Gjest Vimsevas Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 http://www.nettavisen.no/innenriks/article1737077.ece og www.altinn.no Kan man skjekke om man får baksmell eller penger igjen på skatten! Men hvordan gjør man dette... Skjønte ikke bæret! Hva trykker man på :S
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 http://www.nettavisen.no/innenriks/article1737077.ece og www.altinn.no Kan man skjekke om man får baksmell eller penger igjen på skatten! Men hvordan gjør man dette... Skjønte ikke bæret! Hva trykker man på :S SE SANNE SPØRSMÅ PÅ DENNE SIDE.
Gjest Gjest_linn_* Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Har lest den og de innleggene der. Får bare opp første siden av selvangivelsen. Ikke noe om foreløpig beregnet skatt eller hvor mye jeg har betalt. Skjønner ikke hvordan man da skulle kunne se resultatet!
Tabris Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Jeg har samme problemet. Jeg får også bare opp førstesiden og klarer ikke finne ut hvordan jeg skal kunne se på resultatet.
Gjest Gjest_maria_* Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Jeg har samme problemet. Jeg får også bare opp førstesiden og klarer ikke finne ut hvordan jeg skal kunne se på resultatet. Første gang jeg logget inn o fant selvangivelsen, før selvangivelsessiden kom opp fikk jeg opp: foreløpig beregnet skatt og svgifter: (og beløp) men den forsvant fort og jeg finner den ikke igjen!
Leo Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Det foreløpige skatteoppgjøret som viser stipulert restskatt/tilgodebeløp ligger ikke på altinn.no. Har dere imidlertid lønns- og trekkoppgaven(e) fra 2007 som viser hvor mye skatt dere betalte og tallene fra selvangivelsen, vil det for de fleste være enkelt å regne ut.
Aurela Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Dette er hentet fra siden du linket til: Foreløpig skatteberegning På altinn.no kan du sjekke din foreløpige skatteberegning (hvor mye du skal betale i skatt totalt for inntektsåret 2007). Du kan også foreta endringer dersom de forhåndsutfylte tallene ikke stemmer. For å sjekke om du får penger igjen eller om du må punge ut, sammenligner du den foreløpige skatteberegningen med det du har betalt i forhåndsskatt gjennom jobben. Tallet finner du i arbeidsgivers lønns- og trekkoppgave for 2007. Det står ikke om du får baksmell/penger igjen på Altinn.
Gjest Gjest_maria_* Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Nå har jeg skjønt det. Send den på nytt.trykk på utlogging og til hovedmeny, trykk på siste fane igjen og der står foreløpig beregnet skatt.....
Gjest Golden Girl Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 Greit nok at jeg får opp hva jeg har tjent, hva jeg har i gjeld og blitt trekt i pensjon. Men om jeg får noe igjen på skatten eller må betale står IKKE! For dere som ikke har fått det opp enda, kan dere bare gå til www.minside.no og logge inn med fødselsnummer, passord og PIN-koder fra skattekortet. Så ligger selvangivelsen i innboksen. Trykk da på Utskrift. Men altså: Resultatet på skatten kommer ikke opp.
Gjest Gjest_maria_* Skrevet 6. april 2008 #10 Skrevet 6. april 2008 Greit nok at jeg får opp hva jeg har tjent, hva jeg har i gjeld og blitt trekt i pensjon. Men om jeg får noe igjen på skatten eller må betale står IKKE! For dere som ikke har fått det opp enda, kan dere bare gå til www.minside.no og logge inn med fødselsnummer, passord og PIN-koder fra skattekortet. Så ligger selvangivelsen i innboksen. Trykk da på Utskrift. Men altså: Resultatet på skatten kommer ikke opp. Det kan man regne ut selv: Trekk foreløpig-beregnet-skatt-og-avgift fra det du faktisk har betalt i skatter og avgifter.
Gjest Golden Girl Skrevet 6. april 2008 #11 Skrevet 6. april 2008 Det kan man regne ut selv: Trekk foreløpig-beregnet-skatt-og-avgift fra det du faktisk har betalt i skatter og avgifter. Det står jo ikke hvor mye som har blitt betalt i skatt heller. Bare hvor mye lønn jeg har fått.
Gjest Gjest_maria_* Skrevet 6. april 2008 #12 Skrevet 6. april 2008 Det står jo ikke hvor mye som har blitt betalt i skatt heller. Bare hvor mye lønn jeg har fått. Joda: Send selvangivelsen på nytt.trykk på utlogging og til hovedmeny, trykk på siste fane igjen og der står foreløpig beregnet skatt.....
Gjest Golden Girl Skrevet 6. april 2008 #13 Skrevet 6. april 2008 Det kan man regne ut selv: Trekk foreløpig-beregnet-skatt-og-avgift fra det du faktisk har betalt i skatter og avgifter. Ok, nå tror jeg at jeg skjønner. Litt treg, he-he. Så, på skattekortet for i fjor står det 'Sum beregnet skatt for 2007: 70 000'. Og på selvangivelsen står det 'Minstefradrag i egen inntekt -63 000'. Betyr det at jeg får igjen 7000?????
Gjest Golden Girl Skrevet 6. april 2008 #14 Skrevet 6. april 2008 Joda: Send selvangivelsen på nytt.trykk på utlogging og til hovedmeny, trykk på siste fane igjen og der står foreløpig beregnet skatt..... Hvis man logger ut kommer man ikke automatisk inn igjen ved å trykke på pilen for å komme tilbake på siste side. Da må man logge inn igjen. Og selvangivelsen kommer jo opp i et nytt vindu. Her må det inn med teskjeer...
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2008 #15 Skrevet 6. april 2008 Ok, nå tror jeg at jeg skjønner. Litt treg, he-he. Så, på skattekortet for i fjor står det 'Sum beregnet skatt for 2007: 70 000'. Og på selvangivelsen står det 'Minstefradrag i egen inntekt -63 000'. Betyr det at jeg får igjen 7000????? Minstefradrag er nok noe annet Du må se på årsoppgaven fra jobben hvor mye skatt du har betalt inn.
Gjest Golden Girl Skrevet 6. april 2008 #16 Skrevet 6. april 2008 Minstefradrag er nok noe annet Du må se på årsoppgaven fra jobben hvor mye skatt du har betalt inn. Hvor finner man foreløpig beregnet skatt og avgift, da?????
flickan Skrevet 6. april 2008 #17 Skrevet 6. april 2008 Joda: Send selvangivelsen på nytt.trykk på utlogging og til hovedmeny, trykk på siste fane igjen og der står foreløpig beregnet skatt..... Jeg må visst ha det inn med teskje jeg .. Mener du at jeg skal levere selvangivelsen før jeg har fått den skriftlige?
Leo Skrevet 6. april 2008 #18 Skrevet 6. april 2008 Ok, nå tror jeg at jeg skjønner. Litt treg, he-he. Så, på skattekortet for i fjor står det 'Sum beregnet skatt for 2007: 70 000'. Og på selvangivelsen står det 'Minstefradrag i egen inntekt -63 000'. Betyr det at jeg får igjen 7000????? Nei, desverre. Tallet fra skattekortet sier bare noe om hvor mye Skatteetaten antok at du skulle betale i skatt da skattekortet ble utskrevet i desember '06. Minstefradraget er et fradrag alle får (36% eller maks./min. 63.800/4.000) og som reduserer alminnelig inntekt.
Gjest Gjest_maria_* Skrevet 6. april 2008 #19 Skrevet 6. april 2008 Hvis man logger ut kommer man ikke automatisk inn igjen ved å trykke på pilen for å komme tilbake på siste side. Da må man logge inn igjen. Og selvangivelsen kommer jo opp i et nytt vindu. Her må det inn med teskjeer... Trykk på disse: -min arbeidsliste -selvangivelse for lønnsmottakere... -(fane 1) gjøre endringer... -start innsending -bekreft sending -til meny og utlogging -(fane 4 ) se oppdatert skatteberegning VOILA!
Tabris Skrevet 6. april 2008 #20 Skrevet 6. april 2008 Trykk på disse: -min arbeidsliste -selvangivelse for lønnsmottakere... -(fane 1) gjøre endringer... -start innsending -bekreft sending -til meny og utlogging -(fane 4 ) se oppdatert skatteberegning VOILA! Men da må man bekrefte selvangivelsen før man får vite om man får igjen eller ikke? Det kan vel ikke være riktig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå