Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Pleier dere få mange sms på bursdagen, og pleier dere svare takk på alle uansett hvor mange det blir?

Videoannonse
Annonse
Gjest lissi32
Skrevet

Selvfølgelig!! Noe annet ville vært uhøflig! :)

Skrevet

Svarer selvfølgelig alle som kommer inn, uansett om det måtte være mange eller ikke.

Skrevet (endret)

Jeg svarer ikke på enkle gratulasjoner, med mindre de er spesielt kreative og faktisk oppfordrer til et svar. På samme måte som jeg ikke skriver kort til alle som gir meg kort på bursdagen.

Nå til dags er det uansett ikke store problemet, de fleste vennene mine er i omgivelsene såpass jeg får pratet med dem ordentlig. Nær familie ringer og prater, så slipper å tenke på det.

Samme gjelder for f.eks. nyttårshilsener. Jeg syns det er en såpass overfladisk og påtvunget skikk, at jeg ikke svarer folk jeg ikke har hørt fra siden sist nyttårshilsen.

Endret av kevlar
Skrevet

Ja, jeg svarer på alle gratulasjoner, og syns det er normal folkeskikk.

Skrevet

Svarer på alle ja. Når folk gidder å ta seg tid til å gratulere, bør jeg også ta meg tid til å si takk.

Skrevet

Svarer alle jeg :-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å svare alle. Synes det er så koselig at folk husker på meg og dermed svarer jeg for å vise at jeg setter pris på gratulasjonen.

Skrevet

Selvsagt. :) Og om noen skulle sende meg et kort i posten, sender jeg en sms eller epost og takker for det også.

Skrevet

Ja, jeg svarer på alle. Det er ikke alltid jeg har mulighet til å svare alle som ringer for å gratulere, men sms svarer jeg på.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg svarer på alle. Det er uhøflig å la være. Og så er det greit for den som har gratulert å vite at gratulasjonen er mottatt. Når noen har husket på bursdagen min og tatt seg bryet med å skrive en melding til meg, så skulle det bare mangle at jeg viste at jeg satte pris på det. Om noen ikke gidder å si takk for gratulasjonen, og dette er noe som gjentar seg, så kan det godt hende jeg ikke gidder å sende dem noen melding neste år, siden det ikke virker som de bryr seg om gratulasjoner.

Skrevet

Selvsagt. Blir man gratulert sier man takk, noe annet ville jeg sett på som uhøflig.

Skrevet

Hva om det er eksen, som dumpet deg som gratulerer. Er det da uhøflig å ikke svare?

Gjest Gitte
Skrevet

Jeg svarer alle. Har noen venninner som ikke svarer med den unnskyldningen om at det "var så mange". Da får jeg faktisk ikke lyst til å gratulere neste gang...

Gjest Gjest
Skrevet
Hva om det er eksen, som dumpet deg som gratulerer. Er det da uhøflig å ikke svare?

Det er uhøflig, ja, men om det er en person jeg ikke har lyst til å ha et godt forhold til, så driter jeg i om jeg er uhøflig mot dem.

Folk man derimot -har- lyst til å ha som venner bør man takke for en gratulasjon.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg svarer alle. Har noen venninner som ikke svarer med den unnskyldningen om at det "var så mange". Da får jeg faktisk ikke lyst til å gratulere neste gang...

Enig.. Det tar ikke lange stunden å skrive en takk-melding.. Særlig ikke hvis man kan massesende en generell melding.

Skrevet

Jeg svarer alle bare med et enkelt tusen takk :)

Skrevet

Jeg svarer alle, synes det er så koselig at de husker på meg :-D

Skrevet

Selvfølgelig svarer jeg.

Syns det er uhøflig og ikke svare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...