Gå til innhold

Når spiser du middag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

På hverdager spiser jeg i fem-seks tiden. Lunsjen på jobb, som består av kneippbrød og Wasa Husman, er kl elleve, så klokken fem er jeg klar for å spise en hest.

I helgene spiser vi vanligvis i åtte-tiden.

I en ideell verden bor jeg i Frankrike og spiser treretters lunsj og middag klokka ni (uten å legge på meg selvfølgelig).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på hverdager så spiser vi middag ca 16:30...

siden jeg er hjemme med barn og mannen er på jobb så synestn jeg det er greit at middagen er på bordet når han kommer hjem...

på søndager spiser vi ca kl 14..

og lørdager som mellom 15-18

Skrevet

Når jeg kommer hjem fra jobb litt over 16.00 starter jeg som regel på middagen med en gang og da er den ferdig ca 17.00-17.30.. alt etter hva jeg lager :)

Gjest Ansjoni
Skrevet

Det er veldig sjelden vi er hjemme fra jobb og skole tidsnok til at middagen kan bli noe særlig tidligere enn 19:30. Tar meg gjerne frukt elns på skolen, hvis jeg er sulten. Hvis jeg hadde spist middag i 4-5 tida, hadde jeg blitt sulten seinere på kvelden og måtte hatt kveldsmat. Det slipper jeg nå.

Skrevet
Jeg skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre. I Frankrike, og mange andre land, er det helt vanlig å spise sen middag. Jeg tror ikke barna der lider noen nød av den grunn. Det er da ingen regel som sier at alle må ha et varmt måltid mellom 16 og 17? Det er jo dessuten ingenting i veien for at barna får en skive brød når vi kommer hjem hvis de er så sultne at de ikke kan vente til middag.

Litt av poenget er at barna legger seg gjerne ganske tidlig. Vi synes hvertfall det er hyggelig å spise sammen med henne. Vi spiser ca klokken 1800. Skal vi spise senere enn det sover jenta mi.

Gjest _Leela_
Skrevet (endret)

Spiser som regel i fire - halv fem tiden (vi har en liten tendens til å spise til Friends foran tven). Er skrubbsulten etter jobb så da må jeg ha middag før jeg trener og gjør andre ting.

I helgene varierer det, alt fra fire til åtte...

Når jeg bodde i utlandet så syntes spesielt mine franske venner at det var morsomt at jeg startet å etterlyse middag klokken fire på dagen... (jeg synes det var helt naturlig, men ble dermed litt forvirra av lunsjen klokka tolv som var full middag (suppe, hovedrett og dessert), det var litt voldsomt syntes jeg.)

Endret av _Leela_
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre. I Frankrike, og mange andre land, er det helt vanlig å spise sen middag. Jeg tror ikke barna der lider noen nød av den grunn. Det er da ingen regel som sier at alle må ha et varmt måltid mellom 16 og 17? Det er jo dessuten ingenting i veien for at barna får en skive brød når vi kommer hjem hvis de er så sultne at de ikke kan vente til middag.

Jeg sa ikke at barne lider noen nød. Jeg lurte rett og slett bare på om det er forskjell på når barnefamilier og middag og når single/par uten barn har middag, eller om det er hips om haps. Ikke noe verre enn det.

Skrevet (endret)

Spiser som oftest rundt 18.00, kanskje 18.30..

Men det er litt avhengig av når vi trener, noen dager blir det skyvet litt fram eller tilbake pga det.

Vi spiser ofte føran tv-en også (lite plass og ingen spisebord), så for oss er det Two and a Half Men som er vårt middags-serie, starter klokken 18.00 :-D

Endret av mrs_bond
Skrevet

Her blir det ikkje mat før mellom 19-21. Dette pga at eg ikkje er heime fra jobb før kl er 17.30 eller visst eg er uheldig ikkje før 18.15... Dette er når eg har vore på tidligvakt. Når eg har fri prøver eg å få maten ferdig til 17-18 tida. Men no har vi komt inn i den rutinen med sein mat, og vi er ikkje sultne før det nærma seg det klokkeslettet...

Gjest marihan
Skrevet

Vi spiser som oftest mellom 16 og 18 en gang. I helgene er det gjerne senere.

Middag kl. 12 på en søndag?! Det hørtes veldig tidlig ut, rekker jo nesten ikke å spise frokost først :)

Skrevet

Kommer helt an på arbeidstidene til sambo. Når han har seinvakt (ferdig kl.8), spiser vi som regel 20.30. Ellers forsøker vi å spise mellom 16.30 og 20.00. Kommer også an på om vi skal noe spesielt den dagen. I helgene spiser vi stort sett rundt 19.30 - 20.30

Skrevet
På hverdager spiser jeg i fem-seks tiden. Lunsjen på jobb, som består av kneippbrød og Wasa Husman, er kl elleve, så klokken fem er jeg klar for å spise en hest.

Sånn er det her også; når jeg kommer fra jobb i halv fem-fem tida (som oftest) så er jeg så sulten at det bare er å starte på middagen med en gang.

Skrevet

Hvordan klarer noen å spise et såpass tungt måltid som middag ofte er mellom kl 12 - 14?!

Vi spiser mellom 17.00 - 18.00 på hverdager. (Det typiske er at middagen er klar til den tragiske sykhuskomedieserien på TV 2...)

Jeg kunne godt tenkt meg å spise litt senere, men siden mannen foretrekker det rett etter jobb er det helt ok for meg. I helgene spiser vi noe senere.

Gjest Ada Blûe
Skrevet

Her i huset er middagen vanligvis i 18/19- tiden. Og det blir som oftest dagens siste måltid. Jeg synes det er lettere å bare ta et knekkebrød og et glass jus når jeg kommer hjem på ettermiddagen, for da er jeg som oftest rimelig sulten.

• 1 måned senere...
Skrevet

vi spiser aldri før kl 18.. blir gjerne sånn 19-20. i helgene kan klokken fort bli 21 også. liker å spise middag sent og bruke laaang tid på maten, det er så koselig :fnise:

hater folk som bare kaster i seg maten og rydder vekker tallerkenen før jeg er ferdig :sur:

Gjest Gjest
Skrevet

Det varierer veldig. Jeg jobber hjemmefra og samboern er hjemme fra jobb kl fire, så vi kunne egentlig lagt oss til noen gode vaner, men vi er visst ikke så glad i rutiner. Til hverdags spiser vi vel stort sett mellom 16-20, oftest før 19. I helgene kan det bli seinere, for da har vi ikke heeelt god døgnrytme. Om jeg blir sulten før det er "vanlig" middagstid og ikke har planer om å lage noe før seinere, spiser jeg noen brødskiver, frukt eller knekkebrød.

Skrevet

Det varierer mye, men mellom 17 og 19 er nok det mest vanlige hos oss.

Skrevet

På hverdagene spiser vi når forloveden kommer hjem fra jobb, melllom 16.30-18.00. I helgene spiser vi når vi har lyst, så det varierer veldig, men som regel senere enn på hverdagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...