Gå til innhold

Rasistpartiet FRP

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Merk at jeg sa at jeg er fordomsfull mot FrP-velgere. Men jeg mener jeg er bedre enn deg på holdningsfronten, og at jeg ønsker å dele min verden med traumatiserte mennesker. Det er ikke sikkert det er sant, men siden jeg er så totalt uenig i ALT Frp står for, så føler jeg meg bedre enn deg (fordi jeg er fordomsfull, ja).

Men jeg skjønner ikke helt hva dere regner som grunnløse asylsøknader. Det er vel her stridens kjerne ligger. Og ja, jeg syns også asylsøkere som må vente på svar i mange år skal få norskundervisning. Da kan de integrere seg mens de er her, i det minste. Det ville jo gjort ting lettere for alle de som er så redde for dem i alle fall. Men jeg innser jo at vi ikke kan bruke penger på dem, jeg mener ikke at det skal gjennomføres.

Det må da være lov å tro på en ideell verden? Jeg er pragmatisk, men jeg mener at det bør være en viss mengde idealisme ute og går. Min idealisme er at mennesker over hele verden har hvert sitt verdisyn som er like verdifullt. Men det er selvsagt vanskelig å se det som verdifullt når man er grunnleggende uenige.

Asyl innvilges om man er forfulgt , personlig . Ikke fordi landet ditt er i krig . Tidligere var det for meg en hedersbetegnelse å være asylant. altså å ha fått asyl. Det ville si at du virkelig trodde på noe , du hadde stått på for dine eller andres rettigheter .Som regel menneskerettigheter eller ytringsfrihet .

Jeg har ikke noe problem med å forstå at en person fra et fattig land ønsker å bosette seg i norge isteden . Men da er det ikke asylsøkere i mine øyne . Da er det innvandring . Og vi har ikke råd til å få på masse folk som ikke har opparbeida seg rettigheter i folketrygden . Folk som kommer hit for å jobbe å skape seg et liv , ja takk . Men er det majoriteten av innvandrerene som har kommet de siste åra ?

Bør imigranter automatisk ha samme trygderettigheter som rikets innbyggere ?

Skrevet
Livesen er en frp-politiker.

betyr det at jeg ikke får lov å mene noe ?

Skrevet
betyr det at jeg ikke får lov å mene noe ?

Ja, tydeligvis. Du spyr jo opp det samme gugget som resten av frp-politikerne.

Skrevet
Ja, tydeligvis. Du spyr jo opp det samme gugget som resten av frp-politikerne.

Men om ikke jeg får lov å svare engang er det vel litt urettferdig at det legges ut tråder om at FrP er et rasistparti ?

Eller er du ikke for ytringsfrihet ?

Helt greit for meg at det påstås at FrP er rasister, men da vil jeg ha lov å svare .

Skrevet (endret)

livesen: Du skal ha for at du iallefall svarer saklig i denne tråden. Jeg er grunnleggende uenig med deg, men du sier nå i alle fall ikke at "muslimer er farlige og lukter vondt" eller lignende svada. Fint du har tenkt gjennom ditt ståsted. Jeg har også tenkt gjennom mitt, og funnet ut at jeg er et annet sted.

Endret av tineline
  • 2 uker senere...
Gjest kenneth
Skrevet
Det er flott at vi hjelper innvandrere som trenger det, men hvorfor vil du at vi skal slippe inn alle Det finnes mange måter å vurdere mennesker på, arbeidsgivere vurderer deg før de ansetter, forsvaret vurderer deg før de gir deg våpen. Prøver du å innbille meg at du ikke vurderer hvem du vil ha som venn? Hvordan kan det da være helt umulig å vurdere menneskene vi slipper inn i landet?

Er vi anti-innvandrere om vi ikke vil gi mat og husly til personer som klart viser at de hater alt vi er og står for? Det er uansett en grense for hvor mange vi kan slippe inn, de utvalgte burde være gode mennesker.

Hvor står det å lese at jeg vil slippe inn alle?

Det at du nevner arbeidsgivere er jo interessant. Mener du at det ikke finnes en god del tvilsomme folk på norske arbeidsplasser?

Hvis jeg lar tankene vandre tilbake til førstegangstjenesten, erindrer jeg to personer som hadde en omgang med AG3-en som var, tja, la oss si ikke helt i tråd med instruksen.

Tro meg - jeg vurderer ganske nøye hvem som blir min(e) venn(er). Hvorvidt den prosessen er relevant med trådens tema, kan alltids diskuteres.

Jeg tror nok "vurderingen" jfr. det å avdekke "bad guys" er en vrien øvelse. Like vanskelig som å på jobbintervjuet avdekke at Nils Nilsen er et rævvhøl uten like. Å være i stand til å manipulere sine omgivelser er på ingen måte uforenlig med det å faktisk være et rævvhøl.

(Beklager at jeg gjenoppliver en halvgammel tråd, men her ble jeg veldig svar skyldig...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...