Gå til innhold

Avec

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hvilken cognac serverer dere til Avec?

Og hvilken likør?

Vi vet ikke hvilken som er best vi, så sambo sa at jeg måtte legge inn en tråd her om det. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha Bache Gabrielsen VSOP, Baileys og Cointreu. Da er det stort sett noe for enhver smak :)

Skrevet

Vi skal iallefall ha Country Lane. Det er det samme som Baileys, men en del billigere. Velger det fordi vi skal ha fri bar. Angående cognac blir det visst Braasta XO til kaffen og VSOP til festen. Har ikke peiling på cognac ettersom jeg ikke drikker selv, men det var et forslag fra noen i familien.

Skrevet

Braastad VS til avec og VSOP til baren etterpå. I tillegg Sheridans likør og portvin til avec.

Til baren skal vi ha cognac, Baileys, vodka, gin, captain morgans rom og annen rom, øl og vin, champagne og blandevann.

Til dere som skal arrangere bar selv: Husk MYE isbiter, lime og sitron.

Skrevet

vi har Braastad XO til brurdrammen og deLuze vsop i baren

Skrevet
vi har Braastad XO til brurdrammen og deLuze vsop i baren

Vi tenkte også på DeLuze egentlig.. får se hvem vi går for :)

Skrevet (endret)

Takk for gode svar.

Mulig vi ender opp med Braastad.

Sambo synes Larsen er god, men vet ikke helt..

Er jo lenge til, men vi "samler" på taxfrikvoter, og nå skal jo folk ut på sommerferier snart. :)

Endret av Maye
Skrevet
Takk for gode svar.

Mulig vi ender opp med Braastad.

Sambo synes Larsen er god, men vet ikke helt..

Er jo lenge til, men vi "samler" på taxfrikvoter, og nå skal jo folk ut på sommerferier snart. :)

Vi også! Håper du kjenner mange avholdsmennesker som ikke vil bruke kvota på seg selv da :)

Skrevet

Verken jeg eller sambo drikker cognac, men pappa foreslo Braastad, han mente at det ikke ville være nødvendig med XO, men jeg vurderer nå om vi skal kjøpe XO til avec-en og vs/evt vsop til baren etter. Får se det litt an. Ellers så serverer vi Baileys til de som ikke vil ha cognac.

I baren etter så vurderer vi å kutte spriten, mulig vi legger opp til noen veldig enkle drinker, men når vi er på fest så drikker de fleste vin/øl så jeg tror ikke det blir noe stort savn egentlig. Kommer til å servere rød- og hvitvin, øl, evt noe rusbrud/cider og cava, cognac, baileys og whisky. Også alkoholfritt selvsagt :)

Gjest antigartner
Skrevet
og portvin til avec.

Portvin til kaffen? Er det bare jeg som ikke har hørt om dette før?

Jeg ser det er veldig mange som skal ha fløtebaserte "likører" som søtt avec-alternativ. Jeg ville ikke valgt det, eller i alle fall tilbudt en alternativ likør. Cointreau, Drambuie eller Kahlua f.eks.

Skrevet

Portvin til kaffen? Er det bare jeg som ikke har hørt om dette før?

Kanskje det? Jeg har vært i flere brylluper som har det. Syns det er et godt alternativ til de som ikke vil ha cocgnac eller noe fløtebasert :)

Gjest antigartner
Skrevet
Kanskje det? Jeg har vært i flere brylluper som har det. Syns det er et godt alternativ til de som ikke vil ha cocgnac eller noe fløtebasert :)

Det er greit med alternativer, ja!

Ble litt nysgjerrig på den kaffe+portvin-kombinasjonen, så jeg googlet litt, og den er nok ikke helt uvanlig i Portugal. Her i landet, derimot, har jeg aldri vært borti det.

Skrevet
Jeg ser det er veldig mange som skal ha fløtebaserte "likører" som søtt avec-alternativ. Jeg ville ikke valgt det, eller i alle fall tilbudt en alternativ likør. Cointreau, Drambuie eller Kahlua f.eks.

Jeg har ikke opplevd det før, men så drikker jeg lite likør selv så det kan godt hende at jeg bare har oversett det. Takk for tipset i hvertfall, det koster jo ikke stort å kjøpe inn ei flaske eller to av noe annet.

Skrevet
Det er greit med alternativer, ja!

Ble litt nysgjerrig på den kaffe+portvin-kombinasjonen, så jeg googlet litt, og den er nok ikke helt uvanlig i Portugal. Her i landet, derimot, har jeg aldri vært borti det.

Da skjønner jeg, det første bryllupet jeg var i der det ble servert portvin var for et norsk/portugisisk brudepar. Hans familie er halvt portugisisk. Og siden det var så godt har de som har giftet seg etterpå tatt opp tradisjonen også her i Norge. Jeg skal i hvert fall servere det, og vil ingen ha, så har jeg portvin å kose meg meg i månedene etterpå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...