Gå til innhold

soldrakt til barn

Anbefalte innlegg

Gjest snart på tur
Skrevet

Skal til Thailand og vurderer soldrakt til ungene. Noen som har sånn til ungene sine? Blir de varme?? Ser at de fleste er i mørke farger8 sort,marine ol) og det må jo bli himla varmt i solsteiken?? greit så lenge de er i vannet.. men ellers er de ikke kjempevarme da? kanskje badeshorts og tynn trøye er like greit...pleid å bruke det tidligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte en soldrakt til ettåringen vår på Babyshop, den var stripete, løs og ledig i akkurat som bomullsstoff. Da var ikke de surfedraktene i små nok størrelser. Den vi hade var ikke varm og klem i hvert fall.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi brukte soldrakt i marine og rødt kjøpt i Sverige på tur i Thailand. Viktig at den har lange armer og bein hvis barnet er lite. Vår gutt på ett ble overhode ikke solbrent og vi slapp å bruke masse solkrem på ham.

Varmen er ikke så farlig da disse draktene er ment for bading og da blir barnet avkjølt alikevel. Vår gutt holdt vi mest i skyggen også, pluss at han hadde bomulshatt på hodet.

Utrolig praktisk og fint med sånn drakt. De har dem også på apotekene, men da er de ofte med korte armer og ben. Vi hadde en sånn også til skift og den fungerte greit, selv om den hele drakten ble mest brukt.

Gjest Gjest
Skrevet
kanskje badeshorts og tynn trøye er like greit...pleid å bruke det tidligere.

Har ingen erfaring med "surfedrakt", men husk at en trøye bare tilsvarer solfaktor 5-7, så da må du smøre godt under trøya i tillegg.

Skrevet

Lar dere barna gå og tørke i disse draktene? Eller hva gjør dere når de har badet?

Skrevet

Jeg har bodd i Australia og brukt en slik trøye selv, det er helt genialt, så jeg kommer til å bruke sånn til barna mine når de kommer. I forhold til at de blir våte så tørker de veldig fort for de er i et spesielt tynt og syntetisk stoff, så de blir ikke kalde hvis det var det du tenkte på. Og jeg kan ikke huske om det var noe varmere i mørkere farger... (hadde en turkis og en svart)

Jeg så de hadde et godt utvalg på Happyland på Svinesund forrige dagen.

Skrevet

Takk for masse svar... guttene har vært i Thailand før...ikke blitt solbrent og vært nesten like bleike når de er komme hjem..., men vi har vært aktive med solkremen:) Men nå har eg litt lyst å kjøpe drakt til de...men ønsker helst med korte ben og korte armer, blir litt voldsomt å dekke de helt til. Absolutt IKKE redd for å de skal bli kalde:)..heller motsatt..at de blir veeeldig varme i mørke drakter når solen skinner på de. Kan jo ikke holde de i skyggen hele dagen...men vi pleier ta en liten siesta midt på dagen da.. Skal kikke litt på apoteket, tror det er eneste plassen der eg bor som selger slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...