Gjest .. Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Vi har tenkt å ha selskapet på ett hotell, og lurer litt på hvor mye ca en åpen bar til ca 60 pers(alle drikker vel endel :gjeiper: ) koster??? Man har liksom ikke kjempe mye penger å legge i en åpen bar heller...Men vil jo ikke at gjestene skal betale heller...
mia83 Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Vi har tenkt å ha selskapet på ett hotell, og lurer litt på hvor mye ca en åpen bar til ca 60 pers(alle drikker vel endel :gjeiper: ) koster??? Man har liksom ikke kjempe mye penger å legge i en åpen bar heller...Men vil jo ikke at gjestene skal betale heller... Har ikke peiling på hvor mye det blir, men det er jo restaurant-pris på drinkene...
Cienna Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Vil jo tro at hotellet lager en spesialpris til dere...Men jeg tror jeg heller ville gått for drikkebonger. Jeg mener;De får jo en del drikke til maten, så f.eks 6 drikkebonger hver, og SÅ må de betale i baren synes jeg hadde vært greit.... Det er jo ikke en fyllefest...det er bryllup
LilleMy28 Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Det kommer vel an på hvilket forhold gjestene deres har til alkohol. Dersom vi skulle hatt åpen bar så hadde det blitt fryktelig dyrt, erfaringsmessig så har vi mye familie som drikker mye og sterke drinker... Og som ikke går før de har blitt jagd ut av lokalet et par ganger. Jeg vil tippe at det i min krets hadde gått med 4-10 drinker per pers etter kaffen, og dersom en sier at halvparten hadde vært øl/vin og resten sterkere saker så hadde det da blitt i snitt ca. kr.5-600 per pers. Kommer jo litt an på hvilke priser en får i baren.
LilleMy28 Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Det er jo ikke en fyllefest...det er bryllup Hmm, de fleste bryllup jeg har vært i har blitt fyllefest... Men gud hvor moro det har vært! Det har vært så moro at brudeparet ikke ville dra til suiten en gang, og det har blitt pratet om hvor gøy det var i lengre tid etterpå. Jeg håper vårt bryllup blir like moro når den tid kommer.
Gjest Piper Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Har snakket med flere ulike hoteller og restauranter angående slike ting, og de sier at det går ca to enheter pr person. Men da er ikke mineralvann med i denne beregningen. Vil tippe at det er de ferreste som drikker 4-10 enheter etter maten, når de da allerede har fått servert øl og vin. For de fleste klarer å styre inntaket sitt når det er bryllup. Men det kan godt være at vennene til Lillemy28 drikker så mye på fest til vanlig, men jeg tviler på at de hadde orket så mye etter en god middag med både vin og øl. Da ville i alle fall de fleste av mine venner vært det man kaller dritings, og det er man bare ikke i et bryllup. Såpass klarer de fleste å forstå.
LilleMy28 Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 Kaffen har stort sett vært ferdig til kl.22 og så har festen holdt på til rundt mellom kl.02 og kl.04, det vil si 4-6 timer med dans og moro med tilhørende drikke. Da går det fort mer enn et par drinker i min krets... Og i det ene bryllupet fortsatte vi faktisk med nachspiel på en suite til sånn rundt kl.06 en gang, det var noen som hadde kjøpt inn drikke på forhånd. Akkurat i det bryllupet var det mest unge (under 35 år) da de hadde hatt fokus på å invitere venner og ikke altfor mange gamle tanter. Ellers kan far min fint knekke iallefall en halvflaske konjakk alene, og det er flere som går på snitt med 1-2 drinker i timen... Mulig vi er harry, men vi liker å ha det moro så slips, sløyfer, magebelte, skuldersjal og sko pleier å falle fra rundt midnatt i festlige lag inkl.bryllup.
Gjest Gjest_fineline_* Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Vi skal ha bryllypet vårt på et hotell. Blir ca 70 gjester. Hotellet vårt har mange bryllup og sier de beregner i gjennomsnitt 2 drinker pr gjest. Det er alltid noen som drikker mer, men også noen som syns de har mer enn nok med kaffe og en brus etter all vinen og likeuren til kaffen. Så gjennomsnittet var vanligvis rundt 2 enheter etter kaffe/kaker For å kunne holde en viss kontroll på de kreative sjelene så har vi en semi-åpen bar. Dvs, vi oppretter et drinkekart som vil bestå av typisk 3-4 typer brunt brennevin, vin/øl samt ett par basisdrinker som gin/tonic, rom/cola etc. Dette vil vi forhandle fastpris med hotellet på og vil stå på "fri bar" kartet. De som vil drikke det dyreste brennevinet som er å oppdrive kan få lov til det, men da kan de betale for det selv. Det samme gjelder de kreative sjeler som elsker å bestille fancy drinker som de drikker 1 slurk av før de setter drinken fra seg. Dermed får de som klarer seg med øl/vin og standard drinker åpen bar, samt de som bare kan klare seg med den dyreste whiskeyen kan få kjøpe den dersom de vil det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå