Gjest Gjest Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Suppedietten!! Denne dietten kommer fra et sykehus i USA, der den brukes for pasienter som behøver å gå raskt ned i vekt før hjerte/kar-opr. Hovedingrediensen er grønnsakssuppe, som spises hver dag og så mye du vil. Du behøver altså ikke å være sulten. Minst 1 tallerken om dagen. Jo mer suppe du spiser, desto mer går du ned i vekt. Dessuten kan du drikke ubegrenset med vann, kaffe og usøtet te. Under behandlingen skal (kan?) du kunne gå ned 3-9 kg i uken. Dietten varer i 1 uke. Dersom du vil gjenta dietten, skal du ha et opphold på minst 2 dager da dietten ikke inneholder alt det kroppen behøver. Dessuten er en pause med mer variert mat nødvendig. Suppe: 1/2 kål 1/2 bunt stangselleri 1 grønn paprika 3 løk 2-3 tomater persille 1,5-2 liter vann 3 terninger grønnsaksbuljong krydder av eget valg Kok opp vannet med buljong. Skjær grønnsakene i biter og putt de oppi det kokende vannet. Kokes i ca 10 min. Krydres etter smak. Dag 1: Suppe, vann, kaffe, te, ubegrenset med frukt(ikke banan) Dag 2: Suppe, vann, kaffe, te, 1 bakt potet, ubegrenset med grønnsaker(ikke mais, bønner eller tørkede erter) Dag 3: Suppe, vann, kaffe, te, ubegrenset av frukt eller grønnsaker Dag 4: Suppe, vann, kaffe, te, 3 bananer og lettmelk Dag 5: Suppe, vann, kaffe, te, 200-300 gram oksekjøtt eller kylling, 5-6 tomater Dag 6: Suppe, vann, kaffe, te, 200-300 gram oksekjøtt eller mager fisk, ubegrenset med grønnsaker Dag 7: Suppe, vann, kaffe, te, ris og grønnsaker
Nausicaä Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Jeg bare lurer: Hva har det du spiser med at du har mensen å gjøre?
Gjest Elfrida Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Er du en en pasient som skal ned i vekt på grunn av hjerte/karoperasjon? I tilfelle ville jeg snakket med sykehuset som har gitt deg denne dietten. Ellers ville jeg ligget unna. Mens eller ikke mens.
Gjest TS Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 ER det noen som vet noe om det som jeg lurer Pa.? kan man bruke denne dietten selvom man har mensen det er vel ikke farlig?
SuperGjest Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Ja, du kan selvsagt bruke den mens du har mensen. Kosthold har da ingenting med mensen å gjøre, bortsett fra at jenter som blør veldig (!) mye bør ha i seg mer jern enn til vanlig. Dette er en diett som det har vært mye oppmerksomhet rundt, men den er altså ikke fra noe sykehuset. Jeg vet ikke hvor det ryktet har oppstått. Det er en diett som består av veldig lite kalorier, du kommer til å gå ned i vekt, men det kommer til å være vann og bare litt fett. Begynner du å spise som vanlig etter dietten så går du opp alt sammen igjen, pluss gjerne litt til. Denne dietten fungerer på lik måte som shaker, ananasdietter, og andre dietter som det blir hauset opp rundt. De alle inneholder lavt kaloriinnhold og du mister mye vann og lite fett. Anbefales ikke, men det er ingen som hindrer deg i å pine deg gjennom en uke for så å fyke opp i vekt igjen. Jeg ville anbefalt å begynne å spise sunnere, spise litt mindre og begynne å trene
Gjest TS Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Ja, du kan selvsagt bruke den mens du har mensen. Kosthold har da ingenting med mensen å gjøre, bortsett fra at jenter som blør veldig (!) mye br ha i seg mer jern enn til vanlig. Dette er en diett som det har vært mye oppmerksomhet rundt, men den er altså ikke fra noe sykehuset. Jeg vet ikke hvor det ryktet har oppstått. Det er en diett som består av veldig lite kalorier, du kommer til å gå ned i vekt, men det kommer til å være vann og bare litt fett. Begynner du å spise som vanlig etter dietten så går du opp alt sammen igjen, pluss gjerne litt til. Denne dietten fungerer på lik måte som shaker, ananasdietter, og andre dietter som det blir hauset opp rundt. De alle inneholder lavt kaloriinnhold og du mister mye vann og lite fett. Anbefales ikke, men det er ingen som hindrer deg i å pine deg gjennom en uke for så å fyke opp i vekt igjen. Jeg ville anbefalt å begynne å spise sunnere, spise litt mindre og begynne å trene Hei takk for svar jeg skal ikke bruke den som noe slanke greie kun for en utrensning spiser sundt og trener 4 ganger i uken veier 55 kilo og er 167.5 cm høy så er ikke ute etter no spesielt slanke greier men kun en liten utrensing og tenkte denne kansje kunne hjelpe ... nå er jeg ikke så for de tablettene som brukes til utrensning på apoteket derfor tenkte jeg at denne metoden kunne vere bedre..
SuperGjest Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Hei takk for svar jeg skal ikke bruke den som noe slanke greie kun for en utrensning spiser sundt og trener 4 ganger i uken veier 55 kilo og er 167.5 cm høy så er ikke ute etter no spesielt slanke greier men kun en liten utrensing og tenkte denne kansje kunne hjelpe ... nå er jeg ikke så for de tablettene som brukes til utrensning på apoteket derfor tenkte jeg at denne metoden kunne vere bedre.. All forskning gjort på emnet viser at det ikke er noe vits med utreningskurer. Ingen slagstoffer blir renset ut av kroppen din, og ingen kurer hjelper på kroppen sin ordinære utrenskningsprosess.
Gjest Bolledeig Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 Utrenskning er stort sett bullshit, er ikke knyttet opp til noe sykehus, og gjør ikke noe stort annet enn å gi deg sterke aversjoner mot grønnsakssuppe i fremtiden. Eller, om du foretrekker JA DU KAN DA DENNE DIETTEN SELV OM DU HAR MENSEN MEN DIETTEN HAR FORFERDELIG LITE JERN I SEG SÅ SANNSYNLIGHETEN FOR AT DU VIL FØLE DEG SKIKKELIG DÅRLIG I PROSESSEN ER OVERHENGENDE.
X-life Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 All forskning gjort på emnet viser at det ikke er noe vits med utreningskurer. Ingen slagstoffer blir renset ut av kroppen din, og ingen kurer hjelper på kroppen sin ordinære utrenskningsprosess. Utrenskning er stort sett bullshit, er ikke knyttet opp til noe sykehus, og gjør ikke noe stort annet enn å gi deg sterke aversjoner mot grønnsakssuppe i fremtiden. Eller, om du foretrekker JA DU KAN DA DENNE DIETTEN SELV OM DU HAR MENSEN MEN DIETTEN HAR FORFERDELIG LITE JERN I SEG SÅ SANNSYNLIGHETEN FOR AT DU VIL FØLE DEG SKIKKELIG DÅRLIG I PROSESSEN ER OVERHENGENDE. Henger meg på her! 1. Rensekurer = hippievås. Alle har slaggstoffer i kroppen, og de blir renset ut helt av seg selv. Dessuten gjør ikke disse slaggstoffene noen skade der de ligger. Som regel så er det eneste som trengs å renses opp i , kostholdet... 2. Suppediett - Det finnes så mange mye mer behagelige måter å droppe i vekt på.
Gjest Bolledeig Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 De eneste stedene der jeg har hørt om positive reaksjoner til "utrenskning" har vært folk som har gått fra et kosthold med kaffe og røyk til frokost, kaffe og wienerbrød til lunsj, stekt kjøttdeig, rødvin (og røyk) til middag, og avsluttet dagen med smågodt, og som har blitt satt på rensekurer der de ikke har fått lov å innta koffein, alkohol eller sukker, og skal spise mye grønnsaker og annen sunn mat, og gjerne trene. At man føler seg bedre da er vel ingen bombe, ettersom man går fra et direkte skadelig kosthold (ok, ikke rødvinen da) til å spise grønnsaker, drikke vann og spise mer fornuftig mat generelt. Det sier seg selv at denne prosessen vil føre til et mer stabilt blodsukker, og gjerne større overskudd enn -in dietten. Sunn mat gir overskudd, trening gir overskudd, det er ikke kroppen din som har blitt "renere". At enkelte med treg mage får det bedre ved å introdusere fiber har heller ikke noe med utrensning å gjøre, for man "rensker" ingenting av å tømme mageinnholdet. Men en del tror akkurat dette, og det gjør at de tradisjonelle rensekurene man får kjøpt er blandinger av vanndrivende midler og avføringstabletter. Den eneste "rensekuren" jeg kan forestille meg fungerer, er om man tar fettsuging, og dermed kvitter seg med giftstoffer som er lagret i fettvevet (for det er der det havner, ikke i fordøyelsen...)
Gjest Bolledeig Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 ...ellers var det nytt for meg at det fantes utrenskningskurer på apoteket, med mindre avføringsmidler og vanndrivende faller innenfor kategorien, noe jeg tviler litt på.
Gjest Elfrida Skrevet 8. april 2008 #12 Skrevet 8. april 2008 Hei takk for svar jeg skal ikke bruke den som noe slanke greie kun for en utrensning spiser sundt og trener 4 ganger i uken veier 55 kilo og er 167.5 cm høy så er ikke ute etter no spesielt slanke greier men kun en liten utrensingDu skriver jo selv at dietten er ment for (feite) folk som skal ned i vekt på grunn av hjerte-/karoperasjon. Hvor får du det fra et det i stedet er en 'rensekur'?
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #13 Skrevet 8. april 2008 Ingen sykehus benytter denne kuren, det er ren bullshit. Jeg vil på det sterkeste fraråde alle å gå på denne dietten. Jeg begynte på den for to dager siden, men jeg ble fryktelig dårlig. Etter bare noen timer fikk jeg dundrende hodepine, som bare ble verre utover dagen/kvelden. Til slutt ble det så ille at jeg ikke orket sitte oppreist! Rett før jeg skulle legge meg om kvelden, måtte jeg voldsomt på do, og det var rene eksplosjonen. Så begynte jeg å spy. Spydde til jeg brakk meg, og det kun var magesyre igjen. Dagen etter kreket jeg meg på jobb, og var helt lefse... Aldri mer!!! Kan ikke skjønne at dette kan være sunt på noen måte.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #14 Skrevet 14. november 2008 Jeg har hørt bare positive ting om denne dietten. En kollega av meg på jobb gikk ned 7 kilo på 3 uker, og de andre som slengte seg på denne dietten har også gårtt kraftig ned. Når det gjelder hodepine er det jo en fordel å drikke veldig mye vann i slike sammenhenger............... Men der var det også 1 kg gulrot og 10 liter vann i oppskriften uten at jeg tror det er noe forskjell der, men man får i seg mere veske. Jeg har i hvert fall tenkt å prøve den.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #15 Skrevet 14. november 2008 Har dere tenkt over hva som skjer med kroppen under, og ikke minst etter, en slik diett? Hva får dere til å tro at kiloene dere mister under en slik diett ikke vil komme tilbake når dietten er avsluttet? Slike dietter gjør selvsagt at man går ned i vekt, siden man får i seg altfor lite av det meste. Men de går også ut over forbrenningen og muskelmassen, så når man begynner å spise mer normalt (noe man før eller siden er nødt til, med mindre man ønsker å bli alvorlig syk) fyker vekta rett opp igjen. Dietter som dette er kun en ubehagelig snarvei som på sikt er både usunn og lite effektiv.
Possibly Skrevet 14. november 2008 #16 Skrevet 14. november 2008 Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Thea5 Skrevet 16. november 2008 #17 Skrevet 16. november 2008 Mye rart som blir sagt over her... La folk prøve denne dietten om dem vil. Den funker for noen, men kanskje ikke for alle. Jeg har bare hørt positive ting om denne dietten og ikke noe negativt, så det sier vel sitt.
Gjest andungen Skrevet 16. november 2008 #18 Skrevet 16. november 2008 Joda, finnes sikkert nok av positive historier rundt dietten. Men hvor lenge siden er det disse menneskene avsluttet dietten? Ei på jobb skrøt veldig av suppedietten, spiste suppe jevnt og trutt og kiloene rant av dama. Men så var dietten slutt... Noen uker senere har hun gått opp flere kilo mer enn hun veide i utgangspunktet, og er større enn på lenge. Og det er nok dessverre resultatet for de fleste... Nå har hun heller begynt å trene regelmessig og spise sunnere, men vanlig mat. Nå er hun mer fornøyd, humøret er bedre, hun merker at kroppen er i bedre form, at den er strammet opp etc. Og det går rette veien! Det finnes INGEN rask og grei vei for å gå ned i vekt!!!! Man må spise sunt, og trene jevnlig (forbrenne mer enn inntaket), og gjøre dette over tid. La kroppen jobbe seg sakte ned i vekt, DA har man størst sjans for å få resultater som varer. Og må innrømme at jeg ikke har noen tro på såkalte rensekurer... Kroppen ordner opp selv!
Thea5 Skrevet 16. november 2008 #19 Skrevet 16. november 2008 Hun ene avsluttet dietten for lenge siden og hun er fortsatt kjempe fornøyd. Det ga henne et puff til å fortsette å gå ned i vekt og nå har hun gått ned MANGE kilo!
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #20 Skrevet 16. november 2008 Sært opplegg. Da har jeg mer tro på de jus og råkost "fastene" som verserer. Tar det selv i perioder mer eller mindre ubevisst (planelgger det ikke, men det er ofte det eneste jeg har lyst på i noen dager), og har iverfall aldri merket noe negativt av det. Men dette her? Nei, det hadde jeg ikke giddet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå