Gjest e98r Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 jeg får bostøtte, ca. 3000 i mnd (halve husleien), og den er beregnet etter året 2006 hvor jeg og samboeren hadde en inntekt på 30 000 kr tilsammen. nå foreligger det en ny ligning snart hvor vår samlede inntekt ligger på 150 000 i 2007. slik som det er nå så får jeg jo bare automatisk vedtaksbrev i posten hver måned og disse pengene inn på konto. kommer det til å endre seg nå? jeg er fortsatt under tiltak som kvalifiserer meg for bostøtte (yrkesrettet attføring), men kommer bostøtten til å bli redusert siden ligningen fra ifjor er større enn året før? ville satt kjempepris på hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 jeg får bostøtte, ca. 3000 i mnd (halve husleien), og den er beregnet etter året 2006 hvor jeg og samboeren hadde en inntekt på 30 000 kr tilsammen. nå foreligger det en ny ligning snart hvor vår samlede inntekt ligger på 150 000 i 2007. slik som det er nå så får jeg jo bare automatisk vedtaksbrev i posten hver måned og disse pengene inn på konto. kommer det til å endre seg nå? jeg er fortsatt under tiltak som kvalifiserer meg for bostøtte (yrkesrettet attføring), men kommer bostøtten til å bli redusert siden ligningen fra ifjor er større enn året før? ville satt kjempepris på hjelp! Gå inn på husbanken. Der kan du 2prøvesøke" om du kval. til bostøtte
Leo Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 I følge denne brosjyren fra Husbanken vil ligningen for 2007 bli lagt til grunn fra og med juli 2008 i den grad den foreligger. Eksakt hva dette vil bety for dere, er det vanskelig å si noe om uten å ha flere opplysninger. Jeg vil derfor anbefale deg å ta kontakt med kommunen for å få et skikkelig svar allerede nå slik at dere vet hva dere har å forholde dere til når ligningen foreligger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå