.. Husk at den prisen på frakt jeg oppga er for den treigeste varianten, så du må regne med å vente et par uker også. Du får spørre deg selv om det er verdt de 195 kronene..
Gjest momsa Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 men for å svare på spørsmålet, ha ha: ja det er trygt!! Har bare gode erfaringer fra alle amazon-variantene;)
Gjest momsa Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 jeg trodde heller ikke det.. men kanskje det er forandra siden ts vurderer det..
Anglofil Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Ja, det er helt trygt, men jeg har gått mer bort fra å bruke amazon, rett og slett fordi jeg synes de er for dyre til å gidde å handle hos dem. Uansett, jeg har handlet mye derfra, hender enda jeg bruker dem og vi påstå at de er veldig sikre. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå