Gjest hagegnomen Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Der som vi har flyttet inn er terrassegulvet malt med samme type maling/beis som man bruker på husvegger. Jeg ønsker å beise med terrassebeis, men er det noen som har noen gode tips til hvordan jeg enklest mulig blir kvitt det gamle underlaget? Eller er det noen som har prøvd dette og kan si litt om det? Jeg ser for meg at det er en møysommelig job.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Må det ikke pusses da? Om det er oljet går det an å olje oppå med annen farge, men ikke beis tror jeg...
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Hvis det er maling/dekkbeis så kan du prøve en malingsfjerner? Alt. blir å bruke en slipemaskin, men da må du passe på å skru godt ned terrasseskruene, (evt dore ned spikrene) sånn at du ikke skader slipemaskinen.
Gjest Fisk73 Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Der som vi har flyttet inn er terrassegulvet malt med samme type maling/beis som man bruker på husvegger. Jeg ønsker å beise med terrassebeis, men er det noen som har noen gode tips til hvordan jeg enklest mulig blir kvitt det gamle underlaget? Eller er det noen som har prøvd dette og kan si litt om det? Jeg ser for meg at det er en møysommelig job. Har du høytrykksvasker? Om så, så bruk en terasserenser (det er ekstrautstyr, en rund greie som renser uten å flise opp bordene), påfør først terasserens, fås kjøpt hos fargehandelen, gå over og vask. Da få du bort alt, og kan beise over dette Ikke noe møysommelig jobb, men det tar litt tid, det er det eneste. Går greit uten terasserenser også, men da tar det litt mer tid. Har du mye terasse, så ville jeg ha investert i en terasserenser Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Der som vi har flyttet inn er terrassegulvet malt med samme type maling/beis som man bruker på husvegger. Jeg ønsker å beise med terrassebeis, men er det noen som har noen gode tips til hvordan jeg enklest mulig blir kvitt det gamle underlaget? Eller er det noen som har prøvd dette og kan si litt om det? Jeg ser for meg at det er en møysommelig job. for å få obben gjort fort og effektivt, så fjuska me...... kaustikksoda gjør jobben for deg. Pass på at du ikke får på deg selv. Bruk beskyttelse. Blir helt rent.
Gjest hagegnomen Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Takker for tips, har vært og sjekket på en malebutikk. Så lenge det var brukt terrassebeis kunne jeg male over med mørkere terrassebeis. Har vasket grundig, både med terrasserens og høytrykkspyler, men det sitter en del igjen.
Imax Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Terassevask er vel løsningen? Høytrykksspyler kan føre til at treverket fliser seg opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå