Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie
Skrevet

Nå ser d virkelig ut som om at Christiania blir "sivilisert".

I mange år har politikerne, politi og d danske forsvar truet med å legge ned Christiania slik at alminnelige "pene" mennesker kan få del i den vidunderlige kultur som andre har jobbet hardt for å stable på føttene.

Jeg synes d er usmakelig!!!!!!

D er en nydelig bydel og d var virkelig artig å bo der., d finnes ikke noe lignende noen steder så vidt jeg vet. Jeg tenker ikke bare på at d er lovlig å røyke sin joint men selve sjelen på stedet.

D er vakkert Virkelig vakkert!Hus som man har laget selv slik man vil ha sitt hus og sist men ikke minst med ei husleie å leve med......

Statuer, malerier, monumenter, fotografier som man selv står for; d er virkelig gjort noe ut av gatebildet. Ikke bare for turistene men også for innbyggerne selv.

Jeg røyker feite selv og ærlig talt:D får man da altids tak i så d er iallfall ikke en argumenatsjon som holder for å få fristaden vekk. Henger d slik sammen så er d vel flere ab Københavns bydeler som burde jevnes med jorden......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes d er usmakelig!!!!!!

Jeg putter inn en "u" til i ditt utsagn, så er mitt bidrag til denne debatten komplett.

Gjest Lott@
Skrevet
[skittent' date= shabby og skuffende er de tre ordene jeg syntes beskriver Christiania best.

ENIG!!!!!! Få DRITTEN bort!!!

Skrevet

Det er vel selve "dopfriheten" de vil ta vekk, vi lever tross alt i det 21 århundre.

Ingen som snakker om å rive hele greia så vidt jeg vet.

libra-zloty

Gjest Poirot
Skrevet

Kan man ikke bygge festlige hus uten hasj? :kul:

Gjest sexysadie
Skrevet

Dere har aldrig bodd der, dere aner ikke hvordan jeg føler dette.

Skrevet

Det er jo en del mennesker som tror at hasj er roten til alt ondt, og da skal selvfølgelig helst Christiania jevnes med jorden! :roll: Akkurat som det blir noe vanskeligere å skaffe hasj i København av den grunn. Har ikke det store kjøpebehovet selv jeg, men mener at Christiania bør bevares som det er allikvel. Det kan faktisk være ganske koslig der.

Jennifer

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har likt meg i Christiania de gangene jeg har streifet innom.

Jeg har ikke utpreget sans for narkotika, men å "rense" Christiania tror jeg i beste fall er en tullete symbolhandling som ikke betyr noe som helst.

Politikere i et nøtteskall, med andre ord! :evil:

Vil folk ha tak i hasj tar det vanligvis omtrent en telefon og fire minutter, til og med her i mer rurale strøk.

Billig er det også, noen hundrelapper sikrer en småskjev langhelg for dem som ønsker det... :o :kul:

Gjest Anonymous
Skrevet

Kunne tenkt meg et Christiania her i Oslo også jeg, så hadde en utenbys fra visst hvor man kunne gå for å få seg en joint. Liker ikke tanken på å måtte handle på "plata" hvis trangen skulle bli for stor :kul:

Skrevet

Jeg har aldri prøvd hasj, har aldri hatt noe ønske om å gjøre det og kommer heller aldri til å prøve det.

MEN jeg synes Christiania er et ærlig, fascinerende og koselig fristed med masse sjel. Der kan alle være seg selv, slappe av og nyte livet.

Litt trist at det skal nedlegges, og bakgrunnen for nedleggelsen er jo temmelig naiv, selv om jeg skjønner at Danmark/København da viser verden at de tar avstand fra hasj. "Problemet" blir jo ikke borte av den grunn, man bare flytter og sprer det til andre steder!

Jeg for min del synes det er digg å være i Christiania, ta en utepils og en real Marlboro Light! :kul:

Gjest Lott@
Skrevet

Poenget med "nedleggelsen" er da vel for pokker ikke å bekjempe hasj-bruken - MEN - å lage området til et trivelig bosted for ALLE - et sted hvor ALLE betaler sine skatter og avgifter slik de gjør i resten av Danmark.

Beboerne i Christiania pr. dags dato er okkupanter som har null bokostnader. Rettferdig?????? Nope - ikke etter min mening!!!

Skrevet
Poenget med "nedleggelsen" er da vel for pokker ikke å bekjempe hasj-bruken - MEN - å lage området til et trivelig bosted for ALLE - et sted hvor ALLE betaler sine skatter og avgifter slik de gjør i resten av Danmark.

Beboerne i Christiania pr. dags dato er okkupanter som har null bokostnader. Rettferdig?????? Nope - ikke etter min mening!!!

Mulig jeg tråkker i salaten her, men de stedene jeg har lest om dette, hvor danske politikere etc har blitt sitert, har det vært hovedfokus på at det er hasjen og pusherne som skal fjernes. Det faktum at København har fått stemplet på seg som Nordens sentrum for hashhandel er vel ikke akkurat positivt for byen. At det bor en liten gjeng der som ikke betaler skatt er nok ikke det største problemet.

Har noen andre opplysninger om dette skal jeg seff legge meg langflat :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet
Har noen andre opplysninger om dette skal jeg seff legge meg langflat  :sjarmor:

...stiller seg i køen av skuelystne hvis det langflate inntreffer... :ler:

Skrevet

...stiller seg i køen av skuelystne hvis det langflate inntreffer... :ler:

Ja, skal love deg at det er litt av et syn... :Hehe:

Skrevet

poenget med å 'luke' ut særpreget fra christiania er selvfølgelig å tjene penger på sentralt beliggende arealer som kan selges DYRT. penger penger penger.

bysanerings-ivanka

Skrevet

Ja, jeg leste at de om et år eller to har tenkt å bygge rundt 300 stoore leiligheter der. Det paradoksale er at de sikkert kommer til å ha en markedsverdi høyere enn vanlig, pga det området nettopp er kjent for...

Hasj fører til kroner i kassa på flere måter, kanskje?? :roll:

Skrevet

herregud dette er så pensumrelevant at jeg med god samvittighet kan sitte på kg i stedet for lesesalen.

Skrevet
herregud dette er så pensumrelevant at jeg med god samvittighet kan sitte på kg i stedet for lesesalen.

Hva studerer du?

Hilsen super-nysgjerrig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...