Gjest Ansjoni Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Pleier å følge med på "hva skal du ha til middag" -tråden for å få inspirasjon, men en ting slår meg, og det er at folk spiser middag mye tidligere enn jeg er vant med. Selvsagt avhengig av flere variabler, men jeg syns 16-tida er utrolig tidlig...Her blir det sjelden middag før 19:30-tida. Så, når spiser du middag?
SuperGjest Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Sjeldent tidligere enn 18, gjerne i 19-20-tida.
Jane F. Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 spiser middag rundt 6-7 her i huset. og i helgene ofte litt senere men da bare en lett middag, suppe eller noe. Ettersom vi sikkert spiste ganske mye klokken 4. Men så spiser vi middagsmat til frokost og slikt i helgene og da så det er som man ser det. Hjemmelagd pizza til frokost noen?
Gjest Eurydike Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Pleier å følge med på "hva skal du ha til middag" -tråden for å få inspirasjon, men en ting slår meg, og det er at folk spiser middag mye tidligere enn jeg er vant med. Hvordan leser du forresten ut av middagstråden når folk spiser middag? De færreste presiserer vel det?
Gjest Frk Åberg Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Ofte ikke før kl 20, pga. samboers jobb og trening. Vanligvis mellom 19 og 20. Det optimale for meg hadde vært middag kl. 17 - 17.30. I dag klarte vi det, og det var deilig.
Arkana Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 Hvordan leser du forresten ut av middagstråden når folk spiser middag? De færreste presiserer vel det? Nå er ikke jeg Ansjoni, men dette har jeg også lagt merke til, rett og slett fordi mange skriver "i dag har vi spist..." og når klokken da ikke er 16 engang blir det tidlig middag etter mitt syn.
Gjest Ansjoni Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Hvordan leser du forresten ut av middagstråden når folk spiser middag? De færreste presiserer vel det? hender jeg har lest at folk allerede har spist, og da har klokka vært rundt 16. Ellers så er det vel den kvinnelige intuisjonen
Gjest Zia Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 Vanligvis mellom sju og åtte. Det passer meg veldig bra, da det gjør at jeg ikke trenger å spise kveldsmat.
DAJMI Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 det spørs... men det er nok som regel mellom 17 og 20
Gjest Eurydike Skrevet 7. april 2008 #12 Skrevet 7. april 2008 Nå er ikke jeg Ansjoni, men dette har jeg også lagt merke til, rett og slett fordi mange skriver "i dag har vi spist..." og når klokken da ikke er 16 engang blir det tidlig middag etter mitt syn. hender jeg har lest at folk allerede har spist, og da har klokka vært rundt 16. Ellers så er det vel den kvinnelige intuisjonen Nå har jeg i mellomtiden lest noen sider i tråden for moro skyld, og jeg fant toppen to sånne innlegg på 7-8 sider med middag før 16. *seriøs statistikk* Så det virker jo mer uvanlig enn vanlig, etter det jeg har inntrykk av. Ikke at det er så farlig, altså.
Gjest Ansjoni Skrevet 7. april 2008 #13 Skrevet 7. april 2008 Nå har jeg i mellomtiden lest noen sider i tråden for moro skyld, og jeg fant toppen to sånne innlegg på 7-8 sider med middag før 16. *seriøs statistikk* Så det virker jo mer uvanlig enn vanlig, etter det jeg har inntrykk av. Ikke at det er så farlig, altså. Du vet, statistikk er som en bikini, det den viser er tilfredsstillende, men det den skjuler er vesentlig
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #14 Skrevet 8. april 2008 Jeg begynner på middagen med en gang jeg har kommer hjem fra jobb, altså i 17-tiden. Så avhengig av hvor lang tid det tar å lage middagen så spiser jeg omtrentlig i 17-18-tiden. Dere som ikke spiser før 19-20, hva gjør dere når dere kommer hjem fra jobb da? Jeg er alltid halvdød av sult når jeg kommer hjem, så da -må- jeg ha middag. Holder ikke med en yohurt eller et knekkebrød da, nei. I tillegg har jeg trening og hobbyer som jeg jo skal ha tid til om ettermiddagen, og da passer det best å gjøre unna middagen før disse tingene (skulle jeg spist etter trening hadde det ofte ikke blitt middag før kl 21-22 om kvelden..)
rugrat Skrevet 8. april 2008 #15 Skrevet 8. april 2008 Dere som spiser middag etter kl 18, har dere barn? Vi spiser middag kl 16 på hverdager, kl 18 på lørdager og kl 12 på søndager.
Arkana Skrevet 8. april 2008 #16 Skrevet 8. april 2008 Dere som ikke spiser før 19-20, hva gjør dere når dere kommer hjem fra jobb da? Jeg er vanligvis ikke sulten så tidlig, spiser litt senere lunsj enn vanlig da. Men MÅ jeg ha noe tar jeg bare en frukt e.l. For oss passer det uansett best å spise "sent", det blir fort litt stress om man skal lage middag straks man er innenfor døren, jeg synes det er bedre å slappe av litt og finne roen først. Dere som spiser middag etter kl 18, har dere barn? Jeg skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre. I Frankrike, og mange andre land, er det helt vanlig å spise sen middag. Jeg tror ikke barna der lider noen nød av den grunn. Det er da ingen regel som sier at alle må ha et varmt måltid mellom 16 og 17? Det er jo dessuten ingenting i veien for at barna får en skive brød når vi kommer hjem hvis de er så sultne at de ikke kan vente til middag.
Gjest *Mim* Skrevet 8. april 2008 #18 Skrevet 8. april 2008 Vi spiser mellom halv fem og fem, hvis jeg er hjemme før spiser vi gjerne i tre - fire-tida.
mia83 Skrevet 8. april 2008 #19 Skrevet 8. april 2008 (endret) Når jeg har dagvakt er jeg hjemme fra jobb ca halv 15.30. Begynner på maten med en gang da, så vi spiser vel rundt 16.30 avhengig av hvor lang tid det tar å lage maten. Evt kl 17 hvis jeg må på butikken først. Har jeg senvakt er det sambo som står for maten, men jeg tror han lager den til ca samme tid han også. I helgene spiser vi sånn i 18-19-tida. Endret 8. april 2008 av mia83
salsera Skrevet 8. april 2008 #20 Skrevet 8. april 2008 Vi spiser når vi har tid. I helgene kan det være allerede klokka 14 om vi skal bort senere, andre ganger spiser vi ikke før 21.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå