Gjest Between jobs Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Jeg er mellom jobber akkurat nå, og har nylig søkt om dagpenger. Har gått ledig, og registrert som arbeidssøker hos Nav siden begynnelsen av mars. Søkte ikke om dagpenger før i forrige uke. Er det noen som vet om det etterbetales fra dato man meldte seg ledig, fra dato man søkte om dagpenger, eller om utbetaling begynner når man får godkjent søknad?
Gjest Gjest_mina_* Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Jeg er mellom jobber akkurat nå, og har nylig søkt om dagpenger. Har gått ledig, og registrert som arbeidssøker hos Nav siden begynnelsen av mars. Søkte ikke om dagpenger før i forrige uke. Er det noen som vet om det etterbetales fra dato man meldte seg ledig, fra dato man søkte om dagpenger, eller om utbetaling begynner når man får godkjent søknad? Husker ikke helt hvordan det var. Er så lenge siden nå. Men hvis jeg husker rett så får man fra dagen man har søkt... De 3 første dagene får du ikke noe. De første 3 dagene av den dagpengeperioden du har fått innvilget, vil ikke bli utbetalt. Disse dagene kalles ventedager, og tjener som din egenandel. Ellers kan du se her: http://www.nav.no/page?id=728
Gjest Between jobs Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Takker for link. Ser at det står "Dagpenger kan tidligst utbetales fra og med den dagen du setter fram krav (datoen du registrerte deg som arbeidssøker, blir som hovedregel regnet som dato for krav)." Det vil vel si at jeg får betalt fra jeg registrerte meg på Nav, og ikke fra når jeg sendte inn søknad?
Gjest Between jobs Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Vent litt, "fra dato du setter fram krav" står det jo. Det må vel bety dato for innlevert søknad. Likevel; "datoen du registrerte deg som arbeidssøker, blir som hovedregel regnet som dato for krav". Hva da når jeg registrerte meg som arbeidssøker før innlevert søknad?
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Husker ikke helt hvordan det var. Er så lenge siden nå. Men hvis jeg husker rett så får man fra dagen man har søkt... De 3 første dagene får du ikke noe. De første 3 dagene av den dagpengeperioden du har fått innvilget, vil ikke bli utbetalt. Disse dagene kalles ventedager, og tjener som din egenandel. Ellers kan du se her: http://www.nav.no/page?id=728 om det er under 52 uker siden sist du motok dagpenger, så slipper du ventedager. da blir stønaden gjenopprettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå