Gjest Pet Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Hvorfor er det egentlig så ille om noen drikker seg full i et bryllup? Jeg snakker da om å bli litt utsø og skravlete og fnisete og kanskje snøvle litt, sånn vanlig "festfull", ikke ubehagelig og agressiv. Reagerer dere som gjester på at noen blir fulle, eller er det bare bruden som synes dette er så ille? En venninne av meg sovnet med hodet på bordet i mitt bryllup, og det bar mange der som var godt påseilet, men jeg tenkte aldri på at det var noe å reagere på engang. Men det var før KGs tid, så jeg visste vel ikke bedre.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Jeg ville si at det kom helt ann på tidspunktet. Om de hadde sovnet på bordet under middagen så hadde jeg nok tenkt mitt, men etter mat, kaffe, kaker o.l så hadde jeg ikke tenkt noe over det.
Gjest78 Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Vanlig festfull var det mange som var i vårt bryllup (og ryktene sier at det var enda verre etter at vi dro ), og det plaget meg overhodet ikke. Om noen hadde blitt dritings, aggresiv eller ubehagelig hadde det selvfølgelig ikke vært så kult.
venus* Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Hvorfor er det egentlig så ille om noen drikker seg full i et bryllup? Jeg snakker da om å bli litt utsø og skravlete og fnisete og kanskje snøvle litt, sånn vanlig "festfull", ikke ubehagelig og agressiv. Reagerer dere som gjester på at noen blir fulle, eller er det bare bruden som synes dette er så ille? En venninne av meg sovnet med hodet på bordet i mitt bryllup, og det bar mange der som var godt påseilet, men jeg tenkte aldri på at det var noe å reagere på engang. Men det var før KGs tid, så jeg visste vel ikke bedre. Du snakker med andre ord ikke om full, men brisen. Det er vesensforskjell. Og at vi har forskjellig toleransegrense for andre alkoholinntak, det kan da ikke komme som en bombe?
Gjest Frk Åberg Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Hvis jeg skal være helt ærlig, så kommer det an på hvem det er. Jeg ønsker ikke å se mine foreldre, tanter og onkler ordentlig beruset. Når det gjelder venner, tolerer jeg nok mer, selv om jeg helst ser at de legger igjen de verste fjortisfaktene hjemme. Det er kanskje ikke rettferdig, men det er sånn jeg føler det.
Gjest Høy partyføring Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Men det var før KGs tid, så jeg visste vel ikke bedre. Hehe Hvordan fant vi ut av ting før KG sin tid da? Vi skal ha en uhøytidlig fest med familie og masse venner selv. Vi regner med at folk blir mer enn brisne denne kvelden, og det er helt opp til dem selv. Naturligvis håper vi jo at folk ikke blir aggresive og sure osv, lager bråk og sånn, men brisne fulle og i farta. Vi skal nok ikke drikke såååå mye selv denne dagen da, hehe. Vi skal ha det moro. Folk bestemmer tempoet på vinen selv for å si det sånn, og det er masse drikke UTEN alkohol til de som ønsker det også. Alle skal ha det morro. Jeg kjenner et par hvor den enes tante på godt over 50 år, blei dritafull. Fantastisk morsomt for oss alle sammen. Hun bød opp alle og enhver til dans. Etterhvert gikk det litt over stokk og stein da, hun dro opp skjørtet og sånn, hehe. Dette velger folk selv. Jeg ville aldri bestemt over gjestene mine. De fleste normale folk skjønner jo hvor sine egne grenser går da. Lykke til med bryllup alle sammen!
bunadbrud Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Jeg vil nok reagere litt. Jeg mener folk er ikke i et bryllup for å drikke seg brisne/fulle, men for å dele dagen med oss. Jeg drikker selv, og kommer til å drikke litt i bryllupet. Men jeg har også veldig klare linjer på når jeg aksepterer alkohol og ikke. I et bryllup mener jeg at litt alkohol er på sin plass, men at et begrenset inntak er det beste. Derfor skal vi ikke ha drinker i baren, kun øl og vin. Pluss at en venn av foreldrene mine som vi skal spør om å være bartender er politi, slik at jeg regner at det skal gå fint og at vi unngår fulle folk. Folk må gjerne drikke seg fulle på byen en vanlig kveld. Ikke i mitt bryllup. Dette har også noe med at flere av gjestene er avholds.
Concertina Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 Gjør meg ingenting, jeg håper folk får en god fest og blir de litt på en snurr, enten det er tanter eller venner så vær-så-god Så lenge de har det morsomt!
Amadea Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Det er da bare morsomt, så lenge folk ikke blir kranglete og klarer å sörge for seg selv, hehe. Jeg håper folk får det göy i bryllupet vårt:!
Liset Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 Det gjorde meg ingen ting at folk ble fulle i bryllupet mitt!!! Synes det er bare moro at folk koste seg på festen vår =) Og utpå kvelden ble jeg nok litt brisen selv...
Kirri Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 Jeg vil nok reagere litt. Jeg mener folk er ikke i et bryllup for å drikke seg brisne/fulle, men for å dele dagen med oss. Jeg drikker selv, og kommer til å drikke litt i bryllupet. Men jeg har også veldig klare linjer på når jeg aksepterer alkohol og ikke. I et bryllup mener jeg at litt alkohol er på sin plass, men at et begrenset inntak er det beste. Derfor skal vi ikke ha drinker i baren, kun øl og vin. Pluss at en venn av foreldrene mine som vi skal spør om å være bartender er politi, slik at jeg regner at det skal gå fint og at vi unngår fulle folk. Folk må gjerne drikke seg fulle på byen en vanlig kveld. Ikke i mitt bryllup. Dette har også noe med at flere av gjestene er avholds. Kjenner på meg at jeg er litt lattermild.... Ikke meningen å være frekk, men hvordan skal det at bartenderen egentilg er politi få folk til ikke å bli fulle?
Jane F. Skrevet 7. april 2008 #12 Skrevet 7. april 2008 Jeg mener folket kan drikke som de selv vil, det er jo fest! men selvsagt skulle folk holde seg i maska. jeg var i et bryllup i konfirmasjonsalderen, og det er vanlig i min familie at man kan få drikke hvis man har lyst, etter man er konfirmert. Jeg benyttet sjansen men det var det visst flere som gjorde, danset med en haug fulle tanter og unklr den kvelden jah .. hehe... D var sikkert fullere enn det jeg var. hihi... men gjester som er sørpings før desserten ville ikke blitt tolerert i mitt bryllup hvertfall!
Gjest Helen Parr Skrevet 7. april 2008 #13 Skrevet 7. april 2008 Jeg er enig i at det er forskjell på brisen og full. Det er nok forskjell på bryllup også, og litt av føringene legger jo brudeparet selv. Som en gjest lenger opp så fint uttrykte det: "Vi skal ha en uhøytidlig fest." Da er det kanskje duket for et høyere alkoholinntak enn dersom det er veldig stivt. I vårt bryllup ønsket jeg en uformell stemning selvom det skulle være litt høytidelig, og vi var enige om å være rause på vinen under middagen. Det var ingen barn tilstede, og det var heller ingen som ble det man kan karakterisere som fulle. Når det er sagt, hadde jeg nok reagert dersom venninnen min hadde sovnet med hodet på bordet. Da har man nok passert grensen for hva jeg synes er greit. Mye bedre om hun hadde forlatt bordet for å ta seg en hvil et annet sted.
Gjest *englefjes* Skrevet 7. april 2008 #14 Skrevet 7. april 2008 Håper at folk blir litt på en snurr i bryllupet jeg :-D Kan ikke skjønne hvorfor man ikke kan ha en høytidelig middag etterfulgt av en skikkelig fest?
Lilywhite Skrevet 7. april 2008 #15 Skrevet 7. april 2008 Jeg synes det er OK så lenge man ikke blir dritings, ufin, begynner å krangle, spy e.l. At folk er litt brisen/småfull er artig så lenge stemningen er bra
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2008 #16 Skrevet 7. april 2008 Pluss at en venn av foreldrene mine som vi skal spør om å være bartender er politi, slik at jeg regner at det skal gå fint og at vi unngår fulle folk. Om det er kongen eller om det er politiet som står i baren bestemmer folk selv hvor mye dem skal drikke da! Denne vennen som er politi har da ikke noe han skulle ha sagt han eller skal han stå der i full uniform å være alkoholvakt?
Sika Skrevet 8. april 2008 #17 Skrevet 8. april 2008 Håper at folk blir litt på en snurr i bryllupet jeg :-D Kan ikke skjønne hvorfor man ikke kan ha en høytidelig middag etterfulgt av en skikkelig fest? Som om jeg skulle sagt det selv
Gjest imli Skrevet 8. april 2008 #18 Skrevet 8. april 2008 Det kommer veldig an på tidspunktet... Jeg hadde ikke likt det om noen av gjestene var drita fulle under middagen feks... Seint på kvelden er det noe annet. Men jeg hadde ikke likt at bryllupet mitt hadde utvikla seg til en fyllefest av dimensjoner...
Gjest utlogget nå Skrevet 8. april 2008 #19 Skrevet 8. april 2008 Jeg har vært i bryllup der faren min ble overstadig beruset. Det var riktignok etter at kakene var servert, men likevel svært ubehagelig og ikke minst flaut. Han nådde kanskje rustoppen like før vi dro. 1,5 time i bilen på vei hjem var grusomt. Jeg hadde noen tanter og søskenbarn som også ble fulle. Det var derimot ikke like ille. De ble langt fra like fulle som min far. At man får en liten festrus og blir brisen er bare koselig, men at man drikker altfor mye og blir svært full (som min far) har jeg ingenting til overs for. Det kan hende at jeg reagerer ekstra på det siden det var faren min, men jeg ville ha reagert på det uavhengig om jeg kjente vedkommende eller ei. Flatfyll hører ikke hjemme i et bryllup.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #20 Skrevet 8. april 2008 Jeg føler meg veldig ukomfortabel i nærheten av fulle folk. Om de så bare er "festfull". Jeg liker at folk er klare i hodet, og at de er seg selv. Jeg synes heller ikke det er festlig å prøve å føre samtaler med fnisefulle folk. I mitt bryllup skal det derfor ikke serveres alkohol. Og om noen gjør som jeg har sett i andre avholdsbryllup, nemlig drikke seg full før festen, så får de ikke komme inn. Enten får de respektere at det er en avholdsfest, eller så får de holde seg vekke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå