Gå til innhold

Servitører til bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ordnet med servitører til bryllupet, dette er venner av oss begge. De har sagt at de ikke ønsker å få betalt, men det blir noen timer og hva er normalt å gi da? Hva gir dere? Noen av de kommer på kaffen etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal bruke bekjente (folk jeg jobber sammen med). De får 110 kr timen.

Gjest smotti
Skrevet

Jeg serverte i ett bryllup, via noen jeg kjente (kjente ikke brudeparet) Og fikk 800 kr for jobben. Men aner ikke hva som er normalt...

Gjest Piper
Skrevet

Vi betalte 7000 for fire servitører i vårt bryllup, og da fikk han emd hovedansvaret 2500 kr og de andre tre fikk 1500 hver. De jobbet da fra ca kl. 14.00- 03.00

Skrevet

Vi skal ha koldtbord så det er ikke noe som skal serveres men vi skal ha noen venninner av søsteren min som er 15 år til å rydde og holde litt oversikt over hva som mangler rundt omkring og slike ting. Blir å betale de 100 kr hver i timen.

Hvor mange vi skal ha vet vi ikke enda men det blir iallefall 2. Får se hvor mange gjester det blir først.

Skrevet

En del venninner av moren min skal hjelpe til. Dette er venninne-tjenester, de pleier å hjelpe hverandre i ulike samenhenger. Jeg ser for meg at vi kjøper en fin flaske vin til hver, samt at de får bli med på festen.

Gjest Piper
Skrevet
Vi skal ha koldtbord så det er ikke noe som skal serveres men vi skal ha noen venninner av søsteren min som er 15 år til å rydde og holde litt oversikt over hva som mangler rundt omkring og slike ting. Blir å betale de 100 kr hver i timen.

Hvor mange vi skal ha vet vi ikke enda men det blir iallefall 2. Får se hvor mange gjester det blir først.

Vi hadde koldtbord, og var ca 60 personer. Vi hadde fire stykker, som ryddet og fant frem det som eventuelt manglet. De hadde også ansvaret for å holde kjøkkenet i orden, og tro meg det er mye arbeid på et kjøkken.

Selv om man har koldtbord er det mye arbeid.

Kanskje de må fylle på koldtbordet

drikke må serveres, om dere ikke skal ha alt stående fremme på koldtbordet.

Oppvasken må taes flere ganger, for det er jo middagsoppvask og oppvask etter kakene ol.

Kaker, kaffe ol skal settes frem, og de må rydde etter middagen.

Mener du at to unge jenter skal klare hele denne jobben alene? Selv med bare 20 gjester vil jeg si at det er mye arbeid for så unge jenter, for det er mye styr selv om man tror at det bare er å gjøre si og så.

Vi hjalp til under middagen og kaffen hos et vennepar, og de hadde også koldtbord. Det var ca 40 personer der, og vi var da tre voksne og to unge jenter som hadde ansvaret og vi hadde ikke en eneste pause fra gjestene kom til vi var ferdig.

Derfor er det viktig å ha nok hjelp, for det er utrolig mye å ta seg av selv om man "bare" skal ha koldtbord.

Skrevet

Jeg tror vi bruker venninner av min lillesøster eller bekjente som ikke er bekjent "nok" til å servere. jeg har satt opp i budsjettet mitt at e skal få 500kr hver.. da blir det jobbing fra ca 16.00 til kakene er ferdge rundt 22-23 tiden...

Skrevet

Vi tenker på å spørre søstrene til min forlover, som er ca 18-25 år.. For å være helt ærlig hadde jeg håpet at de ikke skulle ha så veldig mye for det, men heller være med på moroa etter endt arbeidsøkt.. Kanskje det er gnient å tenke slik?

Skrevet
Vi har ordnet med servitører til bryllupet, dette er venner av oss begge. De har sagt at de ikke ønsker å få betalt, men det blir noen timer og hva er normalt å gi da? Hva gir dere? Noen av de kommer på kaffen etterpå?

En oppstrammer fra en profesjonell servitør: venner og bekjente bør ha max 8-10 gjester hver, hvis det er middag og alt blir servert på bordet. Tror jeg ville gitt dem en tusenlapp, hvis det er snakk om servering, påfyll, rydding, vin etc. Og gjerne invitert dem til festen etterpå.

Selv har jeg blitt betalt to tusen for å være ansvarlig for servering. Servitørene fikk tusen. Det gikk ganske greit, selv om de var amatører. Men vær så snill- hvis du vil ha en bra bryllupsmiddag, så ikke spar på servitørene!

Skrevet
Vi tenker på å spørre søstrene til min forlover, som er ca 18-25 år.. For å være helt ærlig hadde jeg håpet at de ikke skulle ha så veldig mye for det, men heller være med på moroa etter endt arbeidsøkt.. Kanskje det er gnient å tenke slik?

Syns det er veldig gnient med tanke på hvor mye penger brudeparet bruker på klær, blomster, mat, drikke, lokalet osv, mens de som virkelig gjør en innsats i forbindelse med bryllupet helst ikke bør forvente noe i det hele tatt, men skal være glad for å få lov til å være med på moroa etterpå.

Det er mye arbeid å hjelpe til med middag, kaker ol, men beklageligvis er det en god del brudepar som tenker som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...