Arwen Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Hvordan spiser småbarna i barnehagen? Vi bor såpass langt unna der vi jobber at det kommer ikke til å bli noe middag før i fem-halv seks tiden når vi begynner med jobb og barnehage til høsten. Da mister hun jo ett måltid i og med at hun legger seg syv. Kan jo ikke spise middag halv seks og kveldsmat halv syv? :klø: hvordan løser dere andre det?
Gjest StockDama Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Der jeg jobbet spiste de når de ankom om de var sultne. Så var det lunsj i 11-12 tiden. I ett tiden var det frukt. Og de som ble hentet veldig seint fikk seg en brødskive mot slutten av dagen hvis de var sultne.
Honey Bee Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Frokost kl 8 Lunsj kl 11 Mellommåltid 14-14.30 Barna mine blir som regel sulten igjen i 16 tida.Hva med å gi litt å spise på på vei hjem og spis middag litt senere?Da er hun mett når hun legger seg kl 19
Gjest Mayamor Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Frokost i barnehagen 08.30. Men min kommer som regel 09.00. - 09.30 og har da spist frokost hjemme. Lunsj 11.00. 2 dager varm lunsj, 3 dager kald lunsj. Frukt/grønnsaker/knekkebrød/youghurt - alt ettersom ca kl. 14.00. Er vi sene å hente, får han en skive når vi kommer hjem (5 km å kjøre). Men som regel henter vi 15.30. og da klarer han fint å vente på middag ca 16.30. Da spiser han som regel en skive eller havregryn til kvelds. Sen middag - da skipper vi kveldsen.
Gjest Gjest_Mamma til 2_* Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 I "vår" bhg: Frokost for de som vil spise det i bhg fra bhg åpner 7.30 til de har morgensamling 9.30. Mine to spiser hjemme siden de vanligvis blir levert sent. Lunsj: 11.30. Barnehagen serverer brød, pålegg og frukt, eller varmmat (2 dg/uke). Ettermiddagsmåltid: 14.30. Ungene spise medbrakt matpakke. Hva med å gi barnet ditt en skive i bilen på vei hjem? Hvis du ikke har smuleangst da... ;-)
Arwen Skrevet 7. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. april 2008 Smuleangst har jeg ikke høres ut som en grei løsning det løser seg jo sikkert helt av seg selv, kunne bare tenkt meg å innføre samme rutine her hjemme litt før barnehagestart.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 Ta med middagsgall til siste- måltidet. Er barnet større, kan du ta med eks brødskiver med fiskekaker, pastasalat el.l
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Ta med middagsgall til siste- måltidet. Er barnet større, kan du ta med eks brødskiver med fiskekaker, pastasalat el.l Mente middagsglass...
Donpedro Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 Hos oss er rutinene nå slik: -frokost ca 0700 -lunsj 1100 -matpakke +frukt 1430 -spiser middag fra glass ca 1630 -melk kl 1830 Kveldsgrøten har vi kuttet. Vi voksne spiser som regel etter at han har lagt seg.
Arwen Skrevet 9. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 9. april 2008 Vi vil gjerne spise sammen med Maja, men tror vi har funnet en løsning nå Har foreløpig byttet om på middag og grøt slik at hun får middag sammen med oss klokken halv seks. Når hun begynner i barnehagen kommer vi til å følge tipsene her å gi henne en brødskive i bilen hjem tenker jeg.
Gjest Gjest-M- Skrevet 9. april 2008 #11 Skrevet 9. april 2008 I barnehagen hvor jeg jobber, har vi følgende matrutiner: 8.00: Frokost 11.30: Lunsj, varm mat en til to ganger i uka 14.30: Fruktmåltid. Noen har med youghurt eller en brødskive, eller vi smører knekkebrød i tillegg til frukten. Blir barnet for sulten før middag, kan du jo gi en banan eller noe i bilen, slik at det holder fram til middag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå