Gå til innhold

Nuvaring (p-ring) og sexlyst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette temaet har sikkert vært diskutert før, men slenger ut en ny tråd likevel.

Har nylig fått meg kjæreste og har før det hatt et opphold fra p-piller på et par år. Leste meg litt opp om alternative prevensjonsmidler og valget falt på p-ring. Har nå hatt den i i 2 uker.

Kjæresten min bor langt unna meg, så vi ses bare en helg i ny og ne. I påsken (før jeg startet på ringen), var vi sammen hele tiden og jeg var kåt hele tida - kunne godt ha sex mange ganger om dagen, og jeg kunne også få orgasme alle gangene vi hadde sex.

Denne helga var første gangen jeg så han siden jeg starta på ringen. Jeg merker stor forskjell på sexlysten. Var ikke samme kåtheten som før jeg starta, og jeg syns heller ikke jeg ble skikkelig våt. Det måtte en god del berøring til før jeg blei våt, og ble også svært "sår" rundt klitoris. Jeg ville jo så gjerne ha kjempelyst og kose meg max! Vi hadde sex flere ganger og det var jo deilig, men det blir litt mer "tiltak" å sette igang.

Lurte på om andre har noen erfaringer her? Er dette noe som eventuelt kan bedre seg? Eller tror dere det vil fortsette. Da lurer jeg eventuelt på om jeg kommer til å slutte igjen! Kan nesten ikke huske om jeg ble sånn av vanlig p-piller, men minns at sexlysten gikk noe ned også her (og det er vel naturlig)... Andre tips til alternativ prevensjon?? Kondom går jo - men er jo så pes....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg byttet fra p-piller til Nuvaring for ca 6 mndr siden, og har desverre hatt endel nedsatt sexlyst både med p-pillene og ringen... syns ikke det ble noe bedre nei... nå vurderer jeg å slutte helt med hormonelle prevensjonsmidler og se hvordan det blir da :)

Gjest Gjest1
Skrevet

JA!

Jeg plages.

Har brukt nuvaring i ca. 4 måneder, og har betydelig mindre sexlyst.

Det plager meg veldig siden Nuvaring fungerer så utrolig bra ellers.

Det er så lett, og jeg ble veldig glad, helt til jeg mista sexlysten helt:(

Vil ikke bytte til p-piller, men om det fortsetter sånn som dette må jeg gjøre noe, for jeg blir ca. aldri kåt lengre.

Gjest lillelinn
Skrevet

Har brukt den i tre mnd nå, og ikke like kåt og våt lenger... Uff, så kjipt... Fungerer fint som prevensjon, men ikke helt på den måten jeg hadde ønsket....

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet
Jeg byttet fra p-piller til Nuvaring for ca 6 mndr siden, og har desverre hatt endel nedsatt sexlyst både med p-pillene og ringen... syns ikke det ble noe bedre nei... nå vurderer jeg å slutte helt med hormonelle prevensjonsmidler og se hvordan det blir da :)

Akkurat dette er grunnen til at jeg sitter her å leser. Vil gjerne ha annet alternativ enn kondom, noen som vet om noe som ikke bruker hormoner ?

Gjest Mirina
Skrevet

Nuvaringen fungerte ikke for meg i det hele tatt, den gjorde et eller annet med slimhinnene mine så jeg fikk rett og slett vondt under/etter samleie. Ble nok ikke like våt som før heller. Sexlyst var det også dårlig med, men det var nok mest på grunn av smertene. Hadde en pause fra hormonell prevensjon på noen måneder, og har nå begynt på Cerazette. Nå er jeg snart ferdig med første brettet, og det ser bra ut så langt i hvertfall så jeg krysser fingrene.

Skrevet

Jeg mistet også lysten, i tillegg ble jeg så utrolig irritabel at jeg var ikke å være i hus med. Spiral fungerte heller ikke, blødde og blødde og blødde og p-piller var jeg ikke lysten på så jeg steriliserte meg til slutt men hadde jo fått to barn og NYTER ikke å være hormonpåvirket. Har aldri hatt så mye god sex som nå :fnise:

Gjest Alabama
Skrevet
Jeg mistet også lysten, i tillegg ble jeg så utrolig irritabel at jeg var ikke å være i hus med. Spiral fungerte heller ikke, blødde og blødde og blødde og p-piller var jeg ikke lysten på så jeg steriliserte meg til slutt men hadde jo fått to barn og NYTER ikke å være hormonpåvirket. Har aldri hatt så mye god sex som nå :fnise:

Du er heldig... Jeg skulle gjerne gjort som deg, men må føde noen barn først..

Skrevet

Får iallfall prøve de tre ringene jeg allerede har kjøpt. Ingen som har opplevd at det blir bedre etterhvert? På søndag skal den første ut, spent på hvor lang menstrasjon jeg får.

Får heller supplere med litt glidemiddel, så kjennes det iallfall kanskje litt mindre sandpapir ut for oss begge - stakkar, kjæresten min tror vel det er han jeg har mistet lysten på!

Gjest Pupsilure
Skrevet

Oj, så mange som merker bivirkninger.... Jeg har brukt den i 4 år, og har aldri merket noenting jeg :sjenert:

Jeg syntes den er super. Trenger ikke å tenke så mye på den, har ikke gått opp i vekt, og merker ingenting til den.

Skrevet

Jeg mistet også all lyst. Sluttet etter 2 mnd pga det, var utrolig frustrerende.

Gjest marihan
Skrevet

Jeg har brukt p-ring i 2 år, og aldri merket noen bivirkninger.

• 2 år senere...
Gjest camilla
Skrevet

Jeg bruker min andre ring nå, å har fortsatt plager med utflod. noen som har erfaring? vil det gå over, evt når?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...