Gjest Gjest Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Det har skjedd flere ganger nå - første gang i januar! Det starter med at jeg hører kraftige plaskelyder. Da spinner den som en gal i vannskorpen - deretter spinner den roligere nedover, til den lander på bunnen eller i en plante. Da kan den gjerne ligge feil vei og se død ut - med unntak av at den hyperventilerer. Har flere ganger vurdert å avlive den, men etter en stund svømmer den avgårde igjem - som om ingenting hadde hendt. Noen ideer om hva dette kommer av?
Bokormen Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Corydoras er ofte oppe og henter luft i overflaten, og ofte "fjerter" de ut en boble på vei ned igjen. Det er ikke bare det som skjer da? Det er helt naturlig.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Den er ikke oppe og henter luft. Den spinner villt som en propell i vannflaten og så pinner den sakte ned til bunnen og blir "liggende død" og hyperventilere en stund....
Trampe Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Det høres ikke normalt ut!!Om det ikke gir seg snart, og du ser at fisken kommer til å dø, ville jeg avlivet den. Coryer henter luft i overflata, men mine har aldri spunnet rundt slik du beskriver. De bare flyr opp langs glasset, snapper luft og svømmer ned igjen.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Har flere corydoras og de bruker ikke å fly opp og snappe luft, men jeg har sett det, og det er definitivt ikke dette denne gjør. Det er ikke noe normalt med denne spinningen, men det er jo ikke så ofte den gjør det og den virker helt normal i mellomtiden..... Blir ikke klok på den. Har hørt om problemer med svømmeblæren, men så ikke for meg at det var slik det skulle utarte seg? Har flere ganger vurdert å avlive den, men får det liksom ikke til da den svømmer normalt så snart jeg kommer med håven..... Da er den jo helt fin i dagesvis igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå