Gjest Gjest Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 halloooo! nå har jeg holdt meg uten godteri i 3 uker!!:D + jeg har spist 80% mindre karbohydrater minst.Merker d på klær og sånn.. *flink* MEN mye vil ha mer (jeg har en DEL kg å ta av så vær roli, hehe) Jeg har spist såpass mye karb at jeg ikke har havna i ketose men fra i morgen av vil jeg gjerne prøve det ut. Min foreløbige mat pr dag er ca sånn: Frokost: 2 ryvita knekkebrød med ost eller skinke OG skinkeost + en kopp te, vann og en gerimax vitamin. Eller 1 egg med salat. Lunsj: av og til hopper jeg over den hvis jeg ikke er sulten men jeg kan spise en skikkeli grov (mørkebrun) sann trekantrundstykke med solsikkefrø+andre frø med ost ,skinke og salat eller kylling på. Eller noen frukt, eller 1 knekkebrød. Middag er alltid bare proteiner.Altså en halv kylling med grønn salat, kotelett med grønnsaker, laksestykker med grønnsaker,eller annen fisk med salat til. Jeg liker faktisk å spise det samme ofte,kunne hatt kylling hver dag:D Et par timer etter middag kan jeg spise noe frukt eller 2 knekkebrød til kvelds. Drikker alltid masse masse vann, og noen kopper te om dagen. I tillegg går jeg tur nesten 1 time pr dag + jeg tar ca 300 situps + ca 100 armhevinger + jeg elsker å danse salsa eller aerobic hjemme. Er dette OK mener dere? Kan noen sette opp en ketose-diett eller noe for meg hadde det vært morro å prøvd.Jeg elsker kjøtt:p Etter den skal jeg seff gå tilbake til d kostholdet jeg har nå takk for alle svar da:=)
Gjest Bolledeig Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 halloooo! nå har jeg holdt meg uten godteri i 3 uker!!:D + jeg har spist 80% mindre karbohydrater minst.Merker d på klær og sånn.. *flink* MEN mye vil ha mer (jeg har en DEL kg å ta av så vær roli, hehe) Jeg har spist såpass mye karb at jeg ikke har havna i ketose men fra i morgen av vil jeg gjerne prøve det ut. Min foreløbige mat pr dag er ca sånn: Frokost: 2 ryvita knekkebrød med ost eller skinke OG skinkeost + en kopp te, vann og en gerimax vitamin. Eller 1 egg med salat. Lunsj: av og til hopper jeg over den hvis jeg ikke er sulten men jeg kan spise en skikkeli grov (mørkebrun) sann trekantrundstykke med solsikkefrø+andre frø med ost ,skinke og salat eller kylling på. Eller noen frukt, eller 1 knekkebrød. Middag er alltid bare proteiner.Altså en halv kylling med grønn salat, kotelett med grønnsaker, laksestykker med grønnsaker,eller annen fisk med salat til. Jeg liker faktisk å spise det samme ofte,kunne hatt kylling hver dag:D Et par timer etter middag kan jeg spise noe frukt eller 2 knekkebrød til kvelds. Drikker alltid masse masse vann, og noen kopper te om dagen. I tillegg går jeg tur nesten 1 time pr dag + jeg tar ca 300 situps + ca 100 armhevinger + jeg elsker å danse salsa eller aerobic hjemme. Er dette OK mener dere? Kan noen sette opp en ketose-diett eller noe for meg hadde det vært morro å prøvd.Jeg elsker kjøtt:p Etter den skal jeg seff gå tilbake til d kostholdet jeg har nå takk for alle svar da:=) 300 situps? Hva med å prøve et styrkeprogram for hele kroppen? Kroppen består ikke bare av armer og magemuskler Her er et fint helkroppsprogram, hvis du trykker på de ulike øvelsene får dere opp video. Et godt utgangspunkt vil f.eks å kjøre 3x12 repetisjoner (men husk da at hvis du har tatt 12 på rad og kunne klart 25, må det legges på mer vekt) Jeg har tatt utgangspunkt i hjemmetrening med manualer, men har funnet øvelser som kan gjøres med kroppsvekt også, så godt jeg kunne. Til lår+rumpe og stabiliseringsmuskulatur; Knebøy eller utfall. Rygg, rumpe og lår Strakmark Bryst, triceps, skuldre Benkpress eller armhevninger Rygg, bakside skuldre, biceps Armroing eller en liknende variant Skuldre Skulderpress eller sidehev Biceps Biceps curl Triceps Dips (kan også gjøres på en stol) eller denne Også kan man avslutte med noen situps Bruk to brusflasker som "vekter" For å komme i ketose må man ligge ca på 70% av energien fra fett, og 30% fra protein. En grei regel er da at ting som inneholder halvparten fett og halvparten protein, gjerne har dette forholdet. Men skal du på en ketogen diett ville jeg anbefalt å lese meg litt opp på dette først. ketose er ikke bare bare. Og jeg anbefaler det ikke hvis du ikke har minst 10 kg å ta av, eller mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå