Gå til innhold

Tv-lisens i borettslag/andelsleiligheter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje dumt spørsmål, men.... er lisensavgiften vanligvis inkludert når man betaler for kabel og slikt gjennom fellesutgiftene i borettslag/andelsleiligheter?

Jeg kjenner noen som bor i borettslag, der er lisensen inkludert i de månedlige fellesutgiftene.

Nå tenker jeg på å kjøpe andelsleilighet, og ser at fellesutgiftene der inkluderer kabel-tv og bredbånd. Vil dette også implisere lisens? Slik at jeg kan si opp lisensavgiften når jeg flytter fra min selveier og til andelsleiligheten?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror ikke det er vanlig at borettslaget betaler tv-lisens. Har aldri hørt om det i hvert fall.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

fellesutgiftene dekker kabeltv,men ikke lisensen. Aldri hørt om noe annet

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, lisensen må den som eier et tv-apparat betale. Så du skal betale, ja.

Gjest Gjest
Skrevet

Aldri hørt at lisensen er med i fellesutgifter.

Den er personlig.

Skrevet

Enig med de over, har aldri hørt at lisens er inkludert. Sannsynligvis har dine informanter misforstått.

Gjest Gjest
Skrevet
Kanskje dumt spørsmål, men.... er lisensavgiften vanligvis inkludert når man betaler for kabel og slikt gjennom fellesutgiftene i borettslag/andelsleiligheter?

Jeg kjenner noen som bor i borettslag, der er lisensen inkludert i de månedlige fellesutgiftene.

Nå tenker jeg på å kjøpe andelsleilighet, og ser at fellesutgiftene der inkluderer kabel-tv og bredbånd. Vil dette også implisere lisens? Slik at jeg kan si opp lisensavgiften når jeg flytter fra min selveier og til andelsleiligheten?

jeg skal garantere deg at det er INGEN borettslag som dekker tvlisens

Skrevet

Jeg har heller aldri hørt om dette. Hadde vært fint om det var sånn, da! :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har heller aldri hørt om dette. Hadde vært fint om det var sånn, da! :)

Fint og fint...

Er vel ikke enig.

Betales må den jo. På den ene eller andre måten.

Og ærlig talt.

Det hadde vel ikke vært riktig om dette gikk i fellesutgiftene...

Skrevet
Fint og fint...

Er vel ikke enig.

Betales må den jo. På den ene eller andre måten.

Og ærlig talt.

Det hadde vel ikke vært riktig om dette gikk i fellesutgiftene...

Ja, og hvis den skal betales ville jeg helst at det skulle være på den andre måten ;)

Skrevet

Oi - takk for svar. Da er vel venninna mi lykkelig uvitende om at hun ikke betaler lisens.... :)

Og jeg må bare melde flytting til nrk, og ikke oppsigelse dersom jeg flytter inn i andelsleiligheten...

Gjest Gjest
Skrevet

Spørs om NRK hadde godtatt oppsigelsen uansett :)

Gjest Gjest
Skrevet
?

Nei, det er den ikke i noen borettslag.

Da er vel venninna mi lykkelig uvitende

Ja, eller det var kanskje deg selv du spurte for? ;)

Skrevet
Nei, det er den ikke i noen borettslag.

Ja, eller det var kanskje deg selv du spurte for? ;)

He he, neida, men jeg har nettopp kjøpt andelsleilighet som jeg skal flytte til snart... Det er veldig fristende å si til nrk at jeg flytter og derfor sier opp lisensen. Lurer på om det hadde gått.

Men nå skjønner jeg at det er null sjanse for at lisensen dekkes av fellesutgiftene, så da kan jeg vel ikke gjøre det. Denne samvittigheten, altså... Hadde det vært ganske sannsynlig at lisensen var dekket, ville jeg sagt opp mitt private lisensabonnement og satset på at det gikk greit. :)

Gjest Elfrida
Skrevet
Spørs om NRK hadde godtatt oppsigelsen uansett :)
Det gjør de. Vi har kvittet oss med tv-en, gitt beskjed til NRK, og siden har vi ikke hørt noe.
Gjest Gjest
Skrevet
Det gjør de. Vi har kvittet oss med tv-en, gitt beskjed til NRK, og siden har vi ikke hørt noe.

Det er en annen sak. Spørsmålet var om lisensen var inkludert i husleien. Sender du brev til NRK og ber om fritak på bakgrunn av det tror jeg brevet havner på morotavlen. Selvfølgelig, det er går å oppgi en annen grunn og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...