Gå til innhold

Egoistisk av oss

Gjest bryllupsdilemma

Anbefalte innlegg

Gjest bryllupsdilemma
Skrevet

Vi har forlovet oss og planlagt bryllup i USA, og nå meddelt dette til familien selv om dette er snakk om ca. 2 år fram i tid. Vi har også planlagt å ha et selskap etter at vi kommer hjem for familie.

Sett fra nærmeste families synspunkt så føler de kanskje en "plikt" til å delta selv om vi har gitt beskjed om at det ikke er lagt opp til noe felles opplegg i USA, men skal ha selskap hjemme senere. Er det egoistisk av oss å "påføre" en slik ekstra kostnad på nærmeste familie når vi f.eks. kunne hatt bryllup i Norge og heller dratt på bryllupsreise til USA?

Har fått signaler fra noen om at de synes det er dumt at vi velger å legge dette til utlandet.

Hva mener dere om saken?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Vi har forlovet oss og planlagt bryllup i USA, og nå meddelt dette til familien selv om dette er snakk om ca. 2 år fram i tid. Vi har også planlagt å ha et selskap etter at vi kommer hjem for familie.

Sett fra nærmeste families synspunkt så føler de kanskje en "plikt" til å delta selv om vi har gitt beskjed om at det ikke er lagt opp til noe felles opplegg i USA, men skal ha selskap hjemme senere. Er det egoistisk av oss å "påføre" en slik ekstra kostnad på nærmeste familie når vi f.eks. kunne hatt bryllup i Norge og heller dratt på bryllupsreise til USA?

Har fått signaler fra noen om at de synes det er dumt at vi velger å legge dette til utlandet.

Hva mener dere om saken?

Egoistisk, nei det synes jeg ikke! Vi har selv valgt å ikke ha bryllup her vi bor. Vi skal gifte oss i all hemmelighet, fordi vi ikke orker alt styret et bryllup medfører.

Så lenge dere likevel skal ha selskap når dere kommer hjem, er det vel ingen grunn til å surmule mener nå jeg. Dere må vel selv få bestemme hvordan dere vil ha bryllupet deres, det er jo deres dag!

Jeg syns det blir litt for dumt når familie og venner nesten forlanger at man skal ha stort bryllup og bryllupsfest. Derfor stikker vi bare av;)

Skrevet

TS: Det er ditt bryllup og din avgjørelse. Alle bryllup er litt egoistiske fordi brudeparet selv (stort sett da) velger hvordan de gjør det, og akkurat sånn skal det være :)

Skrevet

Jeg syns ikke det er det minste egoistisk.

Det er deres bryllup og det er deresom bestemmer.

Men når dere reiser bort må dere ta høyde for ta det kan komme til å bli bare dere to.

Ikke forvent at folk skal bli med - selvom de har god tid på seg.

Vi giftet oss selv i USA og ble 15 totalt. Det var over all forventning.

Vi regnet med at det ville bli oss to og barna våre, men så var det flere som ønsket å bli med (både nær familie og venner som vi aldri hadde regnet kom til å "kaste alt for å bli med oss".)

Jeg vet at mine foreldre feks ikke hadde noe ønske om å reise tilbake til USA (de har vært der en gang før) -og syns nok det var litt pes i starten...men i ettertid har de sagt at det var en fantastisk opplevelse de ikke ville bytter bort :) Dessuten kom familiene våre nærmere hverandre og lærte hverandre litt bedre å kjenne (dvs de som var med da.)

Når dere i tillegg skal ha fest hjemme etterpå syns jeg ihvetrfall at dere skal droppe dårlig samvittighet. Vi hadde ikke noenting etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...