Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #21 Skrevet 8. april 2008 Problemet er at folk i USA syns dette er helt normalt og greit. Eller, skal jo ikke dra alle over en kam, men skjønnhetskonkuranser er jo big business der borte, og det finnes jo en Miss for hver dag i uka omtrent.
Branna Skrevet 8. april 2008 #22 Skrevet 8. april 2008 Jeg blir så sint at jeg holder på å sprekke. Det disse mødrene (og fedrene) gjør, er å ødelegge et barns barndom og virkelighetssyn. De forteller jo barna sine at de ikke er pene nok slik naturen skapte dem, at det er nødvendig å sminke dem og dolle dem opp! Jeg kan ikke skjønne at noen vil utsette barna sine for slikt! Det er avskyelig!
Betsy Skrevet 8. april 2008 #23 Skrevet 8. april 2008 Skjønnhetskonurranser for barn er rett og slett bare sykt-sykt-sykt. Ikke det at man skal sammenligne dyr og barn, men jeg kan enkelte ganger til og med bli kvalm av å se på hundeutstillinger hvor folk stiller ut stylede hunder uten noen som helst annen hensikt enn å få en bekreftelse på at hunden er "pen". Altså, det jeg prøver å poengtere, er at når jeg til og med finner "skjønnhetsutstilling" av dyr som smakløst, sier det litt om hvor ille jeg synes det er at barn blir "stilt ut". Men at småjenter kler seg ut og sminker seg for morro skyld innendørs hjemme, synes jeg derimot er helt ok. Lekte mye på den måten selv da jeg var liten, uten at jeg var besatt av ytre skjønnhet på noen som helst måte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå