Gjest Gjest_Amadeus_* Skrevet 8. april 2008 #21 Skrevet 8. april 2008 Å, beklager. Jeg leste feil. Ja, jeg er enig i at de er skjulte rasister. Slik jeg ser det med FRP, så driver de en svindelpolitikk fordi de bruker hva som helst for å få stemmer og de som stemmer på dem blir lurt, det er ikke den politikken de tror FRP vil føre men en helt annen som ofte er imot de interessene til dem som stemmer på dem. Magnus Marsdal skrev i sin bok FRP-koden at han avskydde FRP's politikk men hadde forståelse for mange som stemte på partiet. Det er klart at venstresiden har spilt mange over i fanget på FRP. Det viktige for venstresiden er å erkjenne dette og føre en politikk som vinner tilbake disse menneskene, fordi de tilhører venstresiden og ikke høyresiden som bare vil lure dem.
Gjest Gorgonzola Skrevet 9. april 2008 #23 Skrevet 9. april 2008 Fordi jeg ikke vil ha ham her. Og fordi vi kan gi dem byrden. Hvorfor skal vi importere folk med psykiske problemer i utgangspunktet? Hva har jeg igjen for det? Jeg tror de har det mennesketsynet at de driter i den elendigheten enkeltmennesker som flykter opplever, og at de, eller jeg driter i den elendigheten sultne unger i Afrika opplever, av den pragmatiske grunnen at det gir oss ulemper å skulle befatte oss med det, og vi får allikevel ikke til noen vesensforandring. Jeg hadde også prøvd å flykte. Jeg synes ikke det er moralsk galt å være lykkejeger. Det er ikke derfor jeg ikke vil ha dem. Grunnen til at jeg syns de kan få råtne i flyktningeleire er at jeg heller vil at jeg skal ha det bra enn at de skal ha det bra, om jeg må velge. Ninja - jeg blir oppriktig lei meg av å lese endel av det du skriver. Du fremstår som en pragmatisk kyniker med sterke egosentriske holdninger og lefler med tanker om at noen er mer opphøyde enn andre. Grøss!
Paradokset Skrevet 9. april 2008 #24 Skrevet 9. april 2008 Jeg hadde også prøvd å flykte. Jeg synes ikke det er moralsk galt å være lykkejeger. Det er ikke derfor jeg ikke vil ha dem. Grunnen til at jeg syns de kan få råtne i flyktningeleire er at jeg heller vil at jeg skal ha det bra enn at de skal ha det bra, om jeg må velge. Du skal ha for å være ærlig, Ninja. Ellers tror jeg argumentasjonen din gir et innblikk i slik mange av de som faktisk stemmer Frp tenker - på godt og vondt kan man si. Hva er forresten en lykkejeger? En som søker lykke? Er vi ikke alle det?
Gjest Gjest_Amadeus_* Skrevet 9. april 2008 #25 Skrevet 9. april 2008 Du skal ha for å være ærlig, Ninja. Ellers tror jeg argumentasjonen din gir et innblikk i slik mange av de som faktisk stemmer Frp tenker - på godt og vondt kan man si. Hva er forresten en lykkejeger? En som søker lykke? Er vi ikke alle det? Nå er det forskjell på de som stemmer FRP og de som er medlem av partiet. Jeg kan forstå at mange kan stemme FRP fordi de blir lurt av partiet til å tro de stemmer på noe som partiet egentlig i sin skjulte agenda står for. Dette kan også skyldes at venstresiden ikke har vært flinke nok til å ta vare på grupper i vårt samfunn som derfor føler seg sviktet. Det er vel det Magnus Marsdal ville frem til i sin bok FRP-koden.
Gjest Håvard i Skrevet 18. februar 2010 #26 Skrevet 18. februar 2010 Jeg blir målløs... FrP er ikke noe annet enn dårlig skjult rasisme - og ikke i det hele tatt skjult populisme. Jeg blir skremt av at det finnes mennesker som oppriktig mener dette. Setninger som "ressurssvake er uønsket" gir meg frysninger nedover ryggen. Hei mr. -Jeg er ikke frp velger.. Jeg driter i hva det koster å kjøre på norske veier.. Men liker di norske gamle verdiene. Liker bunad og rømmegrøt. Spekemat og tilhørende. Begynner faktisk og gråte når jeg hører najonalsangen vår. Har vært mye (20 land ca) ute og reist, liker det.. Men her hjemme i Norge kan jeg ikke fordra å se en svart (eller halvsvart) mann eller kvinne. Jeg tenker med ett att vedkommende bare er ute etter trygd, svindel eller voldtekt. Jeg tar ikke en svart i hånda for å hilse engang.. På den andre side, så tar jo ikke den andre parten en kvinne eller en som ikke deler deres livssyn i hånden heller. Jeg er en ateist. d.v.s. ikketroende, men mine kristne venner tar "negre" i hånden, uansett religion. Men jeg hater alt som ikke er av det "Germanske" folkeslaget. Sikkert en traumatisk opplevelse i barndommen eller noe sånt.. Men her er saken - etter å ha pratet med di fleste av mine venner kommer jeg jo til denne konklusjonen; alle stemmer frp. ingen er interessert i å ha det pengeslukende kriminelle greiene her! selv så er jeg på vei til å stemme krf, pga hvordan dette var under forrige regering, Da var dette spørsmålet i allefall på dagsorden. Takke krf for det. I sverige har det gått så langt att ikke politikere tør å ta opp temaet engang. Demokraterna kommer kansje inn på svenske-tinget i løpet av ett par år (Frp på svensk, med ca 4% oppslutning). I sverige er det jo store byer som er overtatt av "det sorte folk" - Ingen tør gjøre noe, skal dette skje i bunadsnorge? Skal vi synge; ja vi elsker dette landet, feire det på 17.mai med brask og bram, med "sorte mann" som lager kvalme mens alle er i hyggelig feststemning? -dette ønsker ikke jeg. Vil imidlertig berømme Pakistanere ,Indere og alle som kom på 60,-70,- og 80tallet. Da trengte vi ikke intigreringsreformer. presset var ikke stort nok da. Se Hvordan det gikk! "Mørkhudete" som jobber som en nordmann. Flinke som faen, mange! Norske venner har de og. Det er ikke di som vil bære flagget sitt på 17 mai. Dem skjønner att det er norges nasjonaldag, å deltar i feiringen. Applaus til dem! Med andre ord: jeg stemmer blankt ved neste valg, visst ikke ett "ekstremistisk" parti i min favør stiller til valg. Savner ett parti som tar dette problemet i fokus!
Gjest fisk Skrevet 18. februar 2010 #27 Skrevet 18. februar 2010 FrP minner meg litt om Hitlers parti før krigen, hvor de kom med enkle løsninger på kompliserte problem. ("Jødene har skylden. Kast dem ut av landet, så går ting bra"). En slik sammenligning betyr ikke at jeg anser FrP som nazistisk. Det gjør jeg ikke på noe måte. Men jeg ser mer og mer at muslimene i vesten begynner å få en lignende status som jødene hadde på 30-tallet. Forskjellen er helt motsatt. Jødene på 30 tallet hadde overhode ikke gjort noe galt. De ønsket ikke å steine homofile, lå på toppen av voltektsstatistikken, eller drev med terrorisme. I motsettning til Ikke vestlige innvandrere. Mye av det du sa, har også Per Christian Foss sagt (H) Det er nesten som jeg håper på muslimskt flertall i Norge så kan vi se om han som homofil angrer litt på det han sa. I de siste dagene så har Islam i Norge virkelig kommet i et negativt lys. Dette er 100% selvskapt. Til og med Abid Raja, advokaten og Venstre politikeren (som har forsvart innvandrere i det meste) Har nå advart Norge. Det samme gjør POT. Defor er det nesten litt morsomt med alle de som nå i stedet forsøker å angripe frp for å avlede litt. Jeg må nesten le litt. Minner litt om i våres når politiet la fram voldtektsstatestikken i Oslo. Først litt handlingslammelse og så prøvde man å skylle på media, frp og at kvinner sendte ut feil signaler til våre ny landsmenn. Med andre ord, de brukte den taktikken Nazistene brukte på 30 tallet. Finn noen å skylde på (jødene).
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #28 Skrevet 19. februar 2010 Dette burde få enkelte på bedre tanker.
tineline Skrevet 19. februar 2010 #29 Skrevet 19. februar 2010 Ninja Turtle - jeg setter pris på at du setter ord på FrPs strategi i den form du gjør. Ja, de vil ha størst mulig fordeler for Norge uten å måtte gjøre så mye for det, fordi det vil resultere i økte skatter og avgifter (primært) og fordi de ikke liker ting de ikke forstår seg på (mer på det ubevisste plan, tror jeg - FrP vil vel ikke innrømme at de ikke forstår seg på noe). Jeg reagerer også på at de, som er så ekstremt mot statlig styring, vil gå til dette skrittet her. Det viser bare at dette er et parti som ikke har en klar agenda og et klart partiprogram. Dette i seg selv burde være en advarsel til alle som vil stemme på dem: Dersom de er så lite forutsigbare; hva kan skje når de sitter i regjering? Jeg avskyr FrP, virkelig inderlig, men det kan hende løsningen på den voldsomme oppslutningen faktisk er å få dem i regjering, slik at alle kan se at Norge er og blir det samme, nå fundert på sosialdemokratiske verdier. Tvilsomt om FrP får sitte i regjering alene også, så de får neppe gjort så mye radikal ugagn som de ønsker. Selv høyre vil jo beholde folketrygden. Ok - det vil gå ut over miljøet og asylsøkere, men forhåpentligvis for en kort periode (til de får mistillitsforslag). Dersom dette gjør at oppslutningen synker dramatisk, er det nesten verdt det. Og hvorfor adresserer FrP aldri det faktum at vi er forpliktet av FN til å ta imot kvoteflyktninger? Disse utgjør vel i seg selv mer enn 100 i året?
Gjest ke Skrevet 19. februar 2010 #30 Skrevet 19. februar 2010 Ninja Turtle - jeg setter pris på at du setter ord på FrPs strategi i den form du gjør. Ja, de vil ha størst mulig fordeler for Norge uten å måtte gjøre så mye for det, fordi det vil resultere i økte skatter og avgifter (primært) og fordi de ikke liker ting de ikke forstår seg på (mer på det ubevisste plan, tror jeg - FrP vil vel ikke innrømme at de ikke forstår seg på noe). Jeg reagerer også på at de, som er så ekstremt mot statlig styring, vil gå til dette skrittet her. Det viser bare at dette er et parti som ikke har en klar agenda og et klart partiprogram. Dette i seg selv burde være en advarsel til alle som vil stemme på dem: Dersom de er så lite forutsigbare; hva kan skje når de sitter i regjering? Jeg avskyr FrP, virkelig inderlig, men det kan hende løsningen på den voldsomme oppslutningen faktisk er å få dem i regjering, slik at alle kan se at Norge er og blir det samme, nå fundert på sosialdemokratiske verdier. Tvilsomt om FrP får sitte i regjering alene også, så de får neppe gjort så mye radikal ugagn som de ønsker. Selv høyre vil jo beholde folketrygden. Ok - det vil gå ut over miljøet og asylsøkere, men forhåpentligvis for en kort periode (til de får mistillitsforslag). Dersom dette gjør at oppslutningen synker dramatisk, er det nesten verdt det. Og hvorfor adresserer FrP aldri det faktum at vi er forpliktet av FN til å ta imot kvoteflyktninger? Disse utgjør vel i seg selv mer enn 100 i året? Er ikke noen frp tilhenger, men kan fortsatt ikke forstå at andre ansvarlige partier ikke gjør seg noen tanker om at så mange sympatiserer med de. Hva med voldtekts statistikken som et eksempel, hvorfor er det kun frp som uttaler seg om dette aktuelle samfunnsproblemet? (dobling på kort tid bla)? Hvorfor er SV, AP og til dels Høyre så redde for å snakke om dette?
Epica Skrevet 19. februar 2010 #31 Skrevet 19. februar 2010 Det er faen ikke rasistparti! De sier det alle ikke tør å si... Jeg er drittlei alle voldtekter - her skal min datter vokse opp! Og knivstikking osv osv.. Nå er det på tide å stanse asylstrømmen!!
El Capitan Skrevet 19. februar 2010 #32 Skrevet 19. februar 2010 Forskjellen er helt motsatt. Jødene på 30 tallet hadde overhode ikke gjort noe galt. De ønsket ikke å steine homofile, lå på toppen av voltektsstatistikken, eller drev med terrorisme. I motsettning til Ikke vestlige innvandrere. Jødene ble offer for propaganda, pluss at det var en del holdninger ute blandt folk om at jøder var bad news. De fikk skylden for noen av Tysklands problemer, og ble til og med nektet inngang i Norge i grunnloven vår. Derfor er det en helt grei sammenlignelse, siden muslimene blir brukt som syndebukker for å føre politikk, akkurat som jødene.
tineline Skrevet 19. februar 2010 #33 Skrevet 19. februar 2010 Forresten syns jeg ikke det er snakk om skjult rasisme - det er åpen rasisme, spør du meg. Når man kan omtale en gruppe som "muslimer" helt uavhengig av hva slags islam det er snakk om, hvilket land og hvilken kulturtradisjon, er det snakk om en generalisering som er svært drøy. Muslimer er underforstått kvinneundertrykkende folk fra midtøsten/vest-Asia som roper Allahu Akhbar når det passer, og gjerne bomber seg selv og hverandre for den minste ting. Nei fysj. Malaysia, f.eks. blir av de færreste regnet inn under denne bolken mennesker. Et godt eksempel på at det ER en rasistisk generalisering det er snakk om.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #34 Skrevet 19. februar 2010 Jaja, nok av problemer kommer til å dukke opp i norge pga alle innvandrere som er blitt så velkommen i Norge. Nå må folk våkne opp!! Glad jeg ikke bor i byen. Frp får garantert min stemme.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #35 Skrevet 19. februar 2010 Jødene ble offer for propaganda, pluss at det var en del holdninger ute blandt folk om at jøder var bad news. De fikk skylden for noen av Tysklands problemer, og ble til og med nektet inngang i Norge i grunnloven vår. Derfor er det en helt grei sammenlignelse, siden muslimene blir brukt som syndebukker for å føre politikk, akkurat som jødene. Ser ikke likheten, virker som du ikke ser det som skjer i media om dagen. Alt fra terror trusler til hets i mot homofile. Islam er rett og slett ikke kompatibel med vesten kultur.
El Capitan Skrevet 19. februar 2010 #36 Skrevet 19. februar 2010 Ser ikke likheten, virker som du ikke ser det som skjer i media om dagen. Alt fra terror trusler til hets i mot homofile. Islam er rett og slett ikke kompatibel med vesten kultur. Du får se litt mer nøye da. Jeg sa ikke at det var akkurat det samme, eller at historien gjentar seg, jeg sa at det var en helt grei sammenligning. Det er i virkeligheten veldig få muslimer som driver med "alt fra terror trusler til hets i mot homofile", og det faktum at du ikke tror Islam er kompatibelt med vår kultur viser jo at du har en skjev oppfatning av de fleste muslimer.
Gjest ke Skrevet 19. februar 2010 #37 Skrevet 19. februar 2010 Du får se litt mer nøye da. Jeg sa ikke at det var akkurat det samme, eller at historien gjentar seg, jeg sa at det var en helt grei sammenligning. Det er i virkeligheten veldig få muslimer som driver med "alt fra terror trusler til hets i mot homofile", og det faktum at du ikke tror Islam er kompatibelt med vår kultur viser jo at du har en skjev oppfatning av de fleste muslimer. Her blander du begrepet muslimer med Islam. Mange muslimer er ikke troende, eller vil ikke at Islamske lover skal gjelde. Mange vil at det skal blir slik og ønsker shria lover, emn holder lav profil (foreløpig). Og noen går allerede ut nå å sier at de ønsker sharia lover. Og vesten ditt pepern gror. Derimot Islam i seg selv passer ikke helt i sammen med Vestens frihets og demokrati verdier, og vårt ønske om likestilling mellom kjønnene. Ingen tvil om at Islam tillater en mann og straffe sin hustru fysisk. De på legger kvinnen burka eller hijab. Det står helt klart i Koranen at tyver skal straffes ved å kutte av hender. Det er dødsstraff for å forlate Islam osv osv. Man kan jo si en del negativt om Biblen også, men en del av det jeg har lest i Koranen virker ganske rått og stikk i strid med grunnlegende menneskerettigheter. Det er også ganske sjokkerende å lese om Mohamed og en del av det han gjorde. (Det gjelder bls. Voldtekt og tortur). Dessverre så har vi i vesten en nedarvet over respekt for relgion. Men man burde egetlig før eller siden gå inn å diskutere verdier og samtidig ikke gi relgioner noen spesial beskyttelse.
Chiyo Skrevet 19. februar 2010 #38 Skrevet 19. februar 2010 (endret) Enda en grund til å ta avstand fra FRP. Kommer FRP til makta så går nok Norge nedover. FRP = farlig partiet Hahaha! Men du tar nok feil fordi det står for: Farlig Rasistisk Parti. Helt enig! FRP går aktivt ut for å ødelegge Norge. Den dagen FRP kommer til makten mister Norge tittelen som verdens beste land å bo i. Endret 19. februar 2010 av Chiyo
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #39 Skrevet 19. februar 2010 Hahaha! Men du tar nok feil fordi det står for: Farlig Rasistisk Parti. Helt enig! FRP går aktivt ut for å ødelegge Norge. Den dagen FRP kommer til makten mister Norge tittelen som verdens beste land å bo i. Norge blir sikkert ødelagt en gang ja. Men ikke av frp, men av radikale islamister.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå