Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg trenger tips til en bra/koselig resturant som ligger i nærheten av Oslo Spektrum, den trenger ikke ligge vegg i vegg, men at det ikke tar mer enn 10-15 min å gå. Og helst ikke Egon eller Peppe's o.l.

Takknemlig for alle tips!

Endret av ~Mocca~
Skrevet

Hva med Santinos i tukthuskvarteret? De har rimelig pizza og pasta, og lokalene er hyggelige. Eller hvis du vil ha god dim sum, så er Taste of China i nærheten også, men synes ikke lokalene er så koselige.

Arakataka ligger vis-a-vis Rockefeller, hvis dere har lyst på en 3- eller 5-retter meny kanskje med vinpakke? De har også ala carte, hvis dere er under 5 personer.

Skrevet

Arakataka

Rice Bowl (men de serverer ikke alkohol, så er du obs)

Skrevet

Det at de ikke selger alkohol er ikke noe problem, vi er på tjukken begge to..

Vi skal ut å spise før en konsert, så mange retter tror jeg kan bli litt voldsomt.

Rice Bowl, hvilken type resturant er det?

Skrevet

Det er thaimat. Veldig godt! :)

Skrevet

Tror min venninne skulle spise thaimat dagen før, så kom gjerne med flere forslag! :)

Gjest Relisys
Skrevet

Har noen av dere prøvd libanesisk mat før? Det finnes en libanesisk restaurant som heter Layali som holder til i Torggata 18.. Det er veldig kort ifra sentrum scene.. (se kart her)

De serverer såkalt mezze, som er en arabisk variant av tapas.. Masse gode småretter som lett kan deles mellom flere.. Har vært der 2 ganger, og det har vært både fullt og veldig god mat begge ganger.. Passer ypperlig for et før konsert-måltid.

Her er forøvrig flere restauranter i Oslo sentrum ..

Skrevet
Jeg trenger tips til en bra/koselig resturant som ligger i nærheten av Oslo Spektrum, den trenger ikke ligge vegg i vegg, men at det ikke tar mer enn 10-15 min å gå. Og helst ikke Egon eller Peppe's o.l.

Takknemlig for alle tips!

Villa Paradiso! Deilig, italiensk pizza bakt i vedfyrt steinovn av italienere og himmelst tiramisu til dessert. Koselig lokale med vedovnen der de lager pizza, prismekroner, og fin utsikt til livet på utsiden uten at man sitter på utstilling. Link er her. Det er nok lurt å bestille bord. Det er 12 minutter å gå fra spektrum eller dere kan ta trikk fra Brugata til Olaf Ryes plass. Det tar 4 minutter. Du ser spisestedet fra trikkeholdeplassen.

Dersom pizza er kjedelig kan jeg anbefale Habibi Cafe 1 kvartale fra spektrum. Her har de arabisk mat og det beste er vegetarmaten.

Skrevet

Jeg liker Mr Hong veldig godt :) De har en fristende buffet der. Men den ligger ved Stortinget, så det kommer jo an på hvor langt dere vil gå...

Skrevet

Brasserie france og Cafe Dus ligger like ved egertorget

Skrevet

Jeg lurte litt på om vi skulle satse på gresk?..

Noen som vet om noen bra greske resturanter?

Skrevet

Styr unna den i Torggata, ikke bare en av de dårligste greske, men en av de dårligste restaurantene jeg har spist på noensinne.

Skrevet

Har vært på Habibi, og maten der var himmelsk god. Det er også veldig i sentrum og nær Spektrum.

Litt trangt rundt bordene, så hvis dere er veldig "på tjukken" som du sa, så kan det blir litt ukomfortabelt kanskje. :ler:

Gjest Gjest_Lone_*
Skrevet

kevlar: Hehehe, det er Zorbas det. Hva var det som gjorde den så dårlig? Har hørt gode ting. Har også sett gode omtaler om den, men det er ikke alltid omtaler stemmer da :(

Skrevet
Styr unna den i Torggata, ikke bare en av de dårligste greske, men en av de dårligste restaurantene jeg har spist på noensinne.

Husker du hva den heter?..

Gjest Gjest_Lone_*
Skrevet

Hva med Jaipur? Det er en indisk restaurant, veldig god mat til hyggelige priser. Den ligger i Karl Johans gate 18, utsikt over egertorget. Syns jaipur er kjempekoselig og de har super god mat. Faktisk en av mine favoritt restauranter. Mister India i Fred Olsens gate 1 er også en god Indisk, men prisene er høyere dær. Typisk Indisk Interiør, det har ikke Jaipur.

Gjest Gjest_Lone_*
Skrevet

Café Cathedral har også Gresk mat og middelhavsmat, de ligger midt i sentrum. Paul McCartney har vært der og spist lunsj, hehe, og det lever de nok på enda....

Skrevet
kevlar: Hehehe, det er Zorbas det. Hva var det som gjorde den så dårlig? Har hørt gode ting. Har også sett gode omtaler om den, men det er ikke alltid omtaler stemmer da :(

Kjøttet var halvveis stekt, salaten var ikke sprø og smakte tupperware-oppbevart eksemplar av gårdagens, sausen var kjedelig og betjeningen var direkte snurpete når jeg prøvde å påpeke hvor dårlig maten var. Setter ikke min fot der igjen når det finnes så mange andre bra restauranter i Oslo.

Men så klart, man kan være heldig og uheldig med når man er der. Vet f.eks. flere har hatt dårlige erfaringer på Lemongrass, selv har jeg storkost meg når jeg har spist der.

Gjest Gjest
Skrevet

sikker på at det ikke er den greske lengre bort i torggata? den ved eldorado er grusom i hvert fall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...