MsSilke Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Et lite hjertesukk Det er bare litt over 50 dager igjen til bryllupet. Vi skal vies gjennom Human Etisk Forbund, og hadde planlagt å ha selve vielsen utendørs der hvor vi skal ha festen. Bryllupet er 31 mai, og nå begynner jeg å få skikkelig med nerver om dette vil la seg gjennomføre. Problemet er jo om det blir bra nok vær. Vil det være veldig bløtt i bakken etc. Dro for å se utenfor lokalet i dag (ikke vært der på veeeeeeldig lenge) og det jeg ser nå er at det kan bli litt vanskelig å la seg gjennomføre. Det har dukka opp et bygg ved siden av festlokalet, og dermed har uteplassen blitt mye mindre. Kan vi la gjestene stå under vielsen? (forloveden min mener at stolene vil synke veldig ned i bakken) Skjønner folk at de eventuelt bør ta med seg paraplyer? (står i invitasjonen at vielsen er utendørs) Har sjekka med leie av telt, men det koster jo så vanvittig mye penger, og vi har et forholdsvis stramt budsjett å gå etter. Hjeeeeeelp!!! Lokalet vi skal ha festen på er ikke stort nok til å ta vielsen innndørs på. Da må i såfall gjesten dekke bordene når vi er gift.. hehehe. Noen som har noen gode tips og råd?? Hm, dette ble veldig rotete... måtte bare få ut litt frustrasjon etter å ha tråla nettet etter løsninger, og egentlig ikke funnet noenting
Gjest Gjest_lone_* Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Hei! Ei venninne av meg giftet seg ute, usikker på om det var humanetisk, men antar det.. var ikke kirkelig og på et rimelig øde sted (så tviler for at noen dommere har tid å dra dit..).. jeg var ikke i vielsen, men har sett bilder og der står alle gjestene hele tiden. Fikk inntrykk at det var en ganske kort sak, men meget fint.. brudeparet satt en liten stund på en benk mens vieren sa noen ord, før selve løfteinngåelsen, og en slektning hadde et musikalsk innslag.. det var meget vellykket Du får høre med human etisk forbund, hvordan det foregår, kanskje spesilet med tanke på tid, og høre litt med deres erfaringer.. Vet ikke hvilken kant av landet du bor på, og i så måte hvor gode odds dere har for å få fint vær.. Er det noe sted i nærheten som er mer i le, eller et lokale man evt. kan ta vielsen i om det skulle være for ille, ville det sikkert vært kjekt å ha i bakhånd i forhold til ditt eget stressnivå hvertfall.. kanskje en låve, et forsamlingshus eller noe... er jo greit å ha en plan B.. om det ikke er det, er det bare å kjøre på å la bekymringene fare, de hjelper ikke til noe lell.. folk er nok foreberedt også om det står det foregår ute.. (dere kan evt. ha noen ekstra paraplyer i bakhånd
Pastor Knut Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Kan vi la gjestene stå under vielsen? Når vi vier utendørs - og det gjør vi for det meste - da er det forskjellig om gjestene står eller ikke. Vanligvis går det helt greit at man står, men det kan jo være litt forskjellig mht. alder - og så er det jo veldig avhengig av vigselsstedet. Det er ikke alle utendørs steder der det er praktisk mulig å rigge til med stoler. Skjønt dette er vel strengt tatt ting som du bør ta opp med den som skal vie dere?
MsSilke Skrevet 6. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2008 Hei! Ei venninne av meg giftet seg ute, usikker på om det var humanetisk, men antar det.. var ikke kirkelig og på et rimelig øde sted (så tviler for at noen dommere har tid å dra dit..).. jeg var ikke i vielsen, men har sett bilder og der står alle gjestene hele tiden. Fikk inntrykk at det var en ganske kort sak, men meget fint.. brudeparet satt en liten stund på en benk mens vieren sa noen ord, før selve løfteinngåelsen, og en slektning hadde et musikalsk innslag.. det var meget vellykket Du får høre med human etisk forbund, hvordan det foregår, kanskje spesilet med tanke på tid, og høre litt med deres erfaringer.. Vet ikke hvilken kant av landet du bor på, og i så måte hvor gode odds dere har for å få fint vær.. Er det noe sted i nærheten som er mer i le, eller et lokale man evt. kan ta vielsen i om det skulle være for ille, ville det sikkert vært kjekt å ha i bakhånd i forhold til ditt eget stressnivå hvertfall.. kanskje en låve, et forsamlingshus eller noe... er jo greit å ha en plan B.. om det ikke er det, er det bare å kjøre på å la bekymringene fare, de hjelper ikke til noe lell.. folk er nok foreberedt også om det står det foregår ute.. (dere kan evt. ha noen ekstra paraplyer i bakhånd Vielsen vil ta ca 25 min, det er 2 innslag med sang og ring overekkelse og tale fra vigsler. Så det er jo ikke så veldig lang tid det er snakk om. Kan jo sette frem et par stoler til de som er høygravide og eldre.. Hm, jo det kan vel la seg gjøre det. Har dessverre ingen plan B.. hadde jeg bare hatt det! Da hadde stress nivået sunket ganske drastisk. Enten det, eller tatt topp premien i Lotto.. hehe. Jaja Takk for tilbakemelding
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Et lite hjertesukk Det er bare litt over 50 dager igjen til bryllupet. Vi skal vies gjennom Human Etisk Forbund, og hadde planlagt å ha selve vielsen utendørs der hvor vi skal ha festen. Bryllupet er 31 mai, og nå begynner jeg å få skikkelig med nerver om dette vil la seg gjennomføre. Problemet er jo om det blir bra nok vær. Vil det være veldig bløtt i bakken etc. Dro for å se utenfor lokalet i dag (ikke vært der på veeeeeeldig lenge) og det jeg ser nå er at det kan bli litt vanskelig å la seg gjennomføre. Det har dukka opp et bygg ved siden av festlokalet, og dermed har uteplassen blitt mye mindre. Kan vi la gjestene stå under vielsen? (forloveden min mener at stolene vil synke veldig ned i bakken) Skjønner folk at de eventuelt bør ta med seg paraplyer? (står i invitasjonen at vielsen er utendørs) Har sjekka med leie av telt, men det koster jo så vanvittig mye penger, og vi har et forholdsvis stramt budsjett å gå etter. Hjeeeeeelp!!! Lokalet vi skal ha festen på er ikke stort nok til å ta vielsen innndørs på. Da må i såfall gjesten dekke bordene når vi er gift.. hehehe. Noen som har noen gode tips og råd?? Hm, dette ble veldig rotete... måtte bare få ut litt frustrasjon etter å ha tråla nettet etter løsninger, og egentlig ikke funnet noenting vi har funnet ut det, alle gjestene sitter ved bordet vendt mot scena når vielsen holdes i bryllupet vårt. også snus stolene mot bordet når vielsen er ferdig
MsSilke Skrevet 6. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. april 2008 Når vi vier utendørs - og det gjør vi for det meste - da er det forskjellig om gjestene står eller ikke. Vanligvis går det helt greit at man står, men det kan jo være litt forskjellig mht. alder - og så er det jo veldig avhengig av vigselsstedet. Det er ikke alle utendørs steder der det er praktisk mulig å rigge til med stoler. Skjønt dette er vel strengt tatt ting som du bør ta opp med den som skal vie dere? Det er gress plen, men litt ulendt. Og det er jo opp til oss hvordan vi vil gjøre dette. Hadde vi hatt nok av penger, kunne vi leid telt med gulv og stoler, men det koster gjerne veldig mye penger. Dessverre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå