Gjest Gjest Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Hvem har ansvaret for å strø utenfor leiligheten når det er glatt? huseier eller leietaker?
Gjest StockDama Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Det dere blir enige om skulle jeg tro?
Honey Bee Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Det er leitaker som selv sørger for det naturligvis.Hadde ikke ramlet meg inn å spørre huseier om det...Blokk,bygård osv er jeg ikke sikker på.Der er det vel som regel en vaktmester eller lignende??
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Hvem har ansvaret for å strø utenfor leiligheten når det er glatt? huseier eller leietaker? Huseier har ansvaret for innkjørsel, trapp og andre fellesrom med mindre annet er avtalt. Huseier er til og med erstatningsansvarlig hvis det skjer et uhell pga. glatt innkjørsel.
Gjest Gjest huseier Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Siden leietaker har en helt egen inngang, har vi i kontrakten at leietaker selv er ansvarlig for måking og strøing utenfor sin egen dør. Leietaker må også selv måke rundt egen bil, men jeg ordner med måking av selveutkjørselen, som er felles for begge leilighetene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå