Gjest Gjest_Lea_* Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Betaler man KUN for varene?? INGEN porto, INGEN toll, frakt? Hæ? DET er vel for godt til å være sant vell....?
Gjest StockDama Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 (endret) Ingen porto, toll får du om du kjøper for over 200, men om du gir bevis på kvittering får du pengene for tollen tilbake. Prisen for varene er også betydlig mindre enn i butikken. Og ikke minst rask levering =D Endret 7. april 2008 av StockDama
astral Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 ikke rask levering hvis den blir stoppet i tollen hvertfall. Ventet i tre uker, har ikke fått regning på tollen en gang... Men det er ikke SN sin feil da =)
Gjest StockDama Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 ikke rask levering hvis den blir stoppet i tollen hvertfall. Ventet i tre uker, har ikke fått regning på tollen en gang... Men det er ikke SN sin feil da =) Mine ble stopped i tollen to ganger. Tok en uke fra det var sendt fra hong kong, til det var i tollen og hjem hit. En uke totalt er da rent lite =) Jeg har vel vært heldig kanskje.
astral Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Mine ble stopped i tollen to ganger. Tok en uke fra det var sendt fra hong kong, til det var i tollen og hjem hit. En uke totalt er da rent lite =) Jeg har vel vært heldig kanskje. Jøss, er det mulig... Veit egentlig ikke om de er i tollen en gang jeg, har prøvd å søke alle mulig steder men finner ikke pakka. Men den kommer vel snart =)
Gjest Gjest_julia_* Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Betaler man KUN for varene?? INGEN porto, INGEN toll, frakt? Hæ? DET er vel for godt til å være sant vell....? Du må betale porto på parfyme (maks 10 euro). Ingen porto på make-up, kremer +++ Hvis du blir beregnet toll på varer over kr 200, får du refundert utlegget fra SN ved å sende en kopi av kvittering for betalt toll, og spørre pent om de kan hjelpe deg. Helt sant, har fått tilbake selv. Se andre tråder på forumet. Pakker har tatt ca 10 dager hver gang. Og så har de stadig spesialtilbud på forskjellige ting. Grab a bargain!
Serina Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Tidligere har varene kommet i løpet av 7-8 dager. Men nå venter jeg på 2 pakker som jeg bestilte for 16 dager siden. Jeg klarer ikke å spore de heller. Men ja, du får pengene tilbake for toll. Tok en uke for meg.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 Hva skal jeg ta kopi av for å få betalt tilbake tollen? Og kan jeg ta kopi eller må det være faks? Jeg skal kjøpe kremer og sånt for over 200 nå, og jeg er helt blank på hvordan jeg skal få tilbake alle de pengene jeg betaler i tollen.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 (endret) Hva skal jeg ta kopi av for å få betalt tilbake tollen? Og kan jeg ta kopi eller må det være faks? Jeg skal kjøpe kremer og sånt for over 200 nå, og jeg er helt blank på hvordan jeg skal få tilbake alle de pengene jeg betaler i tollen. Når du betaler tollen, får du en kvittering. Scann denne og send som vedlegg. Send til: xxx Be pent om de kan hjelpe deg med "Customs fee (please see enclosed receipt)". De pleier å svare veldig raskt. E-postadresse fjernet. Reglene. Arwen (mod) Endret 14. april 2008 av Arwen
Gjest StockDama Skrevet 14. april 2008 #10 Skrevet 14. april 2008 Tok bare bildet av det med et digitalt kamera, funka like fint det også.
FoxyFish Skrevet 15. april 2008 #11 Skrevet 15. april 2008 Hvor mye penger er det snakk om å betale i tollen?
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2008 #12 Skrevet 15. juni 2008 Oversetter dere det som står på kvitteringen for betalt moms, eller pleier det å gå greit? Jeg forventer vel ikke at noen folk i Hong Kong skal kunne lese en kvittering på norsk...
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2008 #13 Skrevet 15. juni 2008 Oversetter dere det som står på kvitteringen for betalt moms, eller pleier det å gå greit? Jeg forventer vel ikke at noen folk i Hong Kong skal kunne lese en kvittering på norsk... Jeg pleier å takke for god service og gode varer. Så henviser jeg til ordrenr. og skriver noe sånt som "Unfortunately I was charged vat and had to pay the fee of NOK ****,- (please see enclosed receipt). Can you assist me?" Og nå tror jeg jeg må se å få kjøpt den Kanebo-kremen de har tilbud på :gjeiper:
Gjest opa i.i Skrevet 15. juni 2008 #14 Skrevet 15. juni 2008 Jeg skal kjøpe kremer og sånt for over 200 nå, og jeg er helt blank på hvordan jeg skal få tilbake alle de pengene jeg betaler i tollen. Om du skal kjøpe flere varer så bestill i flere omganger, da slipper du moms (om varen koster under 200) og du sparer opp mer rabatt.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #15 Skrevet 16. juni 2008 er jo litt sykt at dem gidder å gi oss tilbake penga som vi betaler i toll? er dere ikke enig?
California Skrevet 18. juni 2008 #16 Skrevet 18. juni 2008 er jo litt sykt at dem gidder å gi oss tilbake penga som vi betaler i toll? er dere ikke enig? Jeg er tvilende til hvor lenge de kommer til å fortsette den praksisen. Selv uten å tilbakebetale toll er SN fortsatt en av de billigste og enkleste nettbutikkene for oss nordmenn, og med tanke på hvor mye tollutgiftene fort kan beløpe seg på (med fortollingsgebyr som starter på 97kr) for et land med lavere lønnskostnader enn Norge, så tenker jeg at det fort blir litt penger. Samtidig er det kanskje bare en dråpe i havet for SN, men jeg ser allikevel ikke for meg at de kan ha den helt store profitten mtp. billige varer. Og de vet vel at selv om de slutter å tilbakebetale toll, så kommer vi til å fortsette å handle der. Jaja, inntil videre så holder jeg meg under 200kr grensa så godt jeg kan, og bestiller en og en ting. Kommer raskere til 10% avslag nivået da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå