Gå til innhold

Praktisk rettet ingeniørutdannelse

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hva slags ingeniørutdannelser er praktisk rettet? Altså at man har en sjangs til å bli "skitten på fingrene" og ikke bare sitte på et kontor og flytte papirer.

Data- og ortopediingeniør gir vel ganske praktiske jobber, men hvordan er det f.eks. med bygg, nautikk, romteknologi osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle ingeniørutdannelser gir muligheter for "praktisk" jobbing. Hvordan i alle dager kan dataingeniør være mer praktisk enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Thomas_*

Jeg vil tro det kommer heeelt an på hvor du får deg jobb. I kommunen der jeg jobber bruker ingeniørene 90% av tida på å sitte på et kontor og flytte papirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Med en ingeniørutdanning innen marin eller kan du være med på bygging eller oppfølging av skip eller offshoreenheter.

Også er det kjempegøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Romteknologi blir du veldig lite skitten på fingrene av, det kan jeg skrive under på. Romteknologi til forskjell fra all annen teknologi går ut på å romkvalifisere all denne teknologien, som betyr skjemaer og automatisering delux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner

Mange bioingeniører og kjemiingeniører jobber jo på lab, så det er ganske praktisk rettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med en ingeniørutdanning innen marin eller kan du være med på bygging eller oppfølging av skip eller offshoreenheter.

Også er det kjempegøy!!

Er dette et 5-årig siving. studium, eller kan man ta det som 3-årig bachelor og?

Romteknologi blir du veldig lite skitten på fingrene av, det kan jeg skrive under på. Romteknologi til forskjell fra all annen teknologi går ut på å romkvalifisere all denne teknologien, som betyr skjemaer og automatisering delux.

Har du gått romteknologi i Narvik? I såfall kunne jeg gjerne ha tenkt meg å høre litt mer om selve studiet + jobbmuligheter etter endt utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...