Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2003 #1 Skrevet 8. mai 2003 Har hørt noe snakk om at en kan se kjønnet ut i fra fosterets hjerterytme. Noen som vet noe om dette... hvor mange slag har gutt i forhold til jente? Noen som har erfaring med at det stemmer? Mitt lille under har 145 Hadde vært rart og visst
Trebarnsmor Skrevet 9. mai 2003 #2 Skrevet 9. mai 2003 Nei,det er bare en myte. For de sier jo at en gutt har hjerterytme under 140,og min hadde akkurat 140.Det kommer alt ann på om babyen er aktiv akkurat da osv.
Montezuma Skrevet 9. mai 2003 #3 Skrevet 9. mai 2003 I så fall har jentene mine vært gjennom mange kjønnskifter! Jeg ligger mest på sykehuset i sv.skapene og der har jeg ctg-registrering flere ganger om dagen. Og hjerterytmen har variert fra ca 100 til ca 160, ettersom hva babyen "driver med"...........
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2003 #4 Skrevet 9. mai 2003 Min jordmor tror ikke på denne myten... Hjerterytmen kommer jo helt ann på om barnet er i bevegelse eller ei? Nei, stol heller på UL du. Men aldri 100%! Har flere venninner der UL har vist feil. Eller vent selvsagt til nurket kommer ut. Egentlig er jo ett fett hva det blir, så lenge alt står bra til? Selv valgte jeg å få vite kjønnet. Og om et par uker kommer jenta vår!! Eller gutten vår :D
asterix Skrevet 9. mai 2003 #6 Skrevet 9. mai 2003 Som Seraphine sier er det en reell forskjell i pulsen på jenter og gutter/kvinner og menn, sånn statistisk sett. Men så er det jo ikke godt å vite om den i magen er et gjennomsnittlig barn og så er det definitivt ikke greit å måle hvilepuls på den i magen. Teoretisk kunne man vel tatt UL og ventet til babyen sov og målt pulsen og kanskje fått en pekepinn, men da ville det jo vært lettere og mer sikkert å brukt UL-tida på å prøve å se kjønnet i stedet.
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2003 #7 Skrevet 10. mai 2003 Er ikke puls også veldig treningsavhengig? Så spreke mødre kan godt ha barn i magen som har en puls som er anderledes enn 'gjennomsnittet'? Min svigerinne har 3 døtre. De var sikker på at de fikk en gutt i siste svangerskap fordi pulsen var så pass mye kjappere (ja, faktisk kjappere!) enn de to foregående babyene. De 2 første hadde gjennomsnittlig puls på under 140 og sistemann hadde over 140. Men.. de er jenter tvers igjennom alle tre, gett! Maggie74 - ikke logget inn pga. latskap -
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå