Gå til innhold

finansutdanning eller regnskap/revisjon/controller

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

hei, jeg studerer for tiden økonomi og administrasjon på 1. året og har en liten problemstilling.

skal jeg studere finans eller regnskap/revisjon/controller? i makroøkonomi er emne for øyeblikket valuta, noe jeg synes er veldig interessangt, det var slik jeg kom inn på tanken om finans.

jeg ønsker gjerne en jobb med varierte og (litt) utfordrende arbeidsoppgaver, utviklingsmuligheter og god lønn. (vil ikke bli "avhengig" av en mann :gjeiper: ) derfor er jeg litt usikker på regnskap. det virker ikke som en godt lønnet jobb, men med litt varierte oppgaver, men lite utviklingsmuligheter, men det er svært gode jobbmuligheter for tiden.. revisjon er lite konjukturavhengig og det virker som utviklingsmulighetene og lønnsbetingelsene er gode (hvertfall etter hvert). derimot får jeg høre av andre at dette er en svært ensformig jobb med ekstremt mye overtid fra jan til mai (ca.) hvordan det er med controller er jeg svært usikker på. finner lite stoff om dette, med unntak av MANGE stillingsannonser.

finans virker som et god plattform for varierte yrkesområder. det virker også som en bra utdanning for å "komme opp i gradene".

(P.S regnskap/skatt er bra å ha både i private og yrkes- sammenhenger, men regnskap er ikke mitt sterkeste område, ikke enda :P)

håper på kommentarer og forslag da jeg føler jeg famler i blinde :lete:

på forhånd tusen takk :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...