Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg lurer på hvorfor enkelte personer er sjalue, mens andre ikke er det? Hva er det som gjør at man blir sjalu på enkelte personer eller hendelser? Jeg syns det er så rart at man reagerer forskjellig.

Slik jeg har sett det så opplever jeg ofte at pessimistiske mennesker er sjalu, mens optimistiske mennesker ikke er fult så sjalu. Nå mener jeg ikke å gre alle under en kam, hva er deres meninger om dette?

Folk har så forskjellige meninger. Noen jeg kjenner sier de er sjalu på grunn av kjærlighet, mens andre sier det er på grunn av dårlig selvtillit og har ingen ting med kjærlighet å gjøre (dersom det f. eks gjelder sjalusi rettet mot kjæresten).

Hva kan man gjøre for å jobbe med sjalusi?

Endret av Morrigan
Videoannonse
Annonse
Gjest middelalderkvinnen
Skrevet

Hvis du finner ut hvordan man kan jobbe med sjalusi så må du si i fra. Tror kjærester flest blir litt sjalu på hverandre iblant, noe annet virker jo litt rart. Man blir sjalu ved tanken på at noen andre, som kanskje kan virke mer interessante enn deg, kan bli interessert i kjæresten og vice versa.

Bare det ikke blir sykelig eller gjør den andre parten klaustofobisk så går det stort sett bare over en selv - noen ganger gjør det jo ekstra vondt.

Skrevet

Jeg kan kanskje være en smule sjau i flørteperioden, da han ikke er min enda. Men det holder jeg fint inne i meg. Så fort han er min, bryr jeg meg lite. Jeg må da kunne stole på fyrn.

Skrevet

Jeg kan være litt sjalu av meg :sjenert: Men det er mest i begynnelsen av forhold når jeg ikke er helt sikker på personen enda...

Men ser ikke på meg selv som veldig pessimistisk nei...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var engang i tida sykelig sjalu på en x.

Jeg var i forhold med en jente som hadde en elsker som var gift, mens hun selv hadde kjæreste.

Lærte fort av den episoden at jeg passer rett og slett ikke med personer som har vært utro.

Utenom det, så har jeg aldri vært sjalu, er optimistisk på livet og er kjempetilfreds med meg selv.

Skrevet

Jeg finnes ikke sjalu, har aldri noensinne vært det.

Jeg er stort sett optimistisk og har bra selvtillit.

Skrevet

jeg blir nok sjalu i flørtestadiet, men ikke når jeg vet hva han føler for meg og vet han er "min". da er det bare å kose seg, og da bryr jeg meg lite om hva han evt sier og gjør. bortsett fra hvis det er helt åpentlyst da... men han må gjerne ha jenter på fanget, så lenge jeg vet det er venninner og jeg blir presentert som dama :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...