Gå til innhold

Dusj på treningsstudio etter trening?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei,

hvor mange av dere er det som ikke dusjer på treningsstudio etter trening? Og hva er grunnen til det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bolledeig
Skrevet

Jeg bor 5 minutter fra treningsstudioet mitt, og synes det er upraktisk å skulle dra med meg alle dusjtingene mine bort når det bare tar 5 min å gå hjem. Enkelt og greit :)

Gjest Chili P
Skrevet

Jeg pleier å dusje hjemme, det er mest praktisk. Slipper å ta med ekstra klær, dessuten så går/jogger jeg hjem. Jeg foretrekker også å dusje på mitt eget bad når jeg kan velge.

Skrevet

Samme her, jeg bor latterlig nærme;)

Når det er sagt, så dusjer jeg ofte hjemme selv om jeg har trent på steder som ikke er så nærme også, men da har grunnen vært særdeles uappetittelige garderobeforhold :(

Skrevet

Skal jeg rett hjem etter trening, noe jeg stort sett skal, så dusjer jeg hjemme. Fellesdusjer er ikke spesielt stas, hvertfall der jeg trener er det stort sett mye folk og trangt i garderoben, varm og klam luft slik at en føler seg svett igjen før en kommer seg ut av garderoben og det er greit å slippe å dra med deg håndkle og andre dusjeting. Synes også det er greiere å dusje alene i min egen dusj (mer privat, hånddusj og riktig trykk/temperatur)

For tiden bruker jeg mest svømming som trening og da dusjer jeg selvsagt etterpå selv om jeg skal rett hjem.

Skrevet (endret)

Det tar omtrent ett minutt å gå hjem til mitt eget bad, hvor jeg kan synge/barbere meg/skrubbe/klippe negler/etc helt uforstyrret og uten å støte noen. Det er heller ikke så lett å vaske seg mellom bena i en fellesdusj, så om jeg skulle dusjet på senteret ville det nok resultert i at jeg ikke ble skikkelig ren. Dessuten er det litt mye stress å ta med seg en diger bag med såpe, håndkle, lotion, parfyme, sminke og hårbørste hver gang jeg trener, når alt jeg egentlig trenger er flaske, hansker og Mp3-spiller. Derfor dusjer jeg ikke på senteret :)

Endret av Fat Sally Lee
Gjest Bolledeig
Skrevet

Haha, leste innlegget ditt litt fort og trodde du trengte MP3-spilleren i dusjen :-D

Gjest fragment
Skrevet

Jeg foretrekker normalt å dusje hjemme, men dersom jeg trener tidlig og f.eks skal på skolen etterpå så dusjer jeg på treningssenteret. Når jeg svømmer så dusjer jeg naturligvis alltid på treningssenteret etterpå.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

dusjer alltid på treningssenteret. Syns det er godt å dusje en svett kropp med en gang, og om jeg skulle gått ut så svett som jeg er etter trening ville jeg blitt syk nå som vinteren er her.

Skrevet (endret)

Nå skal ikke jeg påstå at jeg vet hvor i landet bella holder til, men det er mange plasser i Norge hvor snøen ligger ennå (og kommer til å ligge en stund til), med tilhørende minusgrader ;)

endret: skrivleif

Endret av Tussemøy
Gjest Ansjoni
Skrevet

Jeg dusjer alltid hjemme, så fremt jeg ikke har vært i svømmehallen,

For det første hater jeg fellesdusjer, og for det andre bruker jeg ganske mange produkter, så det blir så mye styr å dra med seg alt.

Gjest Bolledeig
Skrevet
Nå skal ikke jeg påstå at jeg vet hvor i landet bella holder til, men det er mange plasser i Norge hvor snøen ligger ennå (og kommer til å ligge en stund til), med tilhørende minusgrader ;)

endret: skrivleif

hehe, joda, sant nok :) men om vinteren føler jeg faktisk bare et sterkere behov for å dusje hjemme, så jeg har tørt hår før jeg går ut igjen. Men det har selvsagt med avstandene å gjøre.

Skrevet (endret)

Jeg dusjer stort sett hjemme, bor bare 5 min unna treningstudioet.

Men skal har jeg et ærend/skal besøke noen etter trening, dusjer jeg gjerne der.

Dette er et relativt lite treningssenter med 2 dusjer med forheng, enkelt og greit.

Endret av kospia
Gjest ¤bella¤
Skrevet
Vinter? I april :overrasket:?

Det er hvertfall snø her. Og jeg bor rett utenfor landets største by. Uansett så trener jeg også om vinteren da, ikke bare om sommeren.

hehe, joda, sant nok :) men om vinteren føler jeg faktisk bare et sterkere behov for å dusje hjemme, så jeg har tørt hår før jeg går ut igjen. Men det har selvsagt med avstandene å gjøre.

Jeg føner alltisd håret jeg, så det problemet har jeg ikke ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hater fellesdusjer. Jeg liker ikke være naken sammen med masse andre fremmede mennesker.

I tillegg er det praktisk å slippe å drasse på håndklær og såper og what not. Jeg har også veldig langt hår, og føler ikke jeg får vasket det ordentlig om jeg ikke har mulighet til å løsne dusjhodet og holde det i hånden. Det tar også langt tid å vakse det, ergo må jeg være lang tid inne i dusjen..

Der jeg trener nå er det i tillegg elendige garderobeforhold. Tre klubber som deler en garderobe med 2 dusjer.. Så det er store oppslag om at det er ulovlig å dusje mer enn 5 minutter. Jeg trenger adskillig mer tid for å få vasket håret.

Jeg pleier derfor ta på meg en tørr trøye, og gå rett hjem hvor jeg kan dusje i ro og mak, uten tilskuere og tidspress.

Skrevet

Jeg dusjer også alltid hjemme, av de samme grunnen som har blitt ramset opp av flere her.

Bor 50 meter fra treningssenteret, så det er uendelig mye mer praktisk å rusle hjem til et fullt utstyrt bad enn å drasse med seg alt stæsjet fram og tilbake.

Dusjer bare på senteret de få gangene i året jeg finner ut at jeg skal ta badstu der, for da er det pålagt å vaske seg først. Synes ikke det er pinlig å dusje med andre, men irriterer meg over at garderoben er så latterlig trang og kronglete, med lite plass å henge klær og håndkle (trener på Sib sentrum i Bergen).

Skrevet (endret)
Haha, leste innlegget ditt litt fort og trodde du trengte MP3-spilleren i dusjen :-D

:ler: Da hadde jeg i hvertfall slitt med å ikke synge, jeg som aller helst vil synge med mens jeg løper som gal på tredemøllen til og med... :rope:

Endret av Fat Sally Lee
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg bor rett ved, og det er da mer behagelig å dusje hjemme. Men om jeg trener på et annet senter, som jeg noen ganger gjør, dusjer jeg der før jeg setter meg på bussen. Det gir meg også en mulighet til å gjenvinne normal ansiktsfarge før jeg skal ferdes ute blant folk, om jeg har løpt på tredemølle.

Skrevet

Jeg dusjer på treningsstudioet. Synes ikke det er noe ille med fellesdusjer, jeg, da, så gjør meg ingenting. Som regel skal jeg rett på forelesning etterpå også, så greiest å ha dusja først ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...