Gjest Me Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Hei, jeg fikk fikk selvangivelsen tilbake idag. Har hatt fire inntekter i løpe av 2007..mens bare tre av dem var ført opp i selvangivelsen.Intekten som var glemt var på 59000, og skatten på inntekten var på 12000. Hva gjør jeg da ?Fikk 10000 igjen,men det er jo helt feil. Har aldri skjedd med meg før, så ble litt satt ut..Skal jeg bare ta imot pengene eller?
Gjest Shayla Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Det samme har skjedd meg, du må føre på inntekten og skatten som er trukket. Sjekk at heller ikke skatten er ført før du legger inn..
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Legger jeg dette inn på internett da eller ? Skatten var heller ikke lagt inn..
_tulla_ Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Ja, du må legge inn bruttolønnen i selvangivelsen (post 2.1). I tillegg kan det være lurt å legge ved kopi av lønns- og trekkoppgaven fra den arbeidsgiveren som ikke står i selvangivelsen din, slik at ligningsmyndighetene ser at du har trukket skatt av beløpet.
Gjest Shayla Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Ja, du må legge inn bruttolønnen i selvangivelsen (post 2.1). I tillegg kan det være lurt å legge ved kopi av lønns- og trekkoppgaven fra den arbeidsgiveren som ikke står i selvangivelsen din, slik at ligningsmyndighetene ser at du har trukket skatt av beløpet. Skal vi ikke legge til skatten vi har trukket ett sted også???
Gjest Helen Parr Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Skal vi ikke legge til skatten vi har trukket ett sted også??? Nei. Men det er bruttobeløpet som skal føres i selvangivelsen, så blir skatten regnet ut på ny. Hvis det er trukket skatt av beløpet, er dette sannsynligvis noe av årsaken til at ts har fått 10 000 tilgode.
Gjest Me Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Så med andre ord skal jeg legge inn 47000 på post 2.1 ? Tar 59000 minus skatten (12000) jeg har betalt...?
Leo Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 Så med andre ord skal jeg legge inn 47000 på post 2.1 ? Tar 59000 minus skatten (12000) jeg har betalt...? Nei, du skal legge inn 59.000. Post 2.1 er brutto lønn etc.
Gjest Shayla Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 Nei. Men det er bruttobeløpet som skal føres i selvangivelsen, så blir skatten regnet ut på ny. Hvis det er trukket skatt av beløpet, er dette sannsynligvis noe av årsaken til at ts har fått 10 000 tilgode. Hvis jeg kun fører inntekten i punkt 2.1 og skatteetaten ikke har regisrert at jeg har betalt skatt av dette beløpet, vil jo jeg få en baksmell.. Må jeg legge ved LTO?
Leo Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 Det kan jo være at arbeidsgiveren har innbetalt skatt av dette beløpet og at det derfor allerede er medregnet i forskuddskatten din. Da vil du uansett få restskatt. Nå kan det også hende at arbeidsgiveren din, i tillegg til å ikke innraportere lønnen din, også har unnlatt å innrapportere og innbetale skattetrekket ditt. LOT er din dokumentasjon på at det faktisk er trukket skatt av din lønn og for å unngå ubehagelige overraskelser, ville jeg derfor ha lagt ved denne.
Gjest Shayla Skrevet 8. april 2008 #12 Skrevet 8. april 2008 Det kan jo være at arbeidsgiveren har innbetalt skatt av dette beløpet og at det derfor allerede er medregnet i forskuddskatten din. Da vil du uansett få restskatt. Nå kan det også hende at arbeidsgiveren din, i tillegg til å ikke innraportere lønnen din, også har unnlatt å innrapportere og innbetale skattetrekket ditt. LOT er din dokumentasjon på at det faktisk er trukket skatt av din lønn og for å unngå ubehagelige overraskelser, ville jeg derfor ha lagt ved denne. Takk, Da sender jeg endringer pr post da. Kan jeg legge inn endringen på nettet selv om jeg sender den pr post, vil veldig gjerne se slutt beregningen nå , å ikke måtte vente til sommern.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå