Lovinda82 Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Jeg lurer veldig hva som er vanlig pris for å ta bryllupsbilder hos en profesjonell fotograf. Han vi tenker å bruke skal ha kr 3100 for 10 bilder i studio og kr 5000 for 20 bilder (innedørs og utendørs), da er et obligatorisk fotoalbum til kr 1100 inkl. Skal dere bruke en profesjonell fotograf og hva må dere betale? Vi har et stramt budsjett og nøler litt med å betale 5000,- for bildene (spesielt mannen), men jeg har et stort ønske om å få det til på en måte... Det blir jo flotte minner for resten av livet!
rsa Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 (endret) Jeg er ikke sikker på hva som er vanlig pris, men du kan jo sammenligne med tilbudet jeg hoppet på. Han er fotojournalist, og er med oss hele dagen. Det ble 8000,- m/moms. 6400,- uten - men moms må man jo betale :gjeiper: Han velger ut 50-100 bilder. Alle etterbehandles, og vi får rettighetene. Vi kom så godt overens med fotografen at vi inviterte ham til middagen Ifølge en venninne - som plutselig hadde hørt med fotografkompisen sin - fortalte meg at dette var en fair pris for en full dags arbeid. Men ta en ringerunde og hør hva ulike fotografer kan tilby. Det gjorde jeg først. Endret 6. april 2008 av rsa
Lovinda82 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2008 Er det bare å søke i gule sider etter fotografer i byen og ta en ringerunde? Tror dere alle fotografene som kommer opp på søket tar slike oppdrag? Jeg er ikke helt vant med å dra til fotograf...
Concertina Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Vi skal ha en reportasjefotograf, han følger oss hele dagen, dette passer oss veldig bra siden vi ikke har lyst på så mange oppstilte bilder. Vi får "alle" bildene han tar på CD (i høy kvalitet m/ vannmerke, og lav kvalitet uten - de er gode nok til at vi kan lage takkekort et annet sted) i tillegg får vi 30+ bilder som er redigert på print (10*15) og 5 stk forstørrelser (20*30 tror jeg). Vi betaler 5200 kr for dette. Eneste han forbeholder seg retten til er print av bilder som skal brukes i album/på vegg og forstørrelser.
rsa Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Er det bare å søke i gule sider etter fotografer i byen og ta en ringerunde? Tror dere alle fotografene som kommer opp på søket tar slike oppdrag? Jeg er ikke helt vant med å dra til fotograf... Jeg søkte i gule sider og googlet, så tok jeg ørten ringerunder. Dro ikke til noen av fotografene, men jeg bor 3,5 t. unna der jeg skal gifte meg.... Men du kan jo velge deg ut noen fotografer som du møter. De fleste jeg ringte ville helst møte meg ansikt til ansikt for å fortelle prisene. "Vi har jo så mange tilbud...blablablabla". Jeg forklarte at jeg ikke kunne ta turen når jeg bare ringte for å få et prisoverslag. De som hadde gode priser, og som jeg fikk fin kontakt med planla jeg å møte. Men så snublet vi over fotojournalisten, og da ble det ham.
Lovinda82 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. april 2008 Det høres ut som dere har fått skikkelige gode tilbud! Jeg vil også finne en sånn fotograf... Mitt tilbud høres dårlig ut sammenlignet med deres, men sånn er det kanskje med de fotografene som har eget studio. Får dere noen oppstilte bilder da, mot nøytral bakgrunn?
rsa Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Samboeren min søkte seg fram til fotografen, så vi var heldige som fant ham. Han tar egentlig ikke bryllupsbilder, tar kun bilder for aviser o.l. Men det er akkurat den stilen vi ønsker oss. Han vil gjerne ta noen tradisjonelle oppstilte bilder også. Det blir vel av oss og familien og forloverne. Må jo ha et par sånne bilder Hvor i landet bor du? Hvis du bor i nærheten av Oslo eller Kristiansand kan jeg høre med kollegaene mine om de kan anbefale noen.
Lovinda82 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. april 2008 Jeg bor i Nord Norge. Har akkurat søkt etter fotografer her i byen og da dukket det opp noen alternativ forutenom typiske studiofotografer. Er vel bare å ringe rundt i morgen og høre om de tar bryllupsbilder
Cienna Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Vi skal bruke en kompis av typen som er hobbyfotograf. Veldig flink...vi gir ham 3000,- for det. Har ikke alle detaljer rundt fremkalling etc, men vi får iallefall alle rettigheter...
pinkybride Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 Vi skal bruke en bekjent som er fotograf. Han skal følge oss hele dagen og tar bilder av alt fra vielsen til festen. I tillegg drar vi til et par locations etter vielsen og tar oppstilte bilder. Han er veldig fleksibel og gjør det vi ønsker av han denne dagen. han redigerer de beste bildene og gir oss absolutt alle bilder pluss de redigerte på cd i høyoppløselig format , slik at vi kan fremkalle /forstørre dem selv. Alt dette betaler vi 7000 kr for. Er kjempefornøyd med prisen. Han kan også lage album til oss mot et lite tillegg i prisen regner ikke det blir mer enn 1000kr . send meg pm, hvis noen vil ha mer info om han, så kan jeg gi dere kontaktinfo.
Gjest *englefjes* Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 Skal dere bruke en profesjonell fotograf og hva må dere betale? Vi skal bruke profesjonell fotograf. Betaler 10500 kr for fotografering i kirken, vanlig fotosession etter kirken og et album med ca 25 bilder hvis jeg ikke husker feil....i tilegg får vi med et bittelite skrytealbum med de samme bildene i miniformat.
Gjest Gjest_Caroline_* Skrevet 19. april 2008 #12 Skrevet 19. april 2008 Vi skal også bruke profesjonell fotograf som skal være med oss hele dagen, fra begynnelse til slutt. Etterpå får vi alle bildene (ca 500) ferdig behandlet og redigerte, uten vannmerke og aller høyeste kvalitet som vi kan bruke til å bestille fra hvor vi vil. Det er inkludert i pakken. Er kjempefornøyd med prisen og servicen allerede! Vi har bestilt en pakke som egentlig koster 14 900 men vi fikk den til tilbudspris for 12 900! Synes vi får veldig masse for pengene! http://henrikfoto.no er siden hans, sist jeg leste så varer det tilbudet ut helgen hvis det er flere her som er interesserte
Gir Skrevet 19. april 2008 #13 Skrevet 19. april 2008 Det tror jeg var et veldig bra tilbud! Ei jeg kjenner valgte Fame fotografene. De tok 20.000kr for kun studiofotografering og 200 bilder fra studio med alle rettigheter + album. Kostet 15.000 hvis du ikke ville ha rettighetene til dine egne bilder. De måtte leie fotograf for å ta bilder under vielsen og festen i tillegg... Tror de fikk en veldig dårlig deal, men det setter ting i perspektiv...
Gir Skrevet 19. april 2008 #14 Skrevet 19. april 2008 Det tror jeg var et veldig bra tilbud! Ei jeg kjenner valgte Fame fotografene. De tok 20.000kr for kun studiofotografering og 200 bilder fra studio med alle rettigheter + album. Kostet 15.000 hvis du ikke ville ha rettighetene til dine egne bilder. De måtte leie fotograf for å ta bilder under vielsen og festen i tillegg... Tror de fikk en veldig dårlig deal, men det setter ting i perspektiv... .. å ja, de fikk takkekort og forstørring av et utvalgt bilde også med i prisen så vidt jeg forstod...
Snuselille Skrevet 19. april 2008 #15 Skrevet 19. april 2008 Vi skal bruke proff. fotograf. Han vil ta både inne og utebilder, tilsammen ca 30 stk. 2800,- vil det da koste. 200,- ekstra om vi skal ha forlovere med, og 1000,-i tillegg igjen om vi ønsker bildene inn i skinnalbum. Syns det er en grei deal.
LilleMy28 Skrevet 20. april 2008 #16 Skrevet 20. april 2008 Vil bare si at det også er viktig å sjekke tidligere bilder og referanser. Jeg har venner som har brukt litt billigere fotografer eller avisfotografer som ikke er opptatt om kjolen ligger riktig etc.... Så der de har vært fornøyde med ansiktene og lyset etc så ligger slepet på kjolen i krøll e.l. og da er på en måte bildet ødelagt...
rsa Skrevet 20. april 2008 #17 Skrevet 20. april 2008 .... Så der de har vært fornøyde med ansiktene og lyset etc så ligger slepet på kjolen i krøll e.l. Takk for tipset! Skal huske å be forloveren min være obs på det mens jeg passer på å smile
Licota Skrevet 20. april 2008 #18 Skrevet 20. april 2008 Fame-fotografene vil jeg ikke anbefale. Alle bilder de tar er i absolutt helt lik stil, og lyset de bruker i studio er så skarpt og fælt at det blir ingen skygger uansett hvordan du står/går/hopper. Dessuten var de latterlig dyre. Jeg vil anbefale www.hoftun.no dersom dere skal gifte dere i Drammensområdet. Meget dyktig kar!
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2008 #19 Skrevet 11. mai 2008 Jeg er ikke sikker på hva som er vanlig pris, men du kan jo sammenligne med tilbudet jeg hoppet på. Han er fotojournalist, og er med oss hele dagen. Det ble 8000,- m/moms. 6400,- uten - men moms må man jo betale :gjeiper: Han velger ut 50-100 bilder. Alle etterbehandles, og vi får rettighetene. Vi kom så godt overens med fotografen at vi inviterte ham til middagen Ifølge en venninne - som plutselig hadde hørt med fotografkompisen sin - fortalte meg at dette var en fair pris for en full dags arbeid. Men ta en ringerunde og hør hva ulike fotografer kan tilby. Det gjorde jeg først. Hvor skal dere gifte dere? Knall deal dere har fått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå