Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi må kjøpe ny oppvaskmaskin siden vår 7 år gamle Whirlpool har tatt kvelden.

Husker at foreldrene mine hadde en 20 år gammel maskin fra Miele som de byttet pga designet . Miele blir litt i dyreste laget for oss hvis vi skal ha støynivå som er akseptabelt for åpen kjøkkenløsning , men lurer på om det er noen som kjenner til merker som normalt sett har lang holdbarhet og som er billigere enn Miele ?

Endret av mamut75
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi må kjøpe ny oppvaskmaskin siden vår 7 år gamle Whirlpool har tatt kvelden.

Husker at foreldrene mine hadde en 20 år gammel maskin fra Miele som de byttet pga designet . Miele blir litt i dyreste laget for oss hvis vi skal ha støynivå som er akseptabelt for åpen kjøkkenløsning , men lurer på om det er noen som kjenner til merker som normalt sett har lang holdbarhet og som er billigere enn Miele ?

Jeg jobber litt med dette, så drister meg til å svare. Jeg vil anbefale deg Asko.

Gode, stillegående oppvaskmaskiner som har veldig praktisk og solid innredning.

Jeg angrer bittert på at jeg ikke valgte Asko selv, men stod midt oppi flytting til ny leilighet så valg av oppvaskmaskin gikk litt hastig for seg. Min mor har Asko som erstattet hennes gamle Husquerna og er strålende fornøyd. Maskinene koster fra 6500 og opp til 8000. Men det er de verdt!

Skrevet
Jeg jobber litt med dette, så drister meg til å svare. Jeg vil anbefale deg Asko.

Gode, stillegående oppvaskmaskiner som har veldig praktisk og solid innredning.

Jeg angrer bittert på at jeg ikke valgte Asko selv, men stod midt oppi flytting til ny leilighet så valg av oppvaskmaskin gikk litt hastig for seg. Min mor har Asko som erstattet hennes gamle Husquerna og er strålende fornøyd. Maskinene koster fra 6500 og opp til 8000. Men det er de verdt!

Takk for svar :)

Nå blir det til at vi tar i bruk en Bosch billigbråkebøtte inntil videre , men denne begynner også å nærme seg 5 år så den ryker vel snart den og , og da kommer vi garantert til å vurdere Asko .

Skrevet

Vi har en Bosch oppvaskmaskin nå, den fulgte med huset (innebygget) så vi hadde ikke så mye valg. Den er forsåvidt grei. Praktisk bestikkurv, god plass inni og veldig stillegående (mer enn den vi hadde før, og det var Miele), men det er ett stort minus: det er ingen steder for dampen å komme ut. Dermed må man passe på når maskinen er ferdigvasket og åpne døren slik at dampen kommer ut, ellers blir det fort litt dårlig lukt inni der. Det er faktisk et såpass stort minus at jeg aldri mer skal ha noen vaskemaskin som ikke slipper ut dampen selv (men denne maskinen er bare ett år gammel, så det blir litt for dumt å bytte den ut pga noe sånt). Men, uansett, hvis dette er noe du kan leve med, kan jeg på alle andre områder absolutt anbefale Bosch.

Skrevet

Bosch maskinen vår fulgte også med huset da vi kjøpte for lenge siden , men siden vi også hadde en maskin fra før som var enda stillere , har Bosc'en stått i boden en stund nå .

Vi kommer iallefall til å flytte den opp igjen , men såvidt jeg husker bråker den ganske mye :/ . Bosch har sikkert stillere modeller også , men tror den vi har er en sånn billigvariant .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...