Gjest Gjest Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Nå har jeg altså vært blondine i alle år... Jeg vil nok fortsatt være lys, men kaskje noen striper med litt varmere farger? Har noen erfaring med dette, eller kanskje en link?
Katlina Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Nå har jeg altså vært blondine i alle år... Jeg vil nok fortsatt være lys, men kaskje noen striper med litt varmere farger? Har noen erfaring med dette, eller kanskje en link? Jeg gjorde det for ca en månde siden.. forstår ikke hvorfor jeg ikke gjorde det før!! Det nesten hvite håret mitt begynnte å se litt vel trashy ut.. Anyways, jeg var en ekstra lys askeblonnd og ville tilbake til min naturlige farve (dog ikke så kald, da jeg naturlig er en askeblond) + at jeg ville ha litt striper, sånn at det så ut som jeg hadde vært litt ut i sola.. frisøren min mente at jeg ikke behøvde å forpimentere det (noe man gjør for at ikke håret får grønnskjær når man farver fra lyst til mørkt) da forandringen ikke var så stor.. hun mente allikevel at vi skulle blande naturfarven (farve uten skjær) med en varm blond.. tror vi endte med blandingsforholdet henholdsvis 2/1 så stripet ihvertfall over halvdelen av håret mitt med denne farven og noe være igjen som highlights... Jeg ble faktisk litt skuffa over resultatet, men forberedt, da lyst hår er problematisk.. håret så litt grønt/grått ut, men med en "orange farveshampoo" i nærmest hver vask ser det nå fab ut! Det skal allikevel ikke mere enn en uke uten at jeg bruker den før det ser matt ut.. og jeg gleder meg til det slidte vokser ut og det ser friskere ut.. og etter at man har klipt av det mest skadede kan man jo farge det igjen.. uten at det blir matt Du bør faktisk regne med at du kanskje må bruge en farveshampoo, da lyst hår lett får den litt matte/grå/grønne farven selv når det bare farves noen steg mørkere... men det avhenger selvfølgelig av grunnlaget.. jo mere aske (kaldt), jo mere sannsynelig at det blir matt.. Djisees.. det her hørest mest negativt ut, men jeg angrer virkelig ikke.. er så glad for å være mere "naturlig" blond, og jeg tror også det kler meg mere! Vær også obs på at man er litt uvant med en ny farge i starten, så kanskje er det ikke bare farveshampoen som skal til, men også litt tid! Lykke til!!
Katlina Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 oi, det glemte jeg å si; jo mere varm farge du blander inn, jo mindre sjanse for at det blir matt.. bare pass på at det ikke bikker den andre veien.. lyst hår er jo nesten som et hvit lerret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå