waco Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Hvordan kan vi vite at jenta ikke ville ha sex da? Noen av dere som kan fortelle meg at jenter blir mindre kåte av å drikke alkohol? Og det å drikke seg sanseløs og fremdeles være uten skyld, - forstår jeg dere jenter rett så kan jeg for eksempel drikke så mye brennvin at jeg ikke "husker" at jeg satte meg bak rattet i en bil og være uskyldigheten sjæl?
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Hvordan kan vi vite at jenta ikke ville ha sex da? Noen av dere som kan fortelle meg at jenter blir mindre kåte av å drikke alkohol? Og det å drikke seg sanseløs og fremdeles være uten skyld, - forstår jeg dere jenter rett så kan jeg for eksempel drikke så mye brennvin at jeg ikke "husker" at jeg satte meg bak rattet i en bil og være uskyldigheten sjæl? Enig med deg!
absinthia Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Hvordan kan vi vite at jenta ikke ville ha sex da? Noen av dere som kan fortelle meg at jenter blir mindre kåte av å drikke alkohol? Og det å drikke seg sanseløs og fremdeles være uten skyld, - forstår jeg dere jenter rett så kan jeg for eksempel drikke så mye brennvin at jeg ikke "husker" at jeg satte meg bak rattet i en bil og være uskyldigheten sjæl? Waco.. jeg synes ikke at holdningene dine til at jenter som har blitt voldtatt ville ha sex selv, eller egentlig har løyet for å skjule at de har vært utro, henger på greip, spesielt ikke her!! ...bare for å ha det sagt!
Gjest Helen Parr Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Og det å drikke seg sanseløs og fremdeles være uten skyld, - forstår jeg dere jenter rett så kan jeg for eksempel drikke så mye brennvin at jeg ikke "husker" at jeg satte meg bak rattet i en bil og være uskyldigheten sjæl? Dette kan da ikke sammenlignes. I eksempelet ditt er det du som drikker som gjør noe straffbart. I ts tilfelle er det ikke hun som gjør noe straffbart, men en som utnytter hennes bevisstløse tilstand på grunn av alkohol. Hvis du søker opp straffeloven § 192 nr. 2 vil du se at det er straffbart å utnytte en annens bevisstløse tilstand. Men det overrasker meg ikke at det kommer fra deg, som mener at det er bedre om kona di blir utsatt for voldtekt enn at hun er utro.
Alice Ayres Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Hvordan kan vi vite at jenta ikke ville ha sex da? Noen av dere som kan fortelle meg at jenter blir mindre kåte av å drikke alkohol? Og det å drikke seg sanseløs og fremdeles være uten skyld, - forstår jeg dere jenter rett så kan jeg for eksempel drikke så mye brennvin at jeg ikke "husker" at jeg satte meg bak rattet i en bil og være uskyldigheten sjæl? Jeg forbeholder meg retten til å kunne drikke meg fra både sans og samling, til å bli med fremmede menn hjem fra byen, til å kunne vandre naken rundt i byen (skjønt det hadde kanskje bydd på andre problemer), danse utfordrende på dansegulvet, kle meg i så korte skjørt at det ser ut som om jeg har glemt det hjemme, råkline med en mann/kvinne til mandlene blir såre - og selv da, å ikke bli voldtatt. Jeg bestemmer over kroppen min, jeg bestemmer hvem som får stappe pikken i meg.
Bianca Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 (endret) Hvordan kan vi vite at jenta ikke ville ha sex da? Noen av dere som kan fortelle meg at jenter blir mindre kåte av å drikke alkohol? Og det å drikke seg sanseløs og fremdeles være uten skyld, - forstår jeg dere jenter rett så kan jeg for eksempel drikke så mye brennvin at jeg ikke "husker" at jeg satte meg bak rattet i en bil og være uskyldigheten sjæl? Og her ser du en representant for alle de som heller skylder på kvinnen selv enn å anerkjenne at seksuell utnyttelse av kvinner er et stort samfunnsproblem. Trist. Håper dette her er et tulleinnlegg i hvert fall! Når du drikker deg sanseløst dritings og setter deg i en bil setter du andres liv i fare. Når du drikker deg sanseløst dritings og voldtar noen utnytter du noen andre seksuelt, noe som er straffbart (merk: ulovlig). Når du har sex med noen som er bevisstløse (eller sanseløst dritings) utnytter du noen som ikke vet sitt eget beste (samme som med de som har sex med sterkt psykisk utviklingshemmede): det er ikke lov! Men å drikke seg dritings er ikke i seg selv ulovlig. Endret 8. april 2008 av Skya
sebra Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Hvilke funn på kjønnsorganer er det som beviser at det foreligger en voldtekt forresten? Har aldri helt skjønt det der. jeg mener å ha hørt noe om blåmerker der nede, men jeg skal ikke si noe sikkert...
waco Skrevet 6. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. april 2008 Gale damer med gale meninger. Hvis en mann er bedrukken på brennvin slik at han ikke husker at han fomler nede i skjørtet på ei dame så skal han straffes. Men hvis en dame er så beruset at hun ikke husker at hun sa ja, da skal hu ha erstatning? Da vil dere ha forskjellige regler på menn og kvinner? Jeg skjønner bedre og bedre hvorfor det er så vanskelig å stole på dere så lenge dere mener at voldtekt er noe man kan komme på etterpå og ikke når man blei pult i gjerningsøyeblikket.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 jeg mener å ha hørt noe om blåmerker der nede, men jeg skal ikke si noe sikkert... Jeg har hørt at dette er noe som kun fagpersonell kan se.. jeg vet ikke om det stemmer, men har hørt at man ser det på hvordan vagina har blitt tøyd..
waco Skrevet 6. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. april 2008 Og til alice som påstår at hun kan gjøre hva hun vil. Jeg benekter vel ikke at du kan gå i så korte skjørt du bare vil, eller danse på bordene eller være så full at du ikke husker noe. Men du blir jo ikke pult i bardisken, eller på bordet, eller på gata, - det er hjemme hos noen man blir pult. så jenter kan godt gå i stayup og leke lokkemus, men hun blir ikke pult ute blant folk, så det er når alice setter seg i badekaret til omar og hassan fra marokko, pirattaxisjåfør og kompisen hans og forteller om at alle norske damer kan oppføre seg som horer og småtøser uten konsekvenser. Ingen damer har blitt pult bare på grunn av kroppsbevegelser, - faen er parringsleken deres miming kanskje? Det er nok mer hva jenter sier og hvisker til gutten, - "haha jeg elsker fornedring så mye at jeg vil bli pult av karer som forakter meg, - for det pirrer hovmodigheten", - et slikt språk gjør en sårbar. men damer kan prøve å leke så brunstoffer de bare vil, - så lenge dere tror det er klær og kropp og ikke handling som er årsaken til alle deres konsekvenser,- jaja.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2008 #11 Skrevet 6. april 2008 Og til alice som påstår at hun kan gjøre hva hun vil. Jeg benekter vel ikke at du kan gå i så korte skjørt du bare vil, eller danse på bordene eller være så full at du ikke husker noe. Men du blir jo ikke pult i bardisken, eller på bordet, eller på gata, - det er hjemme hos noen man blir pult. så jenter kan godt gå i stayup og leke lokkemus, men hun blir ikke pult ute blant folk, så det er når alice setter seg i badekaret til omar og hassan fra marokko, pirattaxisjåfør og kompisen hans og forteller om at alle norske damer kan oppføre seg som horer og småtøser uten konsekvenser. Ingen damer har blitt pult bare på grunn av kroppsbevegelser, - faen er parringsleken deres miming kanskje? Det er nok mer hva jenter sier og hvisker til gutten, - "haha jeg elsker fornedring så mye at jeg vil bli pult av karer som forakter meg, - for det pirrer hovmodigheten", - et slikt språk gjør en sårbar. men damer kan prøve å leke så brunstoffer de bare vil, - så lenge dere tror det er klær og kropp og ikke handling som er årsaken til alle deres konsekvenser,- jaja.Bra innlegg!
Alice Ayres Skrevet 6. april 2008 #12 Skrevet 6. april 2008 (endret) Og til alice som påstår at hun kan gjøre hva hun vil. Jeg benekter vel ikke at du kan gå i så korte skjørt du bare vil, eller danse på bordene eller være så full at du ikke husker noe. Men du blir jo ikke pult i bardisken, eller på bordet, eller på gata, - det er hjemme hos noen man blir pult. så jenter kan godt gå i stayup og leke lokkemus, men hun blir ikke pult ute blant folk, så det er når alice setter seg i badekaret til omar og hassan fra marokko, pirattaxisjåfør og kompisen hans og forteller om at alle norske damer kan oppføre seg som horer og småtøser uten konsekvenser. Ingen damer har blitt pult bare på grunn av kroppsbevegelser, - faen er parringsleken deres miming kanskje? Det er nok mer hva jenter sier og hvisker til gutten, - "haha jeg elsker fornedring så mye at jeg vil bli pult av karer som forakter meg, - for det pirrer hovmodigheten", - et slikt språk gjør en sårbar. men damer kan prøve å leke så brunstoffer de bare vil, - så lenge dere tror det er klær og kropp og ikke handling som er årsaken til alle deres konsekvenser,- jaja. Hvis du leser innlegget mitt en gang til, vil du se at jeg også nevnte at jeg forbeholder meg retten til å bli med hvem som helst hjem - uten å bli voldtatt. Ellers så var innlegget ditt mer enn en smule forvirrende, waco. Nok en gang. Selvsagt er det lov å bruke hodet og dømmekraften litt også! Skulle bare mangle. Eksemplene mine var veldig satt på spissen, og jeg tror nok ikke jeg ville ha blitt med Omar og Hassan hjem i badekaret, av samme grunn som jeg ikke ville sprunget inn i et hus som brenner. Ikke veldig lurt. Men av og til hender det at man gjør ting man i ettertid innser ikke var det lureste man kunne ha gjort, og det er når det skjer - når man kanskje vakler hjem i miniskjørt gjennom et mørkt smug (for å ta klisjeen) at jeg forbeholder meg retten til å gjøre nettopp det. Uten å måtte forsvare i etterkant, om det skulle ende med en voldtekt, mitt noe ugjennomtenkte valg tatt i stupfylla. Det samme er også tilfelle om jeg skulle befinne meg i badekaret sammen med Omar og Hassan. Hvis jeg bestemmer meg for at det holder med et bad, og ikke noe mer, vil jeg kunne ha muligheten til å reise meg opp, gå rolig ut av badekaret og si "takk for badet, karer, men nå skal jeg hjem og sove." Og hvis Omar og Hassan ikke tar et nei for et nei, skal jeg ikke måtte forsvare hvorfor jeg satt naken i badekaret deres og forventet at de skulle respektere mine grenser. Utopi? Kanskje... men ikke mindre en menneskerett. Endret 6. april 2008 av Alice Ayres
Gjest Frk Fjose Skrevet 6. april 2008 #13 Skrevet 6. april 2008 Og til alice som påstår at hun kan gjøre hva hun vil. Jeg benekter vel ikke at du kan gå i så korte skjørt du bare vil, eller danse på bordene eller være så full at du ikke husker noe. Men du blir jo ikke pult i bardisken, eller på bordet, eller på gata, - det er hjemme hos noen man blir pult. så jenter kan godt gå i stayup og leke lokkemus, men hun blir ikke pult ute blant folk, så det er når alice setter seg i badekaret til omar og hassan fra marokko, pirattaxisjåfør og kompisen hans og forteller om at alle norske damer kan oppføre seg som horer og småtøser uten konsekvenser. Ingen damer har blitt pult bare på grunn av kroppsbevegelser, - faen er parringsleken deres miming kanskje? Det er nok mer hva jenter sier og hvisker til gutten, - "haha jeg elsker fornedring så mye at jeg vil bli pult av karer som forakter meg, - for det pirrer hovmodigheten", - et slikt språk gjør en sårbar. men damer kan prøve å leke så brunstoffer de bare vil, - så lenge dere tror det er klær og kropp og ikke handling som er årsaken til alle deres konsekvenser,- jaja. Ja, jeg var virkelig ubetenksom av meg den gangen jeg hadde festet på hybelhuset der jeg bodde og gikk og la meg på mitt eget rom. Litt senere kom hun jeg bodde sammen med og skulle hente en flaske rødvin og gikk ut uten å låse døra. Det neste jeg husker er at jeg våknet av at en ekkel fyr som stadig hadde prøvd seg på meg lå oppå meg og hadde dratt ned trusa mi. Jeg gjorde motstand, men han var for stor og sterk og ingen hørte at jeg ropte, fordi det var så mye høy musikk og holloi på det rommet nederst i gangen der det var fest. Jeg burde ha visst at det kunne tolkes som om jeg ba om det, når jeg var så dristig at jeg gikk og la meg alene på mitt eget rom. At jeg ikke tenkte på konsekvensene av noe slikt........... I tillegg ville jeg ikke fortelle det til noen, fordi jeg trodde at han jeg nettopp hadde blitt sammen med ville gjøre det slutt dersom han fikk vite om det, men da det hadde gått et halvt års tid begynte han å reagere på at jeg plutselig begynte å oppføre meg litt besynderlig, så han spurte rett ut. Heldigvis for meg, trodde han ikke at jeg hadde vært utro, heller ikke at jeg hadde bedt om det, selv om det var en "kompis" (en av de dårlige) av ham som hadde gjort det. Du bør nok jobbe litt med holdningene dine..
waco Skrevet 6. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 6. april 2008 (endret) Jeg er jo ikke for voldtekt. Og noe mer slitsomt og masete enn å tvinge til seg sex er ikke verdt det, - å gjøre damer overlegne er jo å trakassere en selv. Men allikevel så mener jeg at man har et ansvar uansett hvor full man måtte være og ikke sett seg selv i posisjoner som gjør at man kan bli pult. For eksempel om jeg låner penger av noen og dermed drikker så mye at jeg legger meg ned på et fortau, - så må jeg tilbake betale pengene om de blir stjålet (jeg gjorde som alice mener at så lenge jeg hadde tusenlappene mine i hånden på brystet mitt mens jeg sov) så er jo selvsagt de andre som gjorde noe kriminielt. At man er full unnskylder ingenting. Selv fikk jeg en velfortjent lærepenge i manila fordi jeg var så jævlig teit og jævlig dum og brisen som gjorde at jeg gjorde handlinger jeg ellers ikke ville ha gjort. Og siden mennesker blir alkoholpåvirket så gjelder det dere også. Om dere ikke hadde drukket så hadde sikkert mange av disse "angrebaserte" seksuelle handlingene vært unngått siden dere angrer så fælt på dem. I stedet for å se trist og leit på alt så kan man ta lærdom av ting og ikke gjøre samme feil flere ganger selv om dere har rett til å leke småhorer og drukkenjenter, jeg vil for eksempel aldri gjenta handlingen om å kjøpe marihuana i manila. Se på sexen som en erfaring i stedet for å lage tragediehistorier ut av alt mulig, da muliggjør dere jenters oppmerksomhetsbehov for å være i offerrolle... Endret 6. april 2008 av waco
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2008 #15 Skrevet 6. april 2008 Jeg er jo ikke for voldtekt. Og noe mer slitsomt og masete enn å tvinge til seg sex er ikke verdt det, - å gjøre damer overlegne er jo å trakassere en selv. Men allikevel så mener jeg at man har et ansvar uansett hvor full man måtte være og ikke sett seg selv i posisjoner som gjør at man kan bli pult. For eksempel om jeg låner penger av noen og dermed drikker så mye at jeg legger meg ned på et fortau, - så må jeg tilbake betale pengene om de blir stjålet (jeg gjorde som alice mener at så lenge jeg hadde tusenlappene mine i hånden på brystet mitt mens jeg sov) så er jo selvsagt de andre som gjorde noe kriminielt. At man er full unnskylder ingenting. Selv fikk jeg en velfortjent lærepenge i manila fordi jeg var så jævlig teit og jævlig dum og brisen som gjorde at jeg gjorde handlinger jeg ellers ikke ville ha gjort. Og siden mennesker blir alkoholpåvirket så gjelder det dere også. Om dere ikke hadde drukket så hadde sikkert mange av disse "angrebaserte" seksuelle handlingene vært unngått siden dere angrer så fælt på dem. I stedet for å se trist og leit på alt så kan man ta lærdom av ting og ikke gjøre samme feil flere ganger selv om dere har rett til å leke småhorer og drukkenjenter, jeg vil for eksempel aldri gjenta handlingen om å kjøpe marihuana i manila. Se på sexen som en erfaring i stedet for å lage tragediehistorier ut av alt mulig, da muliggjør dere jenters oppmerksomhetsbehov for å være i offerrolle... Ja, jeg skal aldri mer gå hjem å legge meg, når jeg kjenner at jeg har drukket for mye, jeg skal forresten slutte å legge meg i det hele tatt, siden det kan hende at noen bryter seg inn og "tar seg til rette" uten at jeg har et våpen klar. Personlig synes jeg ikke at det var skammelig av meg å drikke meg full 15-20 meter fra mitt eget rom, sammen med bare kjentfolk, jeg syntes heller ikke det var horete og gå å legge seg og var på daværende tidspunkt en såpass sjenert 16-åring at jeg ikke akkurat var noen stor flørt. Huff, kanskje det var feilen jeg gjorde, jeg virket nok som om jeg "lekte sjenert" bare for å pirre... jeg var forresten veldig liten,søt og slank.. kanskje jeg burde ha passet på å bli stygg og feit, slik at ingen kunne ha lyst til å finne på noe sånt, kanskje jeg gikk og la meg alene på rommet mitt fordi jeg ubevisst traktet etter oppmerksomhet, eller var det kanskje collegegenseren som hadde sånn innvirkning på ham...? Jeg er heller ikke sint på romveninna mi som ikke låste døra etter seg da hun gikk, det var ikke hennes feil at jeg ble voldtatt, det var kun gjerningsmannen sin feil, han har voldtatt flere siden (og før dette også, fikk jeg høre noen år etterpå) Hadde ikke fordommene mot voldtatte kvinner/jenter vært så store (spesielt når det er alkohol i bildet) kunne flere voldtekter fra denne mannens side vært ugjorte. Dersom man vil, kan man finne flere ting vedkommende som blir utsatt for noe kriminelt burde ha unngått å gjøre, nesten uansett hva de blir utsatt for. Damer i land der alkohol ikke er tillatt og som er totalt tildekket blir forresten voldtatt like mye eller mer enn oss her oppe i norden. Hva er det de gjør feil?
waco Skrevet 7. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 7. april 2008 Hallo hør på meg da. Jeg unner jo ingen å bli voldtatt og jeg synes menn som legger seg i senga di som du beskrev er teite og dumme menn. Men likesom det finnes teite menn så eksisterer det dumme damer, og man er ikke uskyldiggjort bare fordi man har drukket så mye at man ikke merker at det legger seg en ekkel stor kar i senga. Kanskje han ekle store karen også har dårlig samvittighet for det han har gjort, og heller ikke ville gjort de handlingene som gjør at han blir seende som på som ekkel, - om han ikke hadde drukket? Uten at jeg skal virke moraliserende eller forhåndsdømmende, - men jeg tror problematikken deres hadde vært større om ingen fant dere seksuelt attraktive. Jeg tror dere hadde sett det på som en større straff da.
Alice Ayres Skrevet 7. april 2008 #17 Skrevet 7. april 2008 Se på sexen som en erfaring i stedet for å lage tragediehistorier ut av alt mulig, da muliggjør dere jenters oppmerksomhetsbehov for å være i offerrolle... Det eksempelet du nevner har så lite med saken at det velger jeg å overse. Voldtekt er ikke sex. Voldtekt er maktmisbruk. Du fremstiller voldtekt som om det var et valg. Inntil man har opplevd en voldtekt tenker de fleste - som man gjør om bilulykker, dødsfall av egne barn - enhver ekstrem og traumatisk opplevelse som livet kan by på - at dette er noe som ikke kan hende meg. Evnen til å ha en slik tankegang tror jeg er noe mennesker er nødt til å ha for i det hele tatt å overleve. Hvis man skulle tenke i verste fall konstant, ville man til slutt bli redd sin egen skygge - og det er jo ingen ønskemåte å leve på? Du har rett i en ting; fylla gjør en ikke smartere, men å si at man derfor nærmest må forvente å bli voldtatt er fullstendig skivebom. Og når det gjelder det du kaller "jenters oppmerksomhetsbehov for å være i offerrolle", er det så langt fra realiteten når det gjelder de av oss som har overlevd en voldtekt som det går an å få blitt. En person som har overlevd en voldtekt vil helst unngå å synes, unngå å få oppmerksomhet.
Bianca Skrevet 7. april 2008 #18 Skrevet 7. april 2008 (endret) Men allikevel så mener jeg at man har et ansvar uansett hvor full man måtte være og ikke sett seg selv i posisjoner som gjør at man kan bli pult. Vet du, det her grenser til grusomhet. "Situasjoner som gjør at hun kan bli pult"???? Å bli pult, er ikke det voldtekt da? Vi jenter puler da like mye som gutta, vi blir ikke pult, og dersom vi blir det så er det jo voldtekt!! Hører du hva du selv sier? Du sier jo her at vi selv er ansvarlige for at vi setter oss selv i situasjoner hvor vi kan bli voldtatt.. Du skriver du ikke er for voldtekt, men det er nettopp slike holdninger som det du har som gjør det så forbanna slitsomt å være jente/ kvinne. Det er helt hårreisende hvordan en jente blir tatt i tvil sekundet etter at hun sier hun kan ha blitt voldtatt. Det vitner om de grusomme holdningene som finnes til seksuell trakassering av kvinner: første tanke som popper opp i hodet på folk som waco er at her er det noe muffens, kan det virkelig, egentlig ha skjedd slik som hun forteller? Endret 8. april 2008 av Skya
Gjest narjan Skrevet 7. april 2008 #19 Skrevet 7. april 2008 Men allikevel så mener jeg at man har et ansvar uansett hvor full man måtte være og ikke sett seg selv i posisjoner som gjør at man kan bli pult. Hvorfor bruker du konsekvent samhandlingsordet "pult" når det er voldtekt du beskriver?
Gjest narjan Skrevet 7. april 2008 #20 Skrevet 7. april 2008 (endret) Vet du, det her grenser til grusomhet. "Situasjoner som gjør at hun kan bli pult"???? Å bli pult, er ikke det voldtekt da? Vi jenter puler da like mye som gutta, vi blir ikke pult, og dersom vi blir det så er det jo voldtekt!! Hører du hva du selv sier? Du sier jo her at vi selv er ansvarlige for at vi setter oss selv i situasjoner hvor vi kan bli voldtatt.. Du skriver du ikke er for voldtekt, men det er nettopp slike holdninger som det du har som gjør det så forbanna slitsomt å være jente/ kvinne. Det er helt hårreisende hvordan en jente blir tatt i tvil sekundet etter at hun sier hun kan ha blitt voldtatt. Det vitner om de grusomme holdningene som finnes til seksuell trakassering av kvinner: første tanke som popper opp i hodet på folk som waco er at her er det noe muffens, kan det virkelig, egentlig ha skjedd slik som hun forteller? my point exactly Endret 8. april 2008 av Skya
Fremhevede innlegg